Tråden startades av: Flygplan  2017-01-11 11:05:07
Bra flygplan på köpenhams flygplats? 
Vad gör ett BRA flygplan på kastrup? Har varit parkerad
Där ganska länge nu?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

Pelle
2017-01-11 15:16:52
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
Deras 4 motoriga jetplan är påkörd,tror det var någon vinge
:)
2017-01-11 17:33:16
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
Vad är det bra på?
Sven
2017-01-11 17:39:32
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
AOG, påkörd.
Pang
2017-01-11 17:39:46
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
Blev det inte påkört? Aj aj dyrt för stora bolaget...
Norwegian
2017-01-13 07:22:05
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
Vet inte om Bra eller (malmöaviation) är så stora,Men dyrt blir det
Nog endå för dom. Hörde att planet var skrotfördigt.
I går hade dom motorbrand på någon propeller maskin på Bromma flygplats.
Hur går det för B.R.A igentligen? Någon som vet
Go
2017-01-13 08:32:59
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
"Det stora bolaget" är nog menat som SAS.
Gee
2017-01-13 12:48:33
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
Motorbranden är nog nyhetstorka på Aftonbladet.
En vanligt förekommande fenomen när det finns lite oförbränt bränsle kvar i motorn vid motorstart.
Flamma från "avgasröret", helt ofarligt!
Md
2017-01-13 14:52:41
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
MD maskinerna har/hade samma problem när de startade sina motorer. Kunde bli en ordentlig eldflamma med bang under motorstart. Inte riktigt bra, men jag har aldrig hört att det blivit någon olycka eller incident av det.
Pincy
2017-01-13 15:40:57
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
Frågan är fortfarande Vad gör det på CPH? Hur kom det dit om det är AOG. CPH tillhör ju inte BRAs normala destinationer.
Eric
2017-01-14 16:13:15
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
Charter-flygning
Tim
2017-03-24 07:52:55
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
Hur går det för SE-DST? Kommer den någonsin flyga igen?
Mekaniker
2017-03-25 05:44:29
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
Svar till @Tim: Enligt vad jag hört så ska SE-DST flyga igen, dock rätt stor skada vad jag förstått och någon ska ju betala, knappast några summor du kastar iväg innan du vet vem som ska betala...
MaxPax
2017-03-26 12:06:01
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
An Airbus A340-313, OY-KBC operated by SAS, and an Avro RJ100, SE-DST operated by BRA - Braathens Regional Airlines, were both damaged in a ground collision accident at Copenhagen's Kastrup Airport in Denmark.
BRA flight TF9078 landed at 15:51 hours following a repositioning flight from Göteborg, Sweden.
Arriving at aircraft stand E77 at 15:57 hours, the flight crew of SE-DST noticed that the ground handling personnel had not yet arrived at the aircraft stand. They attempted to contact their handling agent several times.
The flight crew of SE-DST was concerned that aircraft wing clearance to obstacles outside of the marked aircraft manoeuvring area of aircraft stand E77 was insufficient for moving the aircraft onto the stand and insufficient for the coming departure. For that reason, the flight crew decided to move the aircraft onto the stand guided by the yellow centre line, and the flight crew then stopped the aircraft approximately 14 metres in front of the stopping mark.
While waiting for the ground handling personnel to arrive and waiting for entry guidance, the aircraft engines were running.
At 16:06 hours, a towbarless tractor driver contacted Kastrup Apron by radio and requested towing instructions for towing OY-KBC from hangar 5 to an aircraft stand.
At that point, it was the perception of the apron controller at Kastrup Apron that SE-DST had fully parked at aircraft stand E77.
At 16:07 hours, Kastrup Apron instructed the driver to tow OY-KBC to aircraft stand C29 via taxiway T, taxiway V and to hold short of taxiway S. The driver read back the towing instructions.
An onboard flight deck operator in OY-KBC handled the aircraft auxiliary power unit and the aircraft external lights. No radio communication between the driver and the onboard flight deck operator was established.
When entering taxiway T, the driver observed and perceived SE-DST as standing (aircraft anticollision light on) within the marked demarcation of aircraft stand E77. It was the perception of the driver that SE-DST was outgoing traffic but awaiting taxi instructions and therefore in sequence behind the towed OY-KBC.
The onboard flight deck operator in OY-KBC did not notice the presence of SE-DST, until the right winglet of OY-KBC collided with the tail section of SE-DST.
The driver stopped the truck and reported to Kastrup Apron that the towed OY-KBC had collided with an aircraft at aircraft stand E77 and that no one had suffered any injuries.
The right winglet of OY-KBC suffered minor damages and the aircraft was back in service two days later. The horizontal stabilizer, the elevator and the rudder of SE-DST suffered substantial damages.
Mekaniker
2017-10-04 22:02:43
SV: Bra flygplan på köpenhams flygplats?
Nu är det klart att DST ska skrotas.
Är imponerad över hur länge man sa att den skulle lagas.
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev