Tråden startades av: Fredrik  2020-04-01 17:35:22
LN-NGD Norwegian 738 i vitt... 
Denna 738 har flugit i helvitt i flera månader nu.
Varför målar man ej om?
TC körde ju också men en 333 under lång tid med
nån halvtaskig avskrapad maskin... Inte ens helvit.
Jag får fråga som ett barn, varför gör man så?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Fredrik
2020-04-02 15:06:44
SV: LN-NGD Norwegian 738 i vitt...
Tack för svar!
Fakta 7.1
2020-04-02 14:02:06
SV: LN-NGD Norwegian 738 i vitt...
Plan är vita för att:
-Bolaget inte har råd att måla det.
-Planet skall returernas eller säljas
-Inköpt som vitt. Väntar på att lackeras, få dekaler.....
FO Norshuttle
2020-04-02 09:19:44
SV: LN-NGD Norwegian 738 i vitt...
@Christian
Delar byts hejvilt mellan flygplanen då du kan ha ett flygplan på marken för något typ av underhåll/reparation och då lånar du en del från den maskinen. Sedan ska den antingen tillbaka till rätt maskin eller så behålls den och då fixar man sådana saker vid senare tillfälle.
MD80
2020-04-02 09:15:40
SV: LN-NGD Norwegian 738 i vitt...
Knappast lönt att måla om en DY kärra i dessa dagar...
DY
2020-04-02 08:14:21
SV: LN-NGD Norwegian 738 i vitt...
Den ska enligt uppgifter säljas och därför har man vi senaste checken målat om den till helvit.
Intresserad
2020-04-02 08:01:42
SV: LN-NGD Norwegian 738 i vitt...
Kamouflage för att inte sticka ut på nya flygplatser när man expanderar på svensk inrikestrafik.
Christian
2020-04-01 21:22:56
SV: LN-NGD Norwegian 738 i vitt...
Jag undrar också detta, och fyller även i med en nästa fråga, varför flygbolag inte målar om nosen som är "missmatched" t.ex Wizz Air flyger någon A320 med rosa nos medan resten av flygplanet har den nya livery med vit front... Eller Norwegian som också har haft vit nos medan resten av främre kropp skall vara röd etc. Jag förstår att det säkert är en reservdel, men man målar väl om detta direkt när man reparerat?
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev