Tråden startades av: IT Doktorn  2018-07-11 15:58:54
LAX SAS 
Flyger mycket från STO till LAX i business. Nu går det rykten om att den SK939 skall flyttas till Kastrup liksom HKG linjen ska göra. Nån som vet?
Om det blir så då mister SAS många kunder från STO inte bara i våran koncern.......

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

Lögnare
2018-07-12 20:37:23
SV: LAX SAS
Dessa rykten som du hävdar florerar, det finns ingen sanning i dessa.
Lax går för bra för att flytta den.
pf
2018-07-13 09:54:48
SV: LAX SAS
Vi så hva som skjedde med HKG fra Halmsjøen Int'l, den ruten gikk også "bra".....
John Silver
2018-07-13 13:09:51
SV: LAX SAS
CPH har redan SFO, som går riktigt bra. Intresset från flygbolagen att starta långlinjer från ARN verkar vara begränsat, Beroende på utvecklingen får vi väl se vad som händer, SAS vill ha sina långlinjer där de är mest lönsamma, så ARN -LAX överlever väl lite till.
pf
2018-07-13 15:31:10
SV: LAX SAS
John Silver, og andre, forstår jeg det rett, så slinges ARN-LAX v.v. med ARN-ORD ?

ORD betjenes fra CPH allerede....
KK
2018-07-14 16:30:58
SV: LAX SAS
pf, om jag förstår dig rätt så menar du att om man flyttar LAX linjen till CPH, då kommer inte heller ARN- ORD finnas kvar, eller?
Ganska mycket frakt på båda linjer till/från ARN så jag tror båda linjer kommer bli kvar på Halmsjön international Airport
@John Silver
2018-07-14 16:36:13
SV: LAX SAS
Hur vet du att CPH-SFO går bra? Har du tillgång till SAS interna analyser av route profitability? Skulle inte tro det.

/Skattebetalare
@skattebetalare
2018-07-15 09:23:14
SV: LAX SAS
CPH-SFO går bra. Mycket bra. Den har exceptionellt god beläggning i kombination med att SAS har lyckats hålla uppe prisnivån.

Vet inte varför det är så, men det blev så redan från start. Man hade lönsamhet redan första halvåret och de smällar man brukar ta när man öppnar en ny linje nästan uteblev här.

Det märkliga är också att SAS knappt verkar påverkas av att DY flyger så pass mycket till Oakland som de ändå gör. De borde ju ta en del av passagerarna. Eller så har DY lyckats skapa ny/större marknad och gjort kakan de delar på större.

/Replik
Skattebetalare
2018-07-15 14:08:57
SV: LAX SAS
Jag väntar mig ett svar från John Silver.
John Silver
2018-07-16 22:07:41
SV: LAX SAS
@ Skattebetalare Min bror som är FC på SAS långlinjer har berättat det för mig, bra beläggning och en del frakt också, C Class nästan alltid full.
Skattebetalare
2018-07-17 01:10:50
SV: LAX SAS
John Silver: No comment. There is much more to it.....
Skattebetalare
2018-07-17 02:06:26
SV: LAX SAS
@John Silver: Vad är kontraktspriset eller spot-price i SFO för mindre flygbolag (som SAS) för jet fuel med extra låg fryspunkt? Mht att A340 är mycket törstig så är detta en relevant fråga.
@Skattebetalare
2018-07-17 06:39:18
SV: LAX SAS
Hur mycket skatt betalar du egentligen?
Haha
2018-07-17 10:45:33
SV: LAX SAS
Haha han måste vara stålt över dig... FC? Varför inte skriva kapten... nu har ju inte beläggningen varit sådär lysande på ex BOS och ARN-ORD... kanske bättrat sig under sommarn men annars miserabelt. Blev skit efter nya tidtabellen för att få ihop det ned HKG.
Cph4Ever
2018-07-17 11:14:19
SV: LAX SAS
Jag kan lugna er alla,SAS långlinjer går bra,riktigt bra.Det är bara Boston som inte bär en A330 året om så därför gör den en paus på vinterprogrammet.
@Cph4Ever
2018-07-17 21:39:51
SV: LAX SAS
Hur är det med revenue allocation för alla connecting flights till/från CPH? Det blir mycket mindre över för long range flts from CPH. Vad är route profitability/loss i c/ASK?

/Skattebetalaren
Sv @Skattebetalare
2018-07-18 19:45:50
SV: LAX SAS
"Hur mycket skatt betalar du egentligen?"

Alldeles for mycket. Se nedan:

18% inkomstskatt pa en arsinkomst av omkr $192,000. Mindre skatt nu tack vare President Trump. Till det kommer sales tax pa 6-7% (mat, mediciner, etc undantaget), skatt pa huset (omkr 1.5% av taxeringsvardet), och vagavgifter pa bilarna (mindre an $50/bil/ar). Sen smaskatter pa elektricitet, telefon. Vet inte vad dessa ar, men vi betalar 10 cent/kWh for elektricitet, vilket inkluderar alla avgifter och skatt. Bensinskatten ar omkr 38 cent/US Gallon, eller 10 cent /liter. Vet inte vad sprit och tobaksskatter ar.
Just nu 1$=8.86 SEK.

Mvh, Skattebetalare
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev