Tråden startades av: PTV  2018-07-16 20:02:49
Farnborough 2018 
A och B säljer sina 737Max och A320Neo i mängd som vanligt. Lite trist med denna dominans av Airbus och Boeing men kvalitet vinner väl....

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

@Skattefifflare
2018-07-22 15:01:50
SV: Farnborough 2018
Priset ar inkulderat i ekvationen och kan kompensera for skillnader i operativa kostnader. Om bade A och B moter flygbolagets krav i ovrigt sa vinner den som ger battre ekonomiska/finansiella resultat. Tyvarr sa forekommer det olagliga metoder som din artikel papekar. Dock mycket ovanligt nar det galler forsaljning av Amerikansk flygmaterial tack vare federala lagar och mycket stranga straff.

Mvh, Skattebetalare
Skattefifflare
2018-07-22 13:04:31
SV: Farnborough 2018
Det är priset som gäller i slutändan. Pengar under bordet och fördelaktiga subventioner kan få ner priset på ett flygbolag en hel del. Inte alla gånger det bästa alternativet vinner.

https://www.di.se/nyheter/wto-faller-eu-for-otillatet-miljardstod-till-airbus/
Skattebetalare
2018-07-20 16:18:02
SV: Farnborough 2018
Farnborough, Paris, Singapore, Dubai och liknande air shows ar mest for marknadsforing och annonsering av nya order. Kortfattat -- att salja flygplan kan ta manader, kanske ar, av intensiva och detaljerade analyser av flygbolaget och flygplanstillverkarna for att definiera kabin configurationer, bestamma options/underleverantorer, bestamma flygplanvikter och konfigurationsbaserade priser, lag och hogfarts prestanda med olika motorer, fleet plans, fleet rollover plans, ekonomiska och finansiella analyser och diskussioner om priser, garantier, skadestand, underhall, etc, med flygplan och motor tillverkare. Varje flygbolag har sina egna krav och flygplan de koper ar byggda for att mota dessa krav. Sa det ar mycket, mycket mera an ett par drinkar och middag pa en air show.

Problemlösarkille...
2018-07-20 12:39:26
SV: Farnborough 2018
Varför inte ha flygnässor minst varannan vecka, fasiken vad A och B skulle sälja flygplan. Orderböckerna skulle svämma över....
Johan gul
2018-07-19 20:15:40
SV: Farnborough 2018
1st Place: Boeing with 528 units sold.
2nd Place: Airbus with 431 units sold.
3rd Place: Embraer with 300 units sold.
4th Place: ATR with 8 units sold.
5th Place: Bombardier with 4 units sold.
Airbrush
2018-07-19 16:23:43
SV: Farnborough 2018
•At the close of the industry portion of the Farnborough Air Show, Boeing announced 528 new orders and commitments worth $98.4B at list prices, buoyed by demand for freighters as air cargo markets rebound.

•The U.S. planemaker also scored $2.1B in commercial and defense services orders and agreements.

•Airbus said earlier it had won 431 new orders and commitments, including 60 for its newly rebranded A220, the former Bombardier CSeries.
sv KK
2018-07-19 16:11:23
SV: Farnborough 2018
Som vanligt följer du inte med. Boeing tjänar massor med pengar på MAX familjen.
Men de håller också på att utveckla ett "blanksheet" plan, nämligen NMA projektet.
KK
2018-07-18 20:19:56
SV: Farnborough 2018
Väntat är det ju att A320 neo familjen är betydligt mer populär än B737 Max, diff på 1500 order 6100 mot 4500
Tråkigt att Boeing med alla deras resoucer inte vill ersätta uråidriga Renton traktorn
Johan gul
2018-07-18 15:55:28
SV: Farnborough 2018
Jet Blue har beställt 75 stycken. Sedan har ett företag som är underuppstart, Moxy, beställt 60 stycken. Moxy har planen att starta 2021, grundaren till detta bolag är en av grundarna till Jet Blue i U.S.A. och Azul i syd Amerika.
Emil
2018-07-18 11:14:48
SV: Farnborough 2018
Jet Blue, vilken är den andra ordern på A220?
Johan gul
2018-07-17 21:25:13
SV: Farnborough 2018
Lite kul är det att Airbus 220 fått två större beställningar på mässan.
Lill Stefan
2018-07-17 07:33:06
SV: Farnborough 2018
Inget konstigt se vårt eget land med dess kollektiv tänkande. Viktigt att allt är stort men det behöver absolut inte vara bäst för det.
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev