Tråden startades av: Kalle  2019-05-13 19:36:32
Hur tänker TUI FlyNordic här... 
I Lördags så fick BLX689 vända tillbaka till Arlanda pga varningslarm för bromsarna. Man landade på Arlanda, paxen inkvarterades på hotell på Arlanda, man fixade planet, flög planet tomt till Göteborg. Ifrån Landvetter flög man tur och retur Antalya med pax sedan tillbaka till Arlanda och gjorde ett nytt försök med BLX689 till Antalya. Varför flög man inte Paxen ifrån Arlanda direkt när planet var fixat istället för Göteborgspaxen? Förlorar man mera på att få två förseningar, är det bättre med en lång försening, blev drygt 28h? Hade jag som pax fått veta detta hade jag blivit vansinnig!

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Tim
2019-05-14 07:34:41
SV: Hur tänker TUI FlyNordic här...
Bättre att ta en lång försening än sprida ut den
@Kalle
2019-05-13 22:52:02
SV: Hur tänker TUI FlyNordic här...
Hur man än gör så blir inget riktigt bra, då massor av resenärer drabbas.
Det kan absolut låta konstigt, men på detta sätt blev trotts allt minsta mängden resenärer drabbade.

Då lördagens Blx 689 Arn-Ayt var den 1:a turen för säsongen skulle den sedan gå utan pax som Blx 690F Ayt-Got för att på söndag morgon flyga Got-Ayt-Got.
Om man istället genomfört lördagens flight (Arn-Ayt) på söndag morgon, så hade det skapat ytterligare/ större följdförseningar under veckan.
Förseningar är alltid trista, oavsett om de är X timmar eller fler. Men genom att skjuta på Blx 689 lite extra så drabbades i slutändan minsta mängden pax.
ARN
2019-05-13 20:30:09
SV: Hur tänker TUI FlyNordic här...
BLX 535 från GOT cancelerad söndag kväll och flygs ikväll istället. Nästa flight i rskzon BLX517 ARN till Dalaman imorgon bitti.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev