Tråden startades av: Börje från Örje  2018-08-06 15:25:19
Med Norwegian jorden runt 
Norwegian flyr idag London-Buenos Aires (flytid 14 timer)
I følge «The west Australian» 26.februar i år, har Australske myndigheter godkjent Norwegians søknad om å fly Buenos Aires-Perth (15 timer) og Perth-Singapore (5 1/2 time)
Norwegian flyr idag Singapore-London (14 timer)
Da tar Norwegian over etter Braathes S.A.F.E hvor SAFE står for South America Far East

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

pf
2018-08-09 14:21:59
SV: Med Norwegian jorden runt
Börje från Ørje, bør du skrive hvor du har fått det sitatet fra, please ?
Börje från Ørje
2018-08-09 12:04:25
SV: Med Norwegian jorden runt
Svar til ABC
Her er grunnen til at alle komersielle selskap flyr nord for Antartica
«ETOPS rules cover where twin-engine jets can fly. Antarctica is considered off-limits for twin-engine jets. 4-engine jets don't need to abide by ETOPS
The real reason no commercial flight over-flies Antarctica is that there are special aviation rules for flights that do. These rules were designed for sightseeing flights but apply to commercial flights as well. Planes flying below 72 degrees latitude need special survival equipment on board, and no commercial carrier would want to stock planes with all this stuff just to save a bit of fuel. It would limit the number of seats available and would require special equipment and training. So that's why no commercial flight over-flies Antarctica!»
pf
2018-08-09 11:08:50
SV: Med Norwegian jorden runt
Mulig også et poeng i en langflyging BUE-PER;

det er relativt langt fra Perth til en flyplass som sannsynligvis kan ta 787 når PER er stengt. Jeg antar ADL eller andre plasser vil være aktuelle, men jeg tror Exmouth er diversion for Perth for widebodies. Kalgoorlie, Albany Esperance og andre nærliggende lufthavner tar neppe 787, og det er 2 t nordover fra PER.

For ca 30 år siden fikk jeg jump-seat på en Ansett B-762(med flight eng) SYD-PER, en god venn var kaptein. Mener han sa de måtte ha veldig mye mer fuel, fordi de måtte kunne gå ADL på retur dersom PER stengte....

Vet ikke om en slik fuel-reserve ytterligere vil strekke en BUE-PER mot limits, og egentlig ta vekk kommersiell interesse for flygingen.
ABC@Börje
2018-08-09 02:34:38
SV: Med Norwegian jorden runt
SCL-AKL eller MEL/SYD går inte samma rutt som BUE-PER. Den första klarar sig väl inom ETOPS 330 min då den håller sig norr om Antarktis och kan flyga mot Påskön eller andra öar i södra Stilla Havet. Rutten från Buenos Aires till Perth går när den lämnat eldslandet över Antarktis och Södra Ishavet fram till landning i Perth. Antarktis har visserligen flygplatser men ingen av dem har en fungerande infrastruktur för att ta emot en nödlandande 787.
pf
2018-08-08 10:23:49
SV: Med Norwegian jorden runt
ABC, godt spørsmål.

For ca 15 år siden tilbrakte jeg et år på New Zealand, ganske langt sør. Nesten daglig kunne vi se Aerolineas og/eller LAN Chiles A-340 på en route AKL-BUE/SCL.

Da var det 4-motorer....nå har, etter sigende B-787 fått 330 min ETOPS(jeg liker begrepet EROPS bedre-Engines Run Or Passengers Swim) av FAA.

Likevel, det er svært få alternativer, og jeg vet ikke status/vær for stripa inne på sørpolplatået.....

En kuriositet, som ikke har med emnet å gjøre, flyr man fra sør-amerika sent om kvelden, lander man på NZ 2 dager etter tidlig morgen, pga datolinjen. Mellomdagen blir borte....
Börje från Örjr
2018-08-08 10:01:55
SV: Med Norwegian jorden runt
Svar til ABC
Sjekk gjerne Flightradar24 og Google litt, før du svarer
Mange flighter mellom Sør Amerika og Australie feks.Latam som flyr Santiago de Chile-Melbourne direkte med B787-8, det er ca 10 timer åpent hav mellom Chile og New Zeeland.
Poenget er vel å førstå visjoner fra et LCLH selskap som Norwegian som ser på lavfrekvente og/eller dyre ruter for å dekke opp en base. EOD
ABC
2018-08-07 23:50:04
SV: Med Norwegian jorden runt
Om vi nu antar att efterfrågan på flygbiljetter mellan Buenos Aires och Perth finns över huvud taget kanske även en galen flygbolagschef bör fundera på var besättningen ska mellanlanda om det skulle behövas av tekniska eller medicinska skäl!? Att ha närmaste flygplats sex timmar bort är väll inte lagligt inom någon form av ETOPS?
Börje från Örje
2018-08-07 18:39:57
SV: Med Norwegian jorden runt
Det finnes pr i dag ingen direkte flight mellom EZE-PER
Kortest reise tid i dag: 27 timer med 2 stopp og enkelbillett ca USD 1.500 uten bagasje. Norwegian tenker nok fremst på boende i Australia og Argentina.
Da er direkte fly med 15 timers reisetid lokkende.
Men dette kommer neppe før om noen år. Men "gubben Kjos" ser nok ikke på marked fra Skandinavia. Men bevis påat selskapet tenker globalt- det var syftet med posten









Faktu
2018-08-07 17:28:26
SV: Med Norwegian jorden runt
LGW-SIN kommer att läggas ned efter mars 2019.
pf
2018-08-07 11:09:11
SV: Med Norwegian jorden rundt
ABC, det er nok ikke meningen at du eller andre skal reise hele denne strekningen.

Men, dette er tilbud til å gjøre verden mindre ved å knytte opp byer/staeder med nye flyruter. Noen i konkurranse med eksisterende bolag, et nytt(BUE-PER v.v.)
ABC
2018-08-07 00:07:18
SV: Med Norwegian jorden runt
Varför skulle någon vettig människa plåga sig på det viset?
Skattebetalare
2018-08-06 21:04:35
SV: Med Norwegian jorden runt
Bara att gratulera!!!!
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev