Tråden startades av: Frågande  2019-09-12 18:34:46
Norwegian 
Varför censureras positiva inlägg om Norwegian?

Man ser bara en liten notis om att DY lyfter på börsen, efter positiva signaler från långivare (inte gäldenärer som vissa experter här uttrycker det).

Negativa inlägg om Boeing går bra. Nämns det något negativt om Airbus, så refuseras det. Kom igen nu FT, om ni vill vara ett trovärdigt forum.

Får en känsla av att det inte passar redaktionen (Anders Carlsson).

Detta inlägg blir också garanterat refuserat.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

sv Tailspin
2019-09-23 15:14:35
SV: Norwegian
De flyger vissa flighter åt Ving. Det är väl som med SAS, att flygningarna är betalda.
Därmed berörs de ej. Nej, Thomas Cook's kollaps drar inte med sig Norwegian.
Tailspin
2019-09-23 14:12:06
SV: Norwegian
Cook spiken i kistan?
Hur stor exponering har Norwegian gentemot Thomas Cook?
Flygare
2019-09-21 01:49:59
SV: Norwegian
Norwegian borde aldrigha startat upp på longhaul, detta har aldrig varit nånting annat än ett bottenlöst hål ekonomiskt. Om hade varit en bra ide hade Ryanair gjort detta för länge sedan. Longhaul utan business eller första klass löner sig inte, Frakt är också viktigt. En lågpris longhaul operation funkar inte helt enkelt, särskilt inte med nya dyra flygplan. Sen har man valt fel flygplan B787 med massor av problem och t.o.m. grounding. Recept för fiasko..Om Norwegian ska överleva måste man göra av med lh delen ochkoncentrera sig på det man är bäst på, nämligen LCC Europa flygningarna
sv Tailspin
2019-09-20 18:33:04
SV: Norwegian
Artikeln du hänvisar till är från 5 juli.

Det är en evighet i flygbranschen.
Tailspin
2019-09-20 16:07:57
SV: Norwegian
Inget bud från IAG

https://www.di.se/live/nya-budrykten-kring-norwegian-i-spansk-media/
Tailspin
2019-09-19 17:49:18
SV: Norwegian
Bra trading i Norwegian aktien, rykten uppåt och rykten neråt. Blir roligt att se nästa reka, upp eller ner, köp eller sälj?
sv Skeptikern
2019-09-18 15:43:59
SV: Norwegian
Ni säjer samma sak hela tiden. Kom med något nytt. Tjatigt!!
Skeptikern
2019-09-18 14:39:02
SV: Norwegian
Norwegian är väldigt nära att bevisa att den affärsmodell man har absolut inte funkar. LCC Långlinjer med nya dyra flygplan utan businessclass funkar inte i över tid. Enda sättet att få det att fungera är om kort linjerna genererar tillräckligt med pengar för att täcka förlusten på långlinjerna. Om det inte går ska nya pengar pumpas in i bolaget, och det verkar gå sådär..
Benny Brun
2019-09-17 14:31:14
SV: Norwegian
Är det 11st 787 som står stilla nu?
@ Sv DY
2019-09-17 14:12:57
SV: Norwegian
Det är väl självklart att borgenärerna vill skydda sig, så långt som möjligt mot förluster.

Angående ränta så är det en speciell överenskommelse. Finns på nätet och i en annan tråd.

"Nu får långivarna en tidsfrist"? Det är väl DY som får en tidsfrist.
Är det samma svårigheter här, som att hålla isär borgenär och gäldenär i en annan tråd?

Tänk om nu DY klarar stormen. Det vore ju extremt ledsamt för alla domedagsprofeter.
sv Tailspin
2019-09-17 10:12:44
SV: Norwegian
"Den hårda domen" gäller inte bara Norwegian, som läskunniga förstår.
Du kan väl SEB analytikerna en lektion.
Sv DY
2019-09-17 10:06:16
SV: Norwegian
Att långivarna förlängt lånet beror i huvudsak på att man inte vill förlora utlånat kapital. Hade de sagt nej hade de troligen förlorat allt.

Nu får långivarna en tidsfrist + ränta. Man kan göra förändringar som minskar förlusten om DY senare skulle gå i konkurs.

Skulle tro att de köpt upp bottennoterade aktier som de kan sälja nu när aktien stigit efter beskedet om att lånet är förlängt.

PS! Jag har aktier i DY köpta på spekulation. De kan jag nu sälja med vinst.
Tailspin
2019-09-16 18:30:47
SV: Norwegian
Uppenbarligen så hör inte SEB s proffs till dessa!

www.svd.se/hard-dom-mot-flyget--sa-stort-ar-tappet-pa-borsen
sv ABC
2019-09-16 18:08:18
SV: Norwegian
DY har många lojala kunder. Oavsett vad du tycker eller tror.
DY
2019-09-16 14:15:13
SV: Norwegian
https://www.di.se/live/norwegians-obligationsagare-rostar-ja-till-forlangda-loptider/


Riktigt skönt för Norwegian och alla anställda!:)
ABC
2019-09-16 14:11:47
SV: Norwegian
Rekommendationer fungerar kortsiktigt. Givetvis gjorde de analytiker som rekommenderade ”köp” för en vecka sedan en korrekt analys. Din miljon är nu 1,3 milj. Nu hoppar småspararna ”på tåget”. Du säljer om 3-4 dagar. Sen störtdyker aktien igen när någon analytiker påpekar att bolaget saknar substans (lojala kunder).
DY
2019-09-16 10:04:52
SV: Norwegian
Du tror väl inte att man går ut i media, om man inte har säkra besked. SEB höjer heller inte riktkursen på lösa rykten. Vad som föregår bakom kulisserna får vi veta så småningom. Tycker att somligas inlägg är substanslösa, och som bara önskar att Norwegian försvann.

PS. Är du drabbad av Norwegians situation på något sätt? DS.
Tailspin
2019-09-16 09:43:42
SV: Norwegian
Den rek som nu är aktuell är totalt substanslös, en spekulation att borgenärerna ska säga ja!
Och oavsett om de skulle säga ja så är bolaget på ruinens yttersta kant.
Anledningen till det sockrade erbjudandet är ju att man inte har ekonomi för att klara av sina ekonomiska åtaganden och hoppas att en tidsrespit ska skapa utrymme för konsolidering!
Denna åtgård skapar högre kostnader och sämre kreditbetyg.
Banking
2019-09-14 14:10:34
SV: Norwegian
Upplysningsvis, SEB har inga aktier i Norwegian. Alltså har de ingen anledning, till att driva upp aktiekursen.
Återigen något slags önsketänkande, från de vanliga "experterna".
Clint Billton
2019-09-14 13:30:42
SV: Norwegian
Positiva nyheter om DY? Vilka var det, har jag missat något?
Har de plötsligt börjat tjäna pengar på sin verksamhet, eller har det ständigt växande skuldberget blivit avskrivet eller har fe plötsligt hittat kontanter till att betala deras räkningar?

Eller bar det bara att kursen gick upp tillfälligt efter RYKTEN om att det dyrbara sockrade räddningspaketet med de uppskjutna återbetalning (som de inte har pengar till) KANSKE kommer att gå genom...?
Ja, det var ju goda ”nyheter”...att respiratorn inte stängs av.
sv Tailspin
2019-09-14 10:17:14
SV: Norwegian
"Självklart så är det bara ett spel SEB".
Nu får ni ge er. SEB har kunskap, vilket fattas experterna här.
Tailspin
2019-09-13 18:53:55
SV: Norwegian
Jag har svårt att se att när man inte har pengar för att klara sina ekonomiska åtaganden är en positiv nyhet????

Att en bank höjer riktkurs på aktien har ju inget att göra med att Norwegians situation har förändrats/förbättras, snarare ett utslag för att trycka upp kursen för att komma ur aktien med så liten förlust som möjligt!
Men som aktieägare var det väldigt positivt idag, passade inte på att köpa fler utan istället avyttra!
sv Tailspin
2019-09-13 17:20:52
SV: Norwegian
Synd att du inte är uppdaterad, på senaste finansnyheter angående Norwegian.

Läs DY's inlägg!
Tailspin
2019-09-13 15:17:34
SV: Norwegian
Jag älskar också när det kommer positiva nyheter om Norwegian, men det kommer ju aldrig några positiva nyheter.

Johan
2019-09-13 10:57:48
SV: Norwegian
Jag ÄLSKAR när det det kommer positiva nyheter om Norwegian, speciellt eftersom jag vet hur mkt det retar alla Norwegianhatare här! Underbart!
DY
2019-09-13 10:08:07
SV: Norwegian
SEB HÖJER REKOMMENDATION TILL KÖP (BEHÅLL)
STOCKHOLM (Direkt) SEB Equities höjer sin rekommendation för Norwegian till köp från behåll. Riktkursen höjs till 53 från 31 norska kronor.Det skriver Bloomberg First Word.
Frågande
2019-09-13 09:35:47
SV: Norwegian
Är inte helt enig. Inlägg om A320 NEO seriens pitch up problem, har refuserats.
Även andra inlägg om A380's sprickor i vingarna, har också refuserats.
Likaså om 330 som plötsligt störtdyker (t.ex Qantas).

Jag menar att ska detta forum vara trovärdigt, så tycker jag att alla inlägg bör publiceras. Naturligtvis inte de med personliga påhopp.

Mvh
Flygare
2019-09-13 08:04:27
SV: Norwegian
Kan hålla med när det gäller Norwegian, men inte dina betraktningar om Boeing/ Airbus.
Har inte varit mycket positivt att säga om Boeing senaste halvåret.
Boeing har själva sett till at ” hamna i skiten” Man kan bara hoppas att ledningen på Boeing förstår att det gäller att åtgärda alla fel och se till kompensera alla otroligt trogna kunder.
Boeing commercial aircraft måste hitta tillbaka till att bygga bra flygplan som man kan ha förtroende för, i stället för billigasta möjliga flygplan. Alldeles för länge har bolaget bara sett till att optimera profiten, oavsett konsekvenserna. Så var inte Boeing för 20-25 år sedan
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev