Det finns 33 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Nyheten har en egen tråd i vårt Flygforum
|
Artikel om SAS?
Skrivet av Gammalt, 2014-02-23 14:27:30
Trodde artikeln handlade om SAS, men det verkar inte så, utan om pajkastning på Norwegian som vanligt
|
|
Håpløse SAS
Skrivet av Lars, 2014-02-23 03:51:30
H vem gidder å fly med dyre SAS? Skitgamle fly, elendig service.
|
|
SAS har bara B737NG
Skrivet av Kalle, 2014-02-21 14:40:07
Inte urgamla B737-300 som Norwegian. Kjos flyger med gammalt skrot som är dåligt för miljön!
|
|
Gammal Boeing
Skrivet av Gammalt, 2014-02-20 15:11:57
Var länge sen jag såg en 737:a med fönster i taket ovanför cockpit flyga
|
|
Exasperations R US
Skrivet av Segamat Indonesia, 2014-02-20 14:20:47
Återigen kan man väl fastställa att kombinationen SAS och Kastrup är en aldrig sinande källa till förbittring. CPH har lyckats men det behöver inte vara lustiga huset på ARN. Mycket kommer att hända både på Kastrup och Arlanda i framtiden. ARN har det bästa läget mellan sydostasien och USA. Många flyg som går rakt över Stockholm. Fixa US Preclearance på ARN så kan vi kanske locka ner några av de maskinerna.
|
|
@ Whip
Skrivet av CG, 2014-02-20 11:51:06
Byt forum till DN debatt om du eftersträvar 100% korrekt svenska. Ett forum som detta eller för den delen Facebook karakteriseras inte av att inläggen måste vara 100 % korrekta för att få publiceras. Dessutom är du inte direkt en stjärna själv på att kommatera.
|
|
DY T2
Skrivet av Johan, 2014-02-20 08:04:34
Jag ett flertal gånger de senaste månaderna sett dreamlinern stå på T2, speciellt vid de gånger den har varit försenad. Vet inte om detta beror på att T5 då är full och att den fått byta terminal?
|
|
Terminal 2?
Skrivet av null, 2014-02-19 23:39:44
Sist jag kollade gick samtliga av Norwegians flighter från terminal 5, varför skulle en försenad Norwegianpassagerare springa till terminal 2??
|
|
Faktakoll?
Skrivet av Flygledaren, 2014-02-19 22:02:02
Sen när har Maastricht kontroll från norra Tyskland till Schweiz?
|
|
Svenska
Skrivet av Whip, 2014-02-19 20:05:24
Bedrövlig språknivå här, särskrivning, felstavningar, felsyftningar - katastrof!
|
|
Betalar, @västerås?
Skrivet av Petter, 2014-02-19 17:56:50
Man "betalar" inte till flygbolag och får fler linjer. Man köper flygbiletter hos flygbolag. Flygbolag flyger där det är bäst att flyga.
|
|
Air Berlin
Skrivet av Air Berlin , 2014-02-19 17:52:38
Det går lika bra att flyga med airberlin och byta i Europa! Sparar tid och pengar och betydligt kundvänligare än andra scandinaviska bolag;-)
|
|
De flesta svenskar bor i sydsverige.
Skrivet av Petter, 2014-02-19 17:52:36
Då ligger CPH bättre till än STO. Om någon inte vill flyga via CPH så låt bli. Flygbolagen kan inte öppna linjer som välgörenhet för Stockholmarna. Det är därför det inte finns fler linjer därifrån. Enkelt!
|
|
gör det inte dä
Skrivet av matilda, 2014-02-19 17:43:52
om man nu tycker det är så hemskt med mellan landningen på chp så kan man ju välja en annan flygning/flygbolag till en direkt flygning till geneve och vips så va problemen borta
|
|
Inte Moskva, förstås
Skrivet av Oja, 2014-02-19 17:29:11
Mitt inlägg var symboliskt och Moskva var bara nå't som flög upp som ett exempel, ett dumt sådant. Vill förstås inte gynna Putin, lika lite som danskarna
|
|
Nollåttor
Skrivet av Südschwede, 2014-02-19 17:28:22
Nollåttor är roliga. Det är mycket enkelt. För navbaserad nätverkstrafik mellan Norden och kontinenten ligger CPH geografiskt helt rätt och ARN helt fel. CPH har moderna, fräscha terminaler. ARN ser ut som lustiga huset. Ni får de direktlinjer som er marknad kan bära och i övrigt får ni leva med att åka matarlinjer. (Självklart, åk via AMS, FRA, MUC, LHC... om det passar bättre!) Och trams om dansk näringspolitik. Ett rent privatägt SAS hade lämnat ARN (förutom matning till CPH) för länge sen.
|
|
Håller med till 100%
Skrivet av Västerås, 2014-02-19 16:00:15
Det är ibland helt omöjligt att kunna åka på en weekend till Europa pga att man ödslar en halv dag på att bli nertvingad på Kastrup. Vi svenskar betalar mest till SAS, i vilket vi är största ägare, och får minst - INTE OK!!! Håller med tidigare inlägg: sälj SAS svenska del!!!
|
|
Hellre en annan omväg
Skrivet av oja, 2014-02-19 15:38:27
Om jag skulle tvingas välja en icke non-stoplinje neråt det hållet, tar jag hellre omvägen via Oslo, Helsinki, Moskva, Reykjavik (!) alternativt mer logiskt typ Berlin, Amsterdam eller annat. Allt detta av ett enda skäl, jag är trött på föda vad jag anser vara "utsugarna" på andra sidan sundet.
|
|
Ni förolämpade
Skrivet av Reality, 2014-02-19 15:25:25
Så alla de danskar som har fritidshus i södra Sverige ger inga inkomster till oss? Bara för att Sthlm är Sveriges huvudstad måste inte det innebära att alla i världen vill dit, eller att folk i s. Sverige vill åka norrut, för att sen åka söderut. Att sen ARN är en betydligt tråkigare och mer svåråtkomlig flygplats underlättar ju inte direkt. Hela s. Sverige har utmärkta anslutningar med billigt tåg till CPH. Dessutom kostar en biljett med öresundståg mindre än vad Arlanda Express gör.
|
|
Förolämpad var ordet!
Skrivet av Knut-Arne, 2014-02-19 15:01:41
Hur är man funtad om man inte blir förolämpad av att behandlas som nyttig boskap för dansk näringspolitik?
|
|
Bertil
Skrivet av Sluta gnälla om allt och alla, 2014-02-19 14:52:02
Författaren har skrivit en trevlig artikel med vettiga åsikter om en flygning till Geneve. Han har valt att resa via CPH trots att det finns direktflyg. Det är väl inget att gnälla över. På så sätt har han fått med två av de vanliga SAS medeldistansplan. Att då kontatera att Airbus är bekvämare än B737 är ju ingen överraskning för oss som reser med båda modellerna. Sluta vara så himla negativa när någon skriver en reseupplevelse som väl överensstämmer med verkligheten. Bra skrivet, Anders!
|
|
Håller med...
Skrivet av Kenth, 2014-02-19 14:42:31
...personlig förolämpning var ordet! Jag värderar min tid bättre än att fösas som ett boskap i korridorerna på Kastrup. Reinfeldt!!! älj SAS!!!
|
|
Jobbigt för Bimannen
Skrivet av Intresseklubben, 2014-02-19 13:34:54
"Personlig förolämpling", ja du är nog ensam, vilket offer du är. Samtidigt på gatorna i Kiev...
|
|
@Bimannen
Skrivet av Eurobonus, 2014-02-19 13:24:40
"Personlig förolämpning"? Låt bli då, eller flyg direkt, på en avgång som kanske inte passar dig tidsmässigt. Vilka otroligt bittra och korkade kommentarer det är här.
|
|
Förolämpning
Skrivet av Bimannen, 2014-02-19 12:48:18
Jag tar det som en personlig förolämpning av SAS att behöva byta kärra i CPH.
|
|
sura!!
Skrivet av padijoon, 2014-02-19 12:28:09
Ni som kommenterar här på flygtorget måste vara de mest negativa och olyckliga människor som finns!!!!! Ja....AirBus 320 familjen ger ett mycket rymligare och ljusare intryck...
|
|
Galet!!
Skrivet av Kenth, 2014-02-19 11:44:20
Helt galet att åka via Heliga CHP för att åka en short-hault till Geneve - bojkott blir det för min del alternativt att åka med Swiss eller Norwegian, som väl kör säsong från ARN:
|
|
Bra artikel...not
Skrivet av P.M, 2014-02-19 11:36:46
"Å andra sidan känns det bättre att sitta ombord här än att vanka av och an i terminal 2 där Norwegians Dreamliner till Bangkok nu är uppe i 2,5 timmars försening…" Hallå, vad har det med artikeln att göra. Det är mer än två år sedan DY använde sig av terminal två, så kan inte förstå ironin/skämtet i artikelförfattarens mening. I övrigt dålig journalistik överlag, läser ni inte igenom er artikel innan ni publicerar???
|
|
Starbert
Skrivet av Saltkammargutten, 2014-02-19 10:26:09
SK flyger ARN-GVA 4 ggr per vecka nonstop och Star alliance partnern LX 3 ggr per vecka har jag för mig. Det enda som kan locka med en transfer i CPH är väl att flygplatsen är rätt trevlig. Till GVA är det ju ingen direkt geografisk omväg att tala om. Men som artikeln nöstan antyder. Detta är ett förlegat resemönster att resa via CPH. AMS är betydligt bättre.
|
|
Vad handlar artikeln om??
Skrivet av trötter, 2014-02-19 09:52:38
"...över huvud taget är det bättre ljus och rymd i kabinen på dagens Airbus trots att den alltså har färre stolar...." Ja, ganska självklart att det är bättre "rymd" om man sätter in färre stolar!!
|
|
Korrläsning?
Skrivet av MN, 2014-02-19 09:28:52
Jag skulle uppskatta om artikelförfattaren bad någon korrläsa artiklarna innan de publiceras. Allt slarv ger ett oproffsigt intryck. "Avvisningen drar ut på tiden..." är ett exempel. Det finns många fler...
|
|
Okej
Skrivet av Per, 2014-02-19 09:20:18
Faktum är att denna artikeln var ju inte direkt välskriven. Ironiskt att sist jag var i Geneve var det SAS som stod remote du hade nog tur denna gång. I övrigt var det ca 2 år sedan DY använde terminal 2 men det märks att någon lever kvar i den gamla goda tiden.
|
|
Finns ju direktflyg
Skrivet av 100%, 2014-02-19 09:17:16
SAS flyger ju även direkt till Geneve från Arlanda.
|
|