Tråden startades av: Ruben Skogsgård  2018-12-19 11:32:30
SAS ställer in dagens flygning till MIA 
Idag har SAS en fullbokad flygning från ARN till MIA. Varför ställs flygningen in, måste vara väldigt oklokt bara ett par dagar före JUL.
Någon som vet varför man gör så.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

ESSA
2018-12-21 11:20:06
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
Dreamlinerns "smarta" dim-funktion är enbart en dum-funktion.
I "nedsläckt läge" blir kabinen inte tillräckligt mörk. Ljuset som tränger ger ett konstigt sken.

Har flugit B787 många gånger och den lägre tryckkabinen är omärkbar för gemene man. Ett marknadsföringstrick?

Likaså med det påstådda anti-turbulenssystemet, hamnar man i riktig turbulens kränger och gungar Dreamlinen duktigt bra.

Och till sist, en 2-4-2 konfiguration är alltid att föredra framför 3-3-3.
Sv Piggare
2018-12-21 10:23:25
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
Flyger både med A340, A330 och B787. Upplever att A340 och A330 är betydligt trevligare att flyga med. Har aldrig känt någon skillnad beroende av kabintryck.

Detta är av mig upplevda saker inte något jag läst som andra skrivet.

Vad jag upplevt är viktigare för mig än vad andra påstår.

Piggare
2018-12-21 08:25:43
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
Till att börja med är 787 bättre än 330 och 340, luftigare kabin med lägre tryckhöjd, större fönster med smart dim funktion. Testa, du kommer vara piggare när du kommer fram.
Coolada
2018-12-21 07:51:56
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
@@Bertil. Utveckla gärna varför DY Premium är bättre än SAS business. Briljera med din erfarenhet och kunskap. Jag har aldrig åkt DY long haul men det skulle vara kul att höra vad du tycker. Är det att skärmarna är samma storlek som i SAS ekonomiklass som imponerar på dig. Eller är det att du får en måltid som liknar SAS ekonomibricka i Premium? Eller kanske att man kan luta stolen lite istället för att ligga ner som man gör i SAS business?
@Bertil
2018-12-21 01:23:59
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
Norwegians 787 Premium Class är bättre än SAS business class. 787 är mycket bättre och snabbare också.
@Berit
2018-12-20 23:11:58
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
"har haft" men inte numera.
sv. God Jul
2018-12-19 23:53:34
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
flyger mycket hellre med SAS äldre A330/340 än Norwegians 787 aka Wamos Air/ Hi fly och vad det nu annars heter Motorerna på 787 verkar inte vara speciellt pålitliga
Bertil
2018-12-19 22:24:52
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
@God Jul,
Inte väljer jag Norweigeian när SAS har en enastående business klass.
Berit
2018-12-19 22:02:04
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
Som att Norwegian inte har haft problem med sina dreamliners
Kalle
2018-12-19 21:50:56
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
Vad är bästa lösningen att bli ombokad som resenär? Finns det olika "standardrutter" man väljer? Tänker då på möjligheten med Star Alliance...
ARN-FRA-MIA med Lufthansa?
Eller kanske ARN-ZRH-MIA med Swiss?
Sv. God Jul
2018-12-19 21:16:01
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
Den 330 som fick teknik kommer från 2015, alltså är den i samma ålder som många av Norwegians 787.
God Jul
2018-12-19 19:52:57
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
Bättre att flyga med Norwegians 787 än med SAS gamla Airbus.
Teknik
2018-12-19 14:23:11
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
Tror inget flygbolag egentligen vill ställa in flighter, det skapar ju kostnader. Nu var det teknik på maskinen så den ej kunde gå.
Kloker
2018-12-19 12:00:37
SV: SAS ställer in dagens flygning till MIA
För att man inte har ett val????

Man tar nog ett så klokt beslut man kan... säkert sämre yield på ARN-MIA jämfört med ARN till LAX, EWR & ORD... så av fyra obekväma beslut är det nog det bästa för de flesta inkl SAS.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev