Tråden startades av: ABC  2019-02-17 08:42:16
FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?  
Värdet på FlyBE med 76 flygplan är satt till 33,5 miljoner kronor (£2,8m). Affären är dock inte klar men ska vara genomförd senast på fredag. Beloppet ger en fingervisning om värdet på flygbolag som inte tjänar pengar men som har en hög volym.

Källa: Guardian

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Guldis
2019-02-25 17:15:37
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
@AIRJET

Är ingen expert, men bristen och faktiskt total avsaknad av humor verkar ju stämma.
Det jag skrev, var menat som humor och inte fakta...
ABC
2019-02-25 12:49:08
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
Självklart måste FlyBE betala bra. Personalen studsar runt i ATR72 och har stopp på de konstigaste platser du kan tänka dig. Ingen skulle göra det utan bra betalt.
@Facket
2019-02-24 20:49:40
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
Unionens ledning är på konferensresa på Maldiverna, de kan svara om ett par veckor.
Facket
2019-02-24 16:30:24
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
Kan Unionen och SAS cabinfack verkligen gå med på att en underleverantör har bättre avtal än main SAS som hyr in Flybe?
AIRJET
2019-02-24 16:27:43
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
@Guldis:

Var får du dina info ifrån? "radio galley"?!
O så ser jag att du är expert på the Great British Empire "Men man kan ju på ett sätt förstå varför det brittiska imperiet föll! "

Please explain your knowledge about the british history I guess we will all be very interested!

Cheers!
Flygvärdinna
2019-02-23 22:34:12
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
Kabinen i Flybe har om inte bäst, så bland de bästa avtalen i Sverige.
Guldis
2019-02-23 03:13:54
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
Rest med FlyBe många gånger från Arlanda.
Väldigt trevligt personal ombord, oftat väldigt proffsiga, men fått höra ett och annat om bolaget.
Mycket utnyttjande av personal och riktigt dåligt management.
ATRen må vara lite vinglig men företaget är verkligen under ytan. Verkar utnyttja personalen mer än vad som är rimligt!
Får hoppas det blir bättre när Connect nu tar över.
Men man kan ju på ett sätt förstå varför det brittiska imperiet föll!

femåring
2019-02-22 12:46:43
konkursbodräkt?
UK regional operator Flybe’s flights are continuing as normal following Connect Airways’ acquisition of the carrier on 21 February.

Former parent Flybe Group states that its trading entities, including the airline and its digital arm, have been sold to Connect “in accordance” with the terms of the share purchase agreement unveiled in mid-January.

“Flybe flights continue to operate as normal,” the group states.

As a result of the £2.8 million sale Flybe Group has been left as an empty company. It says it has “limited cash” as a result of the transaction, but no other material assets.

The cash will cover the residual and run-down costs of Flybe Group.

“It is not anticipated that, after meeting these costs, there would be any remaining funds available for distribution to shareholders,” the company says.

Shareholders are set to vote on a scheme by which Connect Airways will make a payment – amounting to just £0.01 per share – to acquire the entire share capital of the empty Flybe Group.

Flybe Group’s directors have “strongly” advised shareholders to vote in favour of this scheme at a meeting on 4 March, warning that they will otherwise probably receive “no value” for their shares in the company.

If the scheme is approved a process will begin to cancel and delist Flybe Group shares from the stock exchange around 11 March. Failure by shareholders to approve the scheme will result in Flybe Group’s being wound up by its directors.

thomas
2019-02-19 09:37:37
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
Även Fly BE har gått i KK så även det anrika BMI
mina kommentarer gäller generellt alla bolag som går i kk
Listan på flygbolag börjar bli lång nu, och fler står på kö
PM
2019-02-19 08:58:28
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
Vad snackar ni om?? Det är BMI som går i konkurs, inte Flybe!
thomas
2019-02-18 19:35:31
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
När ansökan om konkurs är inlagd i det här fallet till den Brittiska domstolen, kan inget säljas då begås motsvarande konkursbodräkt, konkursen i sig blir egen juridisk person som hanteras till 100% av den av domstolen utsedda konkursförvaltaren.
Det verkar vara femåringar som skriver här.
sv thomas
2019-02-18 16:30:02
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
Konkursen är ännu inte ett faktum. Utan ett konkursförfarande är inlett.
Vilket innebär att bolaget "kan" säljas som det är. Med skulder och leasing kontrakt och "slottar" på LHR etc.
thomas
2019-02-18 13:19:27
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
Ingenting kan säljas efter en konkurs, skulderna följer heller inte med, finns ingen som köper skulder, däremot går det att förhandla med konkursförvaltaren om tillgångarna, men tror inte slottar består efter kk, de går tillbaka till flygplatserna. Bolaget har naturligtvis värderat detta att försöka sälja slottar flygplan etc. innan konkursutbrottet, men de har enorma skulder troligen miljardbelopp, så det skulle inte ha hjälpt, samma utgång.

Det är tufft nu i flyg branschen en efter en försvinner nu bolagen i snabb takt.
även om mycket av minusresultaten är uppbyggda över tid.
ABC
2019-02-18 09:58:15
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
FlyBE största tillgång är slottarna på Heathrow. Även om de inte kan säljas till vad som helst är de värda enorma summor.
thomas
2019-02-17 14:59:08
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
Det brukar vara flygbolag med många plan som hamnar slutligen i de Amerikanska öknarna, så även plan från många leasingbolag.
@ABC
2019-02-17 12:33:48
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
De äger väl inte planen. Det en ev. köpare tar över är skulder och leasingavtal.
Som en fingervisning.
Brahmaputra XI
2019-02-17 10:08:22
SV: FlyBE säljs för 33,5 milj, eller?
Maskinerna leasas.
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev