Tråden startades av: ABC  2018-11-14 12:28:43
FlyBE på ruinens brant? 
Di mfl rapporterar idag om att FlyBE akut behöver lösa sina problem om företaget ska kunna fortsätta flyga. Några ifrågasätter om trafiken kan fortsätta över huvud taget. Hur påverkas SAS, ligger trafiken med ATR72 i ett separat bolag hos FlyBE eller finns det någon annan underleverantör som redan flyger med typen som snabbt kan ta över trafik, flygplan och besättningar?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Gost
2019-01-12 05:35:03
SV: FlyBE på ruinens brant?
Då blev det slutligen Virgin tillsammans med Sobart group som tog över Flybe. Kommer det att påverka SAS’ wetlease av Flybe?
Sven
2018-11-26 02:18:20
SV: FlyBE på ruinens brant?
Striden hårdnar i försäljningen av Flybe:
Sunday Telegraph skriver:

"Bitter rivals Sir Richard Branson and Willie Walsh are to lock horns in a bid battle for ailing regional carrier Flybe as experts warn failure of the country’s biggest regional airline could be catastrophic for a string of smaller airports.
Multiple industry sources have told The Sunday Telegraph that British Airways owner IAG is in pole position to buy Flybe, with its regional network "
Andreas
2018-11-25 13:00:12
SV: FlyBE på ruinens brant?
LHR-slottarna är mycket restriktiva. De tillhör BA och får endast användas av konkurrerande bolag om de används på de rutter där BA fick monopol genom förvärvet av bmi.
ABC
2018-11-24 22:11:32
SV: FlyBE på ruinens brant?
Är de någon av spekulanterna (förutom Stobart) som är intresserade av något annat än slottarna på LHR?
Newbe
2018-11-24 19:52:31
SV: FlyBE på ruinens brant?
Tydligen inte så illa då man ordnar med ny lila livery.
Erik
2018-11-24 09:29:29
SV: FlyBE på ruinens brant?
Nu verkar Virgin, Stobart och British Airways vara tänkbara spekulanter på Flybe. Aktien stiger brant från visserligen ett lågt läge.
Realist
2018-11-22 21:07:35
SV: FlyBE på ruinens brant?
Kanske Virgin (antar -Atlantic!,
dvs inte -America, eller hur var det med alla bransch-konsolideringar)

länk (nyhets / rykte)
https://news.sky.com/story/virgin-atlantic-in-surprise-bid-to-take-off-with-flybe-11560548
”...carriers already operate a code-share pact aimed at improving access ...the Flybe brand would also be unlikely to surviv ...”
Per
2018-11-22 07:56:27
SV: FlyBE på ruinens brant?
Ryanair var inte heller intresserad av att köpa Flybe.
Per
2018-11-21 07:58:23
SV: FlyBE på ruinens brant?
Vilken del tänker CJ på? Kan Cityjet vara intresserad av turboprop?
CJ
2018-11-20 18:53:12
SV: FlyBE på ruinens brant?
Cityjet är definitivt intresserade av att ta över delar av verksamheten
Charles
2018-11-20 14:23:19
SV: FlyBE på ruinens brant?
Enligt Reuters så var i alla fall inte CEO för EasyJet för tillfället intresserad av Flybe men mycket beror väl på priset. Vilka intressenter kan kvarstå; BA, Stobart, Lufthansa?
Berra
2018-11-18 17:27:18
SV: FlyBE på ruinens brant?
Nä det är väl ingen på detta forum allt som kommer ut här är bara spekulationer
Per
2018-11-18 16:20:49
SV: FlyBE på ruinens brant?
Är det någon som vet vad som händer med Flybe?
SÅS
2018-11-15 18:14:14
SV: FlyBE på ruinens brant?
SAS: Its Scandinavian, not!
AT
2018-11-15 11:19:02
SV: FlyBE på ruinens brant?
@Charles
Min röst ligger på att Nordica tar över ATR produktionen på Arlanda inom kort.
Charles
2018-11-15 10:21:04
SV: FlyBE på ruinens brant?
Don’t worry, Stobart will continue!
Sten
2018-11-14 20:59:17
SV: FlyBE på ruinens brant?
Inte bra!! Det som såg så ljust ut på pilotmarknaden ett tag här i våras. Vart ska de stackars anställda ta vägen?
Gh
2018-11-14 18:12:08
SV: FlyBE på ruinens brant?
Bådar inte gått paxen måste väl fly bolaget.
pf
2018-11-14 14:19:03
SV: FlyBE på ruinens brant?
ABC, på generellt grunnlag, i en ulykkelig situasjon som en konkurs vil medføre, vil de aktuelle flymaskiner være tilgjengelige for fortsatt transport.

Jeg tror de kan bli en del av et bo, (if so) og man risikerer å måtte finne erstaninger.
ABC
2018-11-14 13:40:35
SV: FlyBE på ruinens brant?
Enligt brittisk media håller de två stora kreditkortsutgivarna inne pengar från biljettbokningar då man anser att riskerna är stora för att flygningarna som bokas inte ska kunna genomföras.
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev