Tråden startades av: pf  2019-07-10 17:56:15
TAP tilpasser interkontinental trafikk 
De setter inn en A-321 LR Neo på Lisboa-Belem t/r. Jfr https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/285306/tap-air-portugal-adds-a321neo-lr-belem-service-from-late-oct-2019/

Dette "frigjør" en større A-330, til bruk på annen rute.

Hva tror ni, bør ikke SAS søke erfaringene TP gjør før de får levert sine A-321 (X)LR senere ?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

DC-10 (den riktige)
2019-07-11 21:44:46
SV: TAP tilpasser interkontinental trafikk
Det tror inte jag!
pf
2019-07-11 19:27:41
SV: TAP tilpasser interkontinental trafikk
DC-10, en narrow-body har neppe range til de strekninger du nevner, vil du ha en B-737 ops via KEF eller SFJ ?
DC-10
2019-07-11 17:38:35
SV: TAP tilpasser interkontinental trafikk
Tror mer på att DY skall titta påmsina tunnare linjer, ARN-OAK, ARN-LAX istället för att lägga ner dem till hösten.
Andreas
2019-07-11 09:37:54
SV: TAP tilpasser interkontinental trafikk
Jag tror att det har varit TAPs syfte hela tiden. Många av de regionala flygplatser de flyger till i Brasilien är med bara några få flygningar i veckan. Med mindre flygplan kan de flyga fler frekvenser. Att de nu går från två flygningar i veckan med 269 säten till tre flygningar i veckan med 168 säten är ju i stort sett ingen skillnad i fråga om säteskapacitet, och jag gissar att detta ändå inte är en rutt med mycket frakt.

SAS flyger väl däremot inga interkontinentala rutter med låga frekvenser, så jag vet inte om de har så mycket att lära av detta.
 

Tillbaka

Volflight
Air BP
BAM
Flygrevyn
Pilotshop
Flygtorgets nyhetsbrev