Flygtorget.se

We are looking for a Tracking Specialist

Antal tjänster: 1
Arbetsgivare: SAS

Tjänstebeskrivning:
Crew Planning ansvarar för dimensionering och planering av all flygande personal på SAS vilket innefattar ca 1500 piloter och 3500 kabinanställda. Planeringsprocessen inkluderar resursplanering, pairing (slingkonstruktion) och rosteroptimering (schemaläggning), disponering, planering av träning och skolning, information/kommunikations och supportansvar.

Vi söker nu dig som vill bli en del av Crew Planning som ansvarar för dimensionering och planering av all flygande personal inom SAS.

Efter att schemat publicerats den 15:e varje månad tas ansvaret över av Roster Maintenance som därefter ombesörjer alla förändringar. Du kommer att ha en viktig uppgift att övervaka det publicerade schemat och vidta nödvändiga åtgärder så att avvecklingen av flygproduktion går smidigt och kostnadseffektivt. Tät kontakt sker med Crew Optimization i samband med release samt med vår avveckling för överlämning dagligen. Interaktioner sker löpande för att hela tiden optimera bästa möjliga schema utifrån produktivitet, fairness, robusthet och balans arbete/fritid.

SAS och Crewplanning befinner sig på en spännande förändringsresa där vi bl.a. ersätter vissa arbetsuppgifter med digitala lösningar.

Du kommer ha en viktig roll i kommunikationen med våra flygande besättningar och vara delaktig i skapandet av nya standarder och processer.

Du kommer kommunicera med våra flygande besättningar via antingen digitala kanaler eller vid vissa situationer telefon, samt kommer hantera individuella förfrågningar från crew.
Det ställer höga krav på dig att kunna agera på ett neutralt och professionellt sätt i din kommunikation. Vi strävar mot att kontinuerligt utvecklas med fokus på säkerhet, produktivitet och kostnadseffektivitet.

Du kommer till en trivsam arbetsplats där du kommer att bli en specialist inom ditt område i en spännande och utmanande miljö inom flyg. Du kommer att befinna dig i en pulserande miljö där mycket är på gång samtidig och det är av största vikt att kunna hantera detta.
Ta chansen och sök till ett roligt, utmanande och utvecklande arbete!

Arbets- och ansvarsuppgifter
- Hantera alla ändringar som sker efter det att schema har publiserats till lägsta möjliga kostnad
- Säkerställa att upprätthålla korrekta avlämningsnivåer på standby till trafikavvecklingen
- Omplanera och optimera träning för flygande personal
- Se till att upprätthålla hög kunskapsnivå så att rätt beslut kan tas med avvägningar av olika aspekter ställda mot varandra
- Kommunicera och vidhålla en professionell kontakt med crew.
- Identifiera effektiva lösningar till komplexa och hastigt uppkomna situationer, och säkerställ att dessa följer gällande avtal/lagar och förordningar.
- Medverka i arbetsgrupper när så krävs

Kvalifikationskrav:
Vi söker dig som är bra på att bygga relationer, som tycker det är stimulerande med problemlösning och som är bra på processer och att säkerställa att hålla sig till dessa. Schemat regleras av myndighetsregler och kollektivavtal, därigenom är det meriterande att ha insyn i dessa.

Ett av de skandinaviska språken samt engelska skall behärskas i tal och skrift, dessutom bör man ha god förståelse i de två andra skandinaviska språken.

Personliga egenskaper
- Hög personlig integritet
- Strukturerad och metodisk och kunna prioritera
- Förmåga att bygga och bibehålla bra relationer
- Förmåga att förankra och att samarbete med kollegor inom samma avdelning samt med andra enheter
- Ha en positiv hållning till arbetet, organisation och kollegor
- Hög analytiskförmåga med ett strategiskt tänk.
- Kunskap om ramverket kring de lagar och regler som omfattar flygbolag och flygande personal
- Förmåga att se ett helhetsperspektiv
- Kommunikativ
- Initiativrik

Utbildningsnivå
- Eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot logistik eller IT, eller arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig.
- Erfarenhet av att ha arbetat i ett planeringssystem, gärna CMS samt att ha god förståelse för IT i allmänhet.

Tjänsten är placerad på SAS huvudkontor i Frösundavik. Tillträde sker snarast.
Befattningen rapporterar till Head of Roster Maintenance inom Crew Planning.
För mer info kontakta: Erik Sellerfors via mail: erik.sellerfors@sas.se

Ansökningstiden för denna tjänst löper ut: 2018-09-27.
Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Låter detta som något för dig? Ta steget och bli en del av SAS-familjen!

We are travelers – Come fly with us!

Vem trivs hos oss?
Vårt team speglas av engagemang och ödmjukhet. För att trivas och kunna utveckla både dig själv och SAS tror vi att du är en ansvarsfull person som agerar och bidrar till en trivsam arbetsmiljö. Vi tror även att du är serviceminded, målinriktad och strukturerad - dina lösningar är långsiktiga och balanserar kvalitet och kostnad på ett bra sätt. Sist men inte minst - kommunikation, samarbete och relationsskapande är vardagsmat för dig, eller hur?

Vad kan SAS erbjuda dig?
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs. För att våra anställda ska kunna nå sin fulla potential fokuserar vi på bra ledarskap och att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Vi inser vikten av en positiv och trivsam arbetsmiljö och arbetar ständigt med förbättringar. Som anställd hos oss får du en marknadsmässig lön och bra förmåner - du får möjlighet att ständigt utvecklas i din roll och på sikt även vidare i organisationen. Arbetskulturen på SAS är prestationsdriven och resultatorienterad. Det innebär att vi fokuserar på behovet av att sätta tydliga mål, coacha, utveckla och följa upp alla medarbetare.

Om arbetsplatsen
Frösundavik kontorsbyggnad är ett perfekt ställe att arbeta på. Här finns bland annat gym, restaurang och café - allt för att göra din arbetsplats så bra som möjligt. Byggnaden ligger i ett av Solnas grönområden, nära Haga Parken och Brunnsviken, och du kan utan problem ta en spring eller simtur under lunchen. Kollektivtrafiken rullar tätt i rusningstrafik från centralstationen till Frösundavik. Att ta cykeln till jobbet är självklart också möjligt, många av oss väljer faktiskt att njuta av den natursköna rutten.

Arbetsplats Arbetsgivare
SAS
Frösundaviks Allé 1
169 70 Solna
Stockholm, Sverige
SAS
Frösundaviks Allé 1
169 70 Solna
Stockholm, Sverige
Mer om arbetsplatsen
In Scandinavia, SAS is the single largest airline with a market share of about one-third of the total air travel market. Each year almost 30 Million passengers travel with SAS to destinations in Europe, USA and Asia.SAS is a member of Star Alliance™ and, together with 27 partners, we offer 1300 destinations worldwide in 193 countries.

http://www.sas.se
Kontaktperson 1: Kontaktperson 2: Facklig kontaktperson:
Erik Sellerfors
erik.sellerfors@sas.se
Ansökan
Sista ansökningsdatum 2018-09-27
Ansökan sker via företagets hemsida https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1164&ProjectId=144898&MediaId=5

Ansvarig för denna annons: SAS (556042-5414)
Skapad: 2018-09-13 08:31:46
Senast uppdaterad: 2018-09-13 08:32:50

Till listan med alla annonser

Air BP
Fyrstadsflyget
BAM
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev