Boka billigt flyg på Sveriges största flygsajt

Sök
Du kan även jämföra Charter och Sista minuten
 Tråden startades av: Sven  2018-09-01 21:54:57
Det bubblar på GOT 
Efter att Qatar lanserat sin linje och Aeroflot (ännu ej konfirmerad av Swedavia) lanserat en daglig service till Moskva kommer det nu rykten om att det är bråda tider på Landvetter. Flera nya långlinjer har seglat upp i bakvattnet av dessa lanseringar. Det som man talar om nu är ytterligare en linje från Mellanöstern (Dubai? Emirates?), en linje från Asien (Kina? Chengdu? Shanghai?) samt flera bolag som vill starta NY. Minst ett bolag tittar på att använda Göteborg som mellanlandning till NY. Det är ett par väldigt intressanta möten de närmsta veckorna på Landvetter..
Galet vilket tryck det är nu..

Hur skall man få ihop detta? Finns det plats för en sån här snabb utveckling?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Gh
2018-09-14 20:05:33
SV: Det bubblar på GOT
Det kallas Jantelagen
HR
2018-09-14 13:58:31
SV: Det bubblar på GOT
Direktlinje Kina kommer snart, samma gäller USA. Direktlinjer är ingen kukmätartävling, det finns behov så varför ska man vara så negativ till satsningar som vissa här är? Typiskt svenskt.
HKBR
2018-09-14 08:07:28
SV: Det bubblar på GOT
VD:n för Västsvenska Handelskammaren tweetade igår att de suttit i möte med två kinesiska delegationer under dagen gällande bl.a. direktlinje Peking-Göteborg
pf
2018-09-07 09:50:54
SV: Det bubblar på GOT
Jeg tror neppe at EK, EY eller QR tar ned et fly fra Gulfen til/fra Nord-amerika i GOT.

De lar neppe 300+ pax ha et ground-stopp for å hente/sette av 50......

Dersom GOT får en USA-rute, v.g. glad for en 737 Max eller Airbus 320-familie Neo, en widebody vil være et pluss.
Kenneth
2018-09-06 10:02:52
SV: Det bubblar på GOT
Det är mest rykten och önsketänkande.

Köpkraften är inte hög i Västra Götaland man har råd med max en utlandsresa.
80% jobbar innom industri, komunala samt serviceyrken.
Vilka av dom kan lägga dessa pengar på att resa när inkomsterna är så pass låga.

Lågprisprofilen
2018-09-05 16:11:33
SV: Det bubblar på GOT
Vad är egentligen viktigast, att kunna nå New York med en direktlinje, eller att kunna nå Detroit och massor av andra städer med bara ett byte?

Känns som att det är rätt mycket kukmätning i detta att ha linjer till häftiga städer.
HR
2018-09-05 11:23:15
SV: Det bubblar på GOT
United har varit väldigt nära tidigare. Qatarlinjen tror jag kan ha satt GOT på kartan inför framtida linjer. Hoppas även de marknadsför nya linjer mer i regionen framöver.
Hkbr
2018-09-05 10:40:33
SV: Det bubblar på GOT
Idag blev det officiellt med Aeroflot till Moskva. Dagligen från 29 Oktober.

2018-09-04 18:34:09
SV: Det bubblar på GOT
United till GOT istället för ARN känns som en rätt god idé. Mindre marknad men ingen konkurrens från SAS eller Norwegian.
HR
2018-09-04 15:41:59
SV: Det bubblar på GOT
GOT-USA har redan passagerarmängd för att bära en direktlinje , frågan är väl vilket bolag som vågar satsa?

DXB-GOT-JFK hade varit en bra lösning (Emirates)

Flytta EWR-ARN till EWR-GOT istället (United)


Sam
2018-09-03 18:14:53
SV: Det bubblar på GOT
Klart att Swedavia kan påverka. Flygbolagen är ju kund till Swedavia och Swedavia vill ju tjäna pengar kan man ju hoppas på. Jag kan tänka mig att man tex. kan vara med på mässor och göra reklam. Ge bra avtal med start rabatter. Finns ”trafikutvecklare” antar att deras uppgift/roll är att aggera säljare.
Fråga
2018-09-02 20:40:28
SV: Det bubblar på GOT
Angående ”stor press på Swedavia” hur stor är Swedavias inverkan på flygbolagen att starta upp en ny linje. Flygbolagen bör väl göra egna analyser om det finns bärighet att starta en ny linje?
Hepp
2018-09-02 17:47:32
SV: Det bubblar på GOT
Kan man gissa på Emirates och Norwegian till New york då. Och något Kinesiskt bolag typ Hainan eller China Southern till någon av jättestäderna i Kina?
Gh
2018-09-02 16:40:36
SV: Det bubblar på GOT
Som sagt proppen verkar ha släppt iom Qatar som varit på tapeten länge. Det är högkonjunktur befolkningen ökar tilläxtmotorn Göteborg drar med sig hela regionen. Swedavia har haft hård press från näringslivet som mer eller mindre kräver fler ic linjer. Så det ser riktigt spännade ut framgent, enda oron är väl nedåtgående konjunktur och ytterligare flygskatt.
 

Tillbaka

Air BP
Fyrstadsflyget
BAM
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev