Tråden startades av: Flygvärdinna  2019-11-12 10:28:24
Flygbra  
Hej!

Någon som hört någonting från Flygbra gällande kabinpersonal tjänsterna?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Annika
2019-11-19 23:54:33
SV: Flygbra
Vill du va med i Sveriges inrikes flyg ska du söka.Kommer nog snart vara end BRA som flyger inom sverige plus några baltiska städer??Härlgt gäng.
Annika
2019-11-19 23:48:18
SV: Flygbra
Bra bolag att jobba på!Härliga kollegor!
CC BRA
2019-11-16 17:39:32
SV: Flygbra

@CC
Beläggning av antalet flygningar, inte pax. Under exempelvis vintern flyger vi betydligt mindre än under sommaren.

@Bertil
Nej, jag skämtar inte.
Mats
2019-11-16 11:21:30
SV: Flygbra
Här får du en 80 % procentig tjänst som fler skriver och du får flyga marknadens tråkigaste uppfinning. ATR72-600. Här får du gunga runt bland molnen i ett plan som är så långsamt att man undrar vad som har hänt !? Med en lön därefter. Tro mig tråkigt.
På detta bolag så är det cirkus. Inte ens friskvårdsbidrag finns.
CC
2019-11-16 02:28:10
SV: Flygbra
@CC BRA
Hur kommer det sig att piloterna arbetar heltid på BRA?
Beläggningen har väl inget med deltid att göra, det är väl relativt korta arbetsdagar som gör att BRA kallar det 80%. Eller kör ni med en i kabin när beläggningen är låg?
Bertil
2019-11-15 20:11:50
SV: Flygbra
CC BRA snälla säg att du skämtar?
Svar till "Löwengrip"
2019-11-15 18:53:13
SV: Flygbra
Jag håller med skribenten "Löwengrip". Det ÄR stor skillnad att vara cc på Flyg BRA jämfört med andra mer så att säga "vanliga" bolag.
Jobbet ÄR rätt glassigt. Är du ung och kan njuta av 22 000 brutto plus OB så passa på. Ha 20% ledigt.

Det är lugna städade pax, korta flighter, uppsluppen stämning, inga pax har några direkta förväntningar. Ungefär som att göra spårvagnsresenärer lite extra glada.
Trevliga kollegor utlovas. Stress finns inte inom Flyg BRA.
Du får en BRA grej i ditt CV.

Och vem kan motstå ATR:en. Denna luftens konung. Denna tekniska gigant i lufthavet.
CC BRA
2019-11-15 13:29:00
SV: Flygbra
Vi jobbar 80% för att vi ska få jobba hela året, alltså 12 månader. Hade vi jobbat 100% så hade vi jobbat 10 månader och gått utan lön de resterande två.
Så har det varit under lång tid, då beläggningen inte är 100% under 12 månader, och tyvärr nu när det blivit en sådan hysteri att vara klimatsmart blivit ännu mindre beläggning på våra flighter inrikes. Större och bättre beläggning på utlandscharter (det är mest här i Sverige vi har den hetsen).
Njaa
2019-11-15 10:42:09
SV: Flygbra
Det drabbade ju inte de fackliga själva som fick behålla sin 100%-tjänst...
CC
2019-11-13 12:38:34
Flygbra
Att facket gått med på denna deltidslösning är oförståeligt.
Arbetar man 80% bör det motsvara 4 dagars arbete. Så man har möjlighet att arbeta med annat för att fylla ut sin lön till 100%.
Löwengrip
2019-11-13 07:52:24
SV: Flygbra
Det är mest 80% tjänster, samt ca 22.000:- (brutto) exkl tillägg som traktamente. Men vill man bli CC för att tjäna pengar så har man valt fel, man gör det för att det är ett riktigt roligt jobb och där du kan få betalt för att göra något roligt. Se det så istället.
DW
2019-11-12 20:29:19
SV: Flygbra
Trots anställning på deltid (och därigenom också en lägre månadslön) arbetar de på scheman som motsvarar heltid.
Daniela
2019-11-12 12:37:53
SV: Flygbra
Bara att det är väldigt dålig lön och endast 80% tjänster!
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev