Tråden startades av: Fodringsägare  2023-02-05 21:01:22
Airleap fodringsägare 
Hur blir det för dom fodringsägare som inte godkände att dom bara skulle få 25% av sina fordringar?
I mitt fall så handlar det om utebliven lön/semester eftersom taket nåddes i lönegarantin.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

PnF
2023-02-08 12:01:53
SV: Airleap fodringsägare
Air Leap Aviation AB har tre registrerade flygplan.
Typ: SAAB-340B Reg: SE-KXI, SE-LJS, SE-LJT
Blir det ryggraden i nystarten tro?
Standardpilot
2023-02-08 10:56:17
SV: Airleap fodringsägare
Förslaget godtogs. Så du bör få dina 25%
Framtida uppdrag verkar dock hamna på Grönland.
Men detta lär väl ändras både en och två ggr innan vi ser en maskin i luften.
Advokaten
2023-02-07 10:10:28
SV: Airleap fodringsägare
Ackord innebär att företaget som rekonstrueras bara behöver betala en viss del av sina skulder eller får vänta med betalning av skulderna. Detta sker för att undvika konkurs. Beslut om offentligt ackord sker vid en förhandling mellan borgenärerna och gäldenären, alltså företaget som rekonstrueras. Rätten kan kalla till en sådan förhandling om gäldenären vill det.

En ackordsförhandling meddelas i Post- och Inrikes Tidningar.

Fodringsägare
2023-02-06 19:17:05
SV: Airleap fodringsägare
Jo, men nu pratar vi inte konkurs utan att företaget tagit sej ur rekonstruktionen, vad gäller då om man inte accepterat 25% av sina fodringar?
Advokaten
2023-02-06 17:13:43
SV: Airleap fodringsägare
Sv thomas, du saknar tydligen kunskap. Du kan få näringsbeslut om du varit inblandad i en konkurs.

Är det en enskild firma du haft, blir du inte av med skulderna i samband med privat kk.



thomas
2023-02-06 13:54:45
SV: Airleap fodringsägare
Här i Sverige är konkurslagarna verkningslösa
Om Du konkar i England eller Italien får Du inte starta om innan alla skulder är betalda.
Här kan samma personer köra om och om igen.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev