Tråden startades av: Thom  2017-07-11 14:31:03
SAS svårt att fylla planen. 
SAS har problem, bara 80% -1% från 2016. Norwegian fyllar planen 90% 0ch longhaul 95%. Varför inte SAS fylla planen?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

Jokas
2017-07-13 04:23:31
SV: SAS svårt att fylla planen.
Ja, dom har mycket svårt med att fylla planen. Kabinfaktor 80%, Norwegian 90%
Daisy
2017-07-14 18:55:45
SV: Tänk på pocenten
Källa på dessa siffror?
EBD
2017-07-14 21:42:10
SV: SAS svårt att fylla planen.
När jag flyger inom Europa får jag automatiskt ett extra säte längst fram, betalar lite extra på biljetten men sas får betalt även för tomma säten, det får inte dyngan.
Alsing A
2017-07-15 00:48:04
SV: SAS svårt att fylla planen.
80% för SAS är rätt ok, värre för Norwegian vars affärsmodell kräver fulla flygplan.

Många tomma stolar på Norwegian, 10% är för mycket, ex Ryanair har sålt 95% av alla stolar de kommande 3 månaderna som jämförelse. Norwegians försäljningsproblem, rekryteringsproblemen, expansion och framför allt affärsmodell som de inte ens tjänar pengar på då det är hög säsong och kostnaderna är rekordlåga kommer få dem på fall.

SAS lär nog flyga 100 % snart då Norwegian kollapsar!
Jonte
2017-07-15 01:52:50
SV: SAS svårt att fylla planen.
Sälj biljetterna för max 10kr, då får man 100% beläggning, då är man bäst. Och vinner.

Er logik är underbar.

Tack och godnatt.
KG
2017-07-15 12:57:36
SV: SAS svårt att fylla planen.
SAS har mycket svårt at fylla planen. Inget wifi, gamla plan och många kanselleringar, tyvärr.
TT
2017-07-15 16:04:17
SV: SAS svårt att fylla planen.
Sv EBD, nej, produktet är inte så bra hos sk-iten. Därför är NAS största flybolaget i Norden.
@TT
2017-07-15 18:34:48
SV: SAS svårt att fylla planen.
Antalet pax har ingenting med det att göra, i så fall får du räkna bort alla pax som flyger från baser utanför Norden amatör.
Jhon
2017-07-15 23:29:21
SV: SAS svårt att fylla planen.
...fast DY är inte största flygbolaget i Norden, SAS flyger fler passagerare i Norden.

Däremot är DY det största bolaget i passagerare mätt, med huvudkontor i Norden.

Svårt att hålla isär begreppen när man har hybris antar jag.,,,
Gunnar
2017-07-16 11:26:58
Fylla planen med gratisbiljetter är Ebberöds bank.
Löjligt att prata om SAS problem som är obefintliga i jämförelse med Norwegians. Finansieringsbehov på 125 miljarder SEK de närmaste åren i kombination med en balansräkning som är betydligt svagare än huvudkonkurrentens. Inte konstigt att finaschefen lättar ut!

https://leehamnews.com/2017/07/12/is-norwegian-in-trouble/#more-24109
Emil
2017-07-17 12:17:36
SV: SAS svårt att fylla planen.
Många tomma stolar för SAS, 20% på varje flight....kan dom överleva?
@Emil
2017-12-06 21:21:49
SV: SAS svårt att fylla planen.
Ja
Diavel
2017-12-07 03:22:18
SV: SAS svårt att fylla planen.
Thom , kanske bättre att sälja biljetterna till ett vettigt pris, och tjäna ganska okej, än att som Norwegian vara tvungen att sälja massor med biljetter till under produktionspris och förlora massor med pengar på detta. Det framgår tydligt av bolagens olika resultat vilken affärsmodell som funkar. bäst.
NotSas
2017-12-07 16:26:51
SV: SAS svårt att fylla planen.
Sas mer än halverar sin trafik till MIA. Från 7 till 3 avgångar i veckan. Ännu en felsatsning av Sas som kostat åtskilliga miljoner.

Nu snackar vi inte om en avgång mer eller mindre, vi pratar om en komplett felsatsning.
sc Diavel
2017-12-07 16:58:53
SV: SAS svårt att fylla planen.
Tror inte riktigt att du har koll på företagsekonomi.
Linkan
2017-12-08 08:59:52
SV: SAS svårt att fylla planen.
För ett flygbolag som till stor del satsar på affärsresenärer är det en fördel om det alltid finns platser som man kan boka i sista minuten.
Har hänt att jag bokat/avbokat mindre än en timme före avgång, ändrade planer.

Det är ingen chartertrafik där allt är bokat veckor/månader i förväg.

De som vill ha flexibla biljetter betalar för det. SAS tjänar mer med sina 75% fyllda flygningar än vissa andra bolag gör med 100% fyllda flygningar.

Flygbolag har olika affärsmodeller.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev