Tråden startades av: Madde  2019-07-16 12:42:44
BRA väljer Stobart Air? 
Irländskt flygbolag möjlig underleverantör till BRA
Ut med Avro-flygplanen men ändå ha kvar jettrafik i linjenätet genom en underleverantör. Det är BRAs framtida upplägg på sitt linjenät, och en möjlig underleverantör är irländska Stobart Air.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

GVR
2019-07-18 16:45:01
SV: BRA väljer Stobart Air?
Blir det Stobart så blir det med den E195 som flugit för KLM.
Greger
2019-07-18 13:36:48
SV: BRA väljer Stobart Air?
Att medborgarna i Sverige accepterar detta perversa skattetryck är perverst i sig. Konfiskering av människors inkomster bara accelererar. Skatt ska bara tas ut till allt det medborgarna behöver i grunden, en bra sjukvård, skola, försvar och ett rättsväsende som fungerar( vilket det inte gör idag)Skala bort och effektivisera.
Kapitalist
2019-07-17 17:35:53
SV: BRA väljer Stobart Air?
Sverige ligger högt till när det kommer till social expenditure med mer än 27 procent av BNP.
Kina ligger på knappt 10 procent. OECD-snittet är ca 22 procent.

När det kommer till skatteintäkter i förhållande till BNP har Sverige närmare 50 procent. Kina har cirka 20 procent. Säger sig självt hur det kommer gå med näringslivet i Sverige på sikt.
TG
2019-07-17 12:18:01
SV: BRA väljer Stobart Air?
Hur vågar ni kritisera socialismen??? Vi har världens bästa skola, världens bästa sjukvård, världens starkaste polis, världens bästa allt. Allt annat är fejk news. Upp till kamp mot företagen och kapitalägarna.
Madde2
2019-07-16 20:59:14
SV: BRA väljer Stobart Air?
Nej. Varför alla dessa påhitt om saker och ting? Gör något vettigt istället. Exempelvis som att söka ett jobb.
Upp
2019-07-16 20:53:38
SV: BRA väljer Stobart Air?
Källa på det? Då blir det embraer 190.
Per
2019-07-16 17:41:15
SV: BRA väljer Stobart Air?
Källa?
Calle
2019-07-16 17:27:36
SV: BRA väljer Stobart Air?
Ja, det verkar inte bättre. Det går inte att bedriva verksamhet i Sverige - se på SAS (diverse underleverantörer med säte utanför Sverige samt eget bolag på Irland), Norwegian (baser lite överallt), Skyways (kånken), Nextjet (kånken), Transwede (nedlagd), Sweline (nedlagt), Direktflyg (utländsk underleverantör), TUI (hälften nedlagt, övertaget av JT)... Listan kan göras lång. Fortsätter vi vår företagsovänliga politik i Sverige så står vi där med höga utgifter och inga jobb.

Ruttet av BRA, riktigt ruttet. Men jag förstår det.

Problemet med socialism är att andras pengar till slut tar slut och snart är vi där.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev