Tråden startades av: DYlikt  2019-07-11 12:47:12
Kjos lämnar skeppet... 
Kjos lämnar skeppet med omedelbar verkan.
Detta är lite oroande och brukar bara ske när något väntar runt hörnet, vilket troligen är fallet.
Kjos har med minst sagt okonventionella metoder lyckats hålla Norwegian flygande, i så många år, trots all kritik om pyramidupplägg. ”Hemligheten” har väl legat i att ständigt expandera, och öka de framtida intäkterna för att betala de växande skulderna. Om detta kan vi säkert tvista.
Dock gissar jag att Norwegiansagan nu kan få ett snabbt slut, och att detta kan ligga bakom beslutet att lämna så snabbt.
Tror det blir svårt att hitta en ny ”trollkarl” som ständigt kan plocka upp en ny kanin varenda gång bolaget är, enligt vissa, konkursmässiga.
Vi får väl se vad som händer, kollaps, uppköp, styckning eller kk.
Alla korten ligger på bordet nu

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

sv pf
2019-07-28 20:07:42
SV: Kjos lämnar skeppet...
Det må så vara att Norge är SAS viktigaste marknad. Lika förbenat är SAS AB ett svenskt bolag.
@ sv pf
2019-07-27 21:42:12
SV: Kjos lämnar skeppet...
Som betalar mer och mer sociala avgifter utanför Sverige.
Kent
2019-07-27 19:19:18
SV: Kjos lämnar skeppet...
Typiskt att vissa absolut ska dra in SAS i en tråd som handlar om Norwegian..
Om Norwegian kommer att vara kvar på sikt återstår att se. Personligen hoppas jag det.
Det värsta som kan hända är att något annat flygbolag kommer att köpa bolaget, och stycka det, som IAG t.ex.
pf kan ha rätt i att SAS olika ledningar genom tiderna har tagit idiotiska beslut, men det är historie nu.
SAS går väldigt mycket bättre än Norwegian idag..
pf
2019-07-27 18:58:00
SV: Kjos lämnar skeppet...
sv pf, men, er det pga Norge SAS klarer overskudd ?
sv pf
2019-07-27 14:48:27
SV: Kjos lämnar skeppet...
SAS AB är ett svenskt bolag, som tjänar pengar i Norge.
pf
2019-07-26 17:54:09
SV: Kjos lämnar skeppet...
GM og andre;(ja, jeg vet at dette skulle vært en Norwegian-dikussjon, men....)

for noen år tilbake hadde SAS i sin årsredovisning en fordeling fra hvilke markeder inkomster kom i fra.

Norge var like stort som summen av Sverige og Danmark. Sverige er nok klart "lillebror" i SAS. Det er det store innenriksmarkedet som nok drar SAS opp.

SAS, også tidligere omtalt som "verdens dummeste" konkurrent, klarte ikke å serve det norske markedet i den perioden Norwegian startet. I den perioden hadde Norge fått en ny hovedflyplass med den kapasiteten Fornebu aldri hadde.....i den perioden fikk Norge lenger ferie, og langt større kjøpekraft.

På Frøsundavik satt de som, pga nepotisme, var ansatt i SAS, pga farsan, og drakk kaffe.....
Kalle
2019-07-26 15:07:48
SV: Kjos lämnar skeppet...
Hade det inte varit för de groundade max-kärrorna och inspektionerna på Deamliner-motorerna så går sparprogrammet Focus2019 utmärkt. Besparingsmålen för det första halvåret är uppfyllda och förmodligen hamnar årets besparingar på över 2 miljarder NOK. Med andra ord hamnar Norwegian på en liten förlust i år och vinst 2020.

Man kan säga att Norwegians fördel är att det har skötts slarvigt i många år och därför finns det väldigt mycket att förbättra!
GM
2019-07-26 13:43:55
@emil
Du tor vel ikke på fullt alvor at R.Gustafsson er så hodeløs at han selger SAS norske virksomhet? Det har gjennom alle decennier, og er fortsatt, SAS viktigste marked.
Junker
2019-07-26 00:44:29
SV: Kjos lämnar skeppet...
"Rika människor som vill investera"

Rika människor och företag är mer inriktade på profit än hela Småland.
Slänga bort pengar?
Det gör bara "fattiga"...…..(deras devis)

Finns ingen säkerhet blir ju lånen som blanko lån utan säkerhet i en vanlig bank,
men låneränta där efter. Gynnar knappast DY som allt än annat behöver mer utgifter....
sv Hans
2019-07-25 23:56:47
SV: Kjos lämnar skeppet...
Boeing har avsätt avsevärda belopp, till att ersätta drabbade kunder. Även Norwegian. Enligt DY kommer räkning att hamna hos Boeing.

Övriga ersättningar och skadestånd avgörs i domstol.

Enligt amerikanska analytiker, kommer Boeing att klara det också.

Men det blir ju ett stort hack i deras "revenue".
@emil
2019-07-25 22:57:15
SV: Kjos lämnar skeppet...
Har svårt att tro att "investeringsproffs" sitter och glammar här på FT.

Jag är trött på allt svammel, här om Norwegians undergång.

Proffsen här på FT, har ju spått deras undergång i snart många år.

Men för bövelen - de flyger ju vidare i alla fall.

Oavsett vad du tycker, så finns det folk som tror på Norwegian.

Det finns andra närliggande bolag, som kommer att få än större problem.
sv emil
2019-07-25 22:46:21
SV: Kjos lämnar skeppet...
Hört talas om skatteplanering? Lite ödmjukhet skadar aldrig.
sv Konstapel Pekpinne
2019-07-25 15:55:58
SV: Kjos lämnar skeppet...
Du är inte så dålig du heller med att komma med ogrundade påhopp.
Kolla dina tidigare inlägg!
emil.
2019-07-25 14:18:33
Re: konstapel pekpinne
Beröm på det här forumet! Ovanligt så stort tack!

Jag är också mycket trött på allt svammel. Återkommande är tex retorik som:

"blablabla, vad begriper du? Fattar du inte att det finns rika personer som tror på bolaget??"

Jo, just om investeringar begriper jag ganska mycket.

Ja, det finns vissa rika personer som fortsätter att investera i bolaget. Man brukar kalla det "to throw good money after bad money". Ofta gör man det i syfte att rädda de pengar man tidigare investerat. Självklart kommer DY överleva så länge det finns ägare/investerare som vill skjuta in nya pengar men det gör inte att DY's affärsmodell fungerar utan är konstgjord andning. (Det finns dessutom långt fler rika personer som inte investerar i bolaget...ysyk)

Lika självklart kan DY lyckas ifall de ändrar affärsmodell, även om det är svårt. Men, det skulle betyda att man måste höja biljettpriserna och det är ju exakt det som är deras nisch. Norwegian har under hela sin expansion haft en konstant rea/kampanj och sålt biljetter till underpris för att "köpa" marknadsandelar. Jag tror man hade hoppats på att SAS skulle duka under så att man vann slaget. Det har man inte gjort utan nu är det SAS affärsmodell som tjänar pengar, må vara att det är skakigt även för dem. Men de tjänar iaf pengar.

Jag tror den nisch Norwegian försökt etablera inte finns. Speciellt då flygskamseffekten gör att färre nöjesflyger. Däremot, man måste imponeras över att Norwegian öht kommit så långt som de kommit. Jag tror dock att de måste tänka om från grunden. Jag tror att Norwegian på något sätt behöver bli ett fullservice bolag och ingå i ett nätverk. Allra bäst vore det väl ifall man spittade SAS där DY köper (var de nu ska få de pengarna ifrån) SAS norska del, BRA köper (var de nu ska få pengarna ifrån) SAS svenska del och danska staten behåller den danska delen.

Först när varje land har sitt eget bolag kommer flygtrafiken utvecklas sunt i Skandinavien. Med en svensk flag carrier skulle också Bromma/Arlandas framtid kunna definieras. Som det är nu ligger mycket av Arlandas framtid i danskarnas händer till följd av den politiska härdsmälta som råder.

Detta inlägg blev lite off topic men det är sånt som händer :)

Hans
2019-07-25 08:53:06
SV: Kjos lämnar skeppet...
Re left seat

Ditt svar tyder mer på att du arb på Norwegian's bagage avd på ngn ramp. Vem är infatil när du inte ens kan klargöra svar på en fråga som i så fall borde vara lätt att svara på?

Tack Emil för ditt omfattande svar!
Personligen tror jag Norwegian kommer hamna i en rekonstruktion till hösten 2019.
Sommarens 2019 extra intäkter äts tyvärr upp av inhyrningen av flygplan för att täcka upp för ståendes nya maxplan.
sv emil
2019-07-24 20:34:53
SV: Kjos lämnar skeppet...
Vad får dig att tro att Norwegians egna plan är pantsatta?
Konstapel Pekpinne
2019-07-24 17:51:09
SV: Kjos lämnar skeppet...
Sv Emil:

Stort tack! Mycket bra överskådlig sammanfattnkng av läget för DY.

(inte kryddat av känslor blandat med halvsanningar, önsketänkande och allehanda ogrundade påhopp på andra skribneter)
emil.
2019-07-24 10:31:48
Re: prat om tillgångar
Norwegian har tillgångar 90mdr varav 30 är egna flygplan (dock sannolikt pantsatta) och 33 är leasade flygplan som belastar balansräkningen, 6mdr är förskott till Boeing, 1 är cash. Resten är olika former av kundfordringar.

Norwegian har skulder och eget kapital på 90mdr (måste vara samma som tillgångar) varav 51 är lång bankskuld, 11 är kort bankskuld och 11 är skulder till flygplatser etc. Eget kapital är knappt 3.

Bolagets resultat är -1,4mdr för H1-19 (dvs halva det egna kapitalet) varav operating profit är -0,8mdr.

Kassaflödet är -0,2mdr varav operating cash flow är 0,9mdr.

Bolaget ska med andra ord betala 11mdr under de kommande 12mån men får bara in 1-2mdr. Valen står mellan att sälja 1) sälja tillgångar 2) låna mer pengar 3) nyemission 4) sälja massor med framtida biljetter 5) förhandla med bankerna.

Alternativ 1 går möjligen till viss del men är en fråga för bankerna. Alternativ 2
kan kanske funka men till väldigt hög ränta. Alternativ 3 har precis genomförts och rimligen måste tålamodet hos aktieägarna börja tryta. Alternativ 4 är ju vad Norwegian byggt hela sin expansion på men som jag sagt många gånger tidigare, strategin har nått vägs ände och då kollapsar affärmodellen. Alternativ 5...tja, det kommer både bolaget och bankerna sannolikt tvingas till då ingen vinner på en okontrollerad Noxit.

Så nej, några dolda tillgångar finns inte och även utan 10år inom investmentbank kan man förmodligen dra de rätt enkla slutsatserna från Q2 rapporten. Att det finns en spekulativ småspararkader som driver volatilitet i aktiekursen bevisar ingenting. Det enda man kan värdera är varumärke och uppköpsteorier som iofs inte ska negligeras men det är just spekulation.
sv LeftSeat
2019-07-24 10:28:16
SV: Kjos lämnar skeppet...
Ha ha Nä, det finns inga hemliga tillgångar. Men det finns offentliga, att läsa i boksluten.
Fast det kan ju vara svårt för infantila, att förstå vad som står i dessa.
LeftSeat
2019-07-23 17:42:32
SV: Kjos lämnar skeppet...
"Sv Thomas"
Haha, "tillgångarna är större än du tror"
Vilken infantil kommentar. Finns det en "hemlig bokföring" som tar upp dessa "tillgångar" som tydligen är "större" än vad vi andra "tror" och kan läsa oss till?
Härlig humor! :)))
sv Thomas
2019-07-23 10:41:45
SV: Kjos lämnar skeppet...
Jag försöker inte att bestämma. Men jag får väl i alla fall kommentera....eller bestämmer du?
Kalle
2019-07-23 08:27:35
SV: Kjos lämnar skeppet...
Ja vilka är deras TILLGÅNGAR?
FT censuren vill tydligen inte attfrågan ställs?
Sv (sv Thomas)
2019-07-22 16:31:46
SV: Kjos lämnar skeppet...
Vem är du som bestämmer vilka frågor man får ställa och hur de får ställas?

Det liknar diktatur.
sv Thomas
2019-07-22 15:42:46
SV: Kjos lämnar skeppet...
"Frågan" är felställd.
Kent
2019-07-22 08:07:28
SV: Kjos lämnar skeppet...
@sv.thomas. Jasså kan du vänligen utveckla ditt påstående, eller gissar du bara...
Sv (sv Thomas)
2019-07-22 07:39:08
SV: Kjos lämnar skeppet...
Hur kan man ha fel om man ställer en fråga??
Thomas
2019-07-22 05:36:57
SV: Kjos lämnar skeppet...
Vilka är tillgångarna då?
Tydligen visste ngn mer än det går att läsa på webben?!
sv Thomas
2019-07-21 20:42:07
SV: Kjos lämnar skeppet...
Återigen har du fel. Norwegians tillgångar är större än vad du tror.
Därför lever de vidare!
Thomas
2019-07-21 12:40:58
SV: Kjos lämnar skeppet...
Intressant fråga!
Vad är Norwegian's tillgångar egentligen?
Flygplanen är lånköpta/hyrda via banker.
Är kanske största värdet antal slotar på linjerna egentliga värdet?
En slott har ju förr i varje fall kunnat säljas mellan flygbolag.
pf
2019-07-21 11:42:08
SV: Kjos lämnar skeppet...
Skal det gjentas, det er flere år siden Kjos antydet at han skulle gå av som sjef, og at de ville starte å lete etter ny Administrerende Direktør.

Og, at det er rett, som en skriver i denne debatten, han skal fortsette som Rådgiver m.v.

Og, jeg gjentar, se f.eks på Southwest, de har klart seg meget bra etter at deres CEO Herb Kelleher sluttet. Norwegian får etter hvert ny ledelse, med mulig nye ideer-
sv Tobbe
2019-07-20 20:10:29
SV: Kjos lämnar skeppet...
Referera gärna till en aktuell artikel. Inte någon från februari. Mycket har hänt sedan dess. Vilket de flesta begriper.
sv Tobbe
2019-07-20 19:00:41
SV: Kjos lämnar skeppet...
Gissar du eller vet du vad Norwegian har för tillgångar?
Som du själv skriver "Tror dom flesta går på lån/krediter."
Tror gör man i kyrkan!
Tobbe
2019-07-20 14:42:27
SV: Kjos lämnar skeppet...
Rättning i leden:
Bankerna är ju dom som finansierar företag som tar lån!
Har företag x en ägare eller vd som inte kan leverera svarta siffror
måste ju ngt göras!
Styrelser etc styr förtagen, svar ja.
Men företagens styrelser styr inte bankerna!

Styrelserna måste visa upp planer för företaget som gör att bankerna fortsatt
tror på företagen. Godkänner vidare lån och krediter.
BK är kantig, det är många företags ledare. Men Money cashflow talks i slutändan.
Dåligt flöde in, ekonomi rapporter med mkt rött.
Ngt måste göras.....

Säkrar inte bankerna sina pengar går dom ju under med.
Då agerar bankerna.

Vad äger Norwegian idag sedan?
Planen går på lease/lån?
Få plan eller inget är väl en 100% tillgång?!
Tror dom flesta går på lån/krediter.

Så vad är deras tillgångar/saker av värde?
Fundera på saken!, det gör bankerna....

Bra artikel Feb 2019:
https://svenska.yle.fi/artikel/2019/02/17/norwegian-fick-vaxtvark-agaren-alla-borslistade-bolag-ar-till-salu

Johan
2019-07-19 16:53:13
SV: Kjos lämnar skeppet...
Bankernas krav? Du är medveten om att det var en viss herre på DnB i Tromsö som fick det hela att flyga från början och att han fortfarande är med på skeppet?
När det gäller olika ägare till LH och SH så stämmer inte det, det är samma ägare till de olika bolagen inom koncernen. Att de har olika AOC har inget med ägandet att göra.
Lika många expterter här inne som våra politiker är korkade.
sv Sven
2019-07-19 16:18:31
SV: Kjos lämnar skeppet...
Källa på det, tack!

Normalt sett kräver inte banker vd's avgång. Det är något för styrelsen att besluta om.
Sven
2019-07-19 01:40:09
SV: Kjos lämnar skeppet...
Det var bankernas krav att bk skulle stiga av som vd.
Vi kommer inom 6mån se att det redan finns/fanns en handlingsplan för norwegian.
Eftersom LH och Europa trafiken har separata ägare strukturer
blir det 2st separata agendor. Att minimera risker kommer bli pris ämne 1. Nya icke lönsamma linjer bla.
Man kommer dvs se om sitt bolag bättre ekonomiskt.
Fortsättning följer....
@trött
2019-07-16 06:47:19
SV: Kjos lämnar skeppet...
Bäste "trött"
Nästan underhållande hur man kan falla på eget grepp, gång på gång.
Grattis. Det verkar som om kastrullen uppgraderats till struthatt.
Konstapel Pekpinne
2019-07-15 20:04:18
SV: Kjos lämnar skeppet...
När man följer vissa (tex Boeing, Undrande och Trött) verkar som att de har lite otur när de tänker (och skriver). Snabba på att klaga på personliga påhopp när man inte håller med men har inga som helst problem på att hoppa på andra. Lite märkligt.
Men det är ju faktiskt så att bara för att man har kritiska synpunkter på B737-Max och hur Boeing misskött hela affären så betyder inte det att han är Boeinghatare eller vill att Airbus ska ha monopol på flygtillverkningen.
Inte heller betyder det att man älskar allt SAS gör och önskar livet ur allt som har Norwegian har göra bara för att man har synpunkter på att Norwegian allt som oftast står utan likvida pengar i fickorna.
Allt är inte svart och vitt som i en fem-årings sinne.
Lättstött och offended blir man när argumenten inte håller i ett vuxet sansat samtal.
Väx upp, eller lägg ner är tipset från coachen...
@ Sv Boeing Tröttast
2019-07-15 17:59:54
SV: Kjos lämnar skeppet...
Men här "vet" ju alla att DY ska gå i kk. Så det blir väl ingen överraskning för Tröttast. Som antagligen är tröttare än Trött, och tror sig att veta bäst.
Trött
2019-07-15 17:55:31
SV: Kjos lämnar skeppet...
Tillåt mig att asgarva. Den som har kastrull på huvudet, är nog du. Framtiden får utvisa om herr Tröttast vet bäst.
thomas
2019-07-15 10:04:41
SV: Kjos lämnar skeppet...
"Boeing"Bitcoins är ett utmärkt exempel på pyramidspel upphausat till max, med ett enormt värde utan någon som helst substans. SAS låga börsvärde kan helt relateras till alla kravmaskiner fack som hela tiden åderlåter bolaget, Dys låga aktievärde är helt relaterat till bolagets förluster. Att stänga ner linjer gör att förbetalningarna minskar drastiskt, det går aldrig att konsolidera ett pyramidspel.
Tröttast
2019-07-15 08:59:30
SV: Kjos lämnar skeppet...
Bäste Trött/Undrande/Boeing,

Tillåt mig att le.
Vill/kan man inte se problem med DY ständiga cashflow problem och likheten med ett pyramidspel, eller de enorma utmaningarna med 737 Max, etc så måste msn vara både trött och undrande.
Visst kan man betacka sig för ”personliga påhopp” men det kommer knappast att respekteras när man själv ständigt levererar svavelosande ”BS” till oliktänkande.
Ni(du, troligen) fäktar mot väderkvarnar likt en inte helt okänd spansk ”riddare” med kastrull på huvudet.
Sv Boeing Tröttast
2019-07-15 08:02:45
SV: Kjos lämnar skeppet...
Har ni glömt Lehman Brothers investmentbank som chockade börsen och gick i konkurs?

Där fanns ingen som i förväg anade att banken stod på ruinens brant.

Boeing
2019-07-14 22:27:34
SV: Kjos lämnar skeppet...
Pyramidspel har aldrig något börsvärde. Norwegian har i nuläget ett högre börsvärde en t.ex SAS. Jobbigt för somliga.
Tröttast
2019-07-14 15:39:55
SV: Kjos lämnar skeppet...
Som en jämförelse. DY ska ju gå i "KK". Då kan det ju vara intressant, att se börsvärden på bolag som "inte" ska gå i KK.

Fast det är så klart, svårt för somliga att fatta.
Trollet Max
2019-07-14 07:01:58
SV: Kjos lämnar skeppet...
Kan någon förklara vad SAS-aktien har med denna tråd att göra?
Undrande
2019-07-13 22:40:06
SV: Kjos lämnar skeppet...
Varför anser Tröttast att hans åsikter är mer relevanta än andras?

Han anklagar andras inlägg, med att när de inte har samma åsikt då är det inte ok.
Fast han gör ju samma sak själv.

Samma sak med slutsatserna om DY's framtid BS.

Det tycker jag också är tramsigt!
@tröttast
2019-07-13 21:14:40
SV: Kjos lämnar skeppet...
Man har inte meddelande neddragningar. Bara inställda linjer. Kärrorna kommer att flyga annan produktion. En del charter pt TUI sen ryktas det internt om att flyga mer österut. Om det innebär nya linjer eller utökning av KBV och BKK återstår att se.
Boeing
2019-07-13 14:37:54
SV: Kjos lämnar skeppet...
Att kalla Norwegian för pyramidspel, visar bara på okunnighet.

Norwegians börsvärde är i nuläget högre än SAS.
Trött
2019-07-13 14:29:01
SV: Kjos lämnar skeppet...
Återigen "tröttast" BS. Kjos har lämnat rollen som CEO. Men kvarstår som rådgivare/trollkarl.

Personliga påhopp undanbedes!
Tröttast
2019-07-13 08:02:40
SV: Kjos lämnar skeppet...

Åter igen, ”trött”?

Tramsigt inlägg?? Jo, DYs kk har stått för dörren i flera år, men varför har de inte gått i Kk då?
Jo, svaret har två ord: Björn Kjos!
och det är just därför det nu blivit riktigt allvarligt.
Han ”expanderade” sig ur alla knipor, skapade rykten och trollade fram nytt kapital från investerare. Det är ju så hans pyramid fungerar. Eller har du varit så trött att du missat det?
Alla de gånger när experter sa att nu blir det konkurs för Norwegian, då har denne trollkarl med konstens alla medel lyckats få DY att flyga vidare, oftast genom att expandera.
Men nu har vi ett stort problem: Han har ju precis lämnat med omedelbar verkan (vilket i sig är ytterst anmärkningsvärt)
Samtidigt så har man meddelat stora neddragningar. Jag misstänker att BK inte håller med och inser att detta inte kommer att fungera. Bättre att lämna nu, på topp, än när byxorna är neddragna.

Så, inlägget är inte tramsigt utan ytterst befogat. Frågan är om Norwegian klarar sig utan sin givne ledare. Jag hoppas det, men är ytterst tveksam.

Om man inte ser problematiken så måste man vara mycket ”trött”. Men tydligen inte tillräckligt trött för att låta bli att kommentera och kritisera alla som inte håller med en, utan att komma med någon vettig förklaring. Inte helt oväntat...

Det är väl just det som börjar bli ”tramsigt”...
sv Klasse
2019-07-12 18:45:55
SV: Kjos lämnar skeppet...
Kan man inte betala det man skall. Ja, då blir det kk. Det var inte bankerna som dödade NextJet. Det var ett underfinansierat självmord.
Max
2019-07-12 16:26:12
SV: Kjos lämnar skeppet...
Hur e det med SAS aktie? Är den över 10 kronor?
Klasse
2019-07-12 16:12:04
SV: Kjos lämnar skeppet...
@Johan
Hur menar du nu?? Om inte bankerna hade dödat Nextjet tror jag att dom hade haft ett par 737:or idag och gett Norwegian en match på dom långa inrikeslinjerna!
Trött
2019-07-12 15:44:20
SV: Kjos lämnar skeppet...
Det här börjar att bli tramsigt. Norwegian's kk har spåtts i många år nu.

Varför är det plötsligt "allvarligare" nu än tidigare?

Tramsigare inlägg får man leta efter!

FC
2019-07-12 09:04:29
SV: Kjos lämnar skeppet...
Mycket allvarligt. Neddragningen kommer att döda DY. Kjos vet detta och är troligen oense med de som vill dra ner, och därför vill han lämna medans allt forfarande flyter.
Norwegian är BK. BK är en ”wizard” och utan honom finns inget bolag. Vänta och se...
Max
2019-07-12 08:58:29
SV: Kjos lämnar skeppet...
Så fick SAStrollen luft under vingarna igen, med ryktesspridning utan verklighetsuppfattning.
Bobby
2019-07-12 01:32:34
SV: Kjos lämnar skeppet...
Bäst att lämna medans det flyter. Med dagens bleka siffror är Rödnosen snart historia. Aktien nere igen. ont om pengar. Som vanligt hos Norwegian. Tänk på det ni som flyger med dom. De lär inte kompensera er för de är de sämst på. Blev nog deras fall.
Johan
2019-07-11 22:39:33
SV: Kjos lämnar skeppet...
Att jämföra Nextjet och Norwegian är så dumt så klockorna stannar
Kent
2019-07-11 18:59:18
SV: Kjos lämnar skeppet...
Att BK lämnar jobbet som vd var väl väntat, men det verkar lite " skumt" att det är med omedelbar verkan. Sånt brukar vara ett tecken på att en förandring väntar runt hörnet...
Jag hoppas i alla fall att Norwegian kommer fortsätta som självständigt bolag.
thomas
2019-07-11 18:50:41
SV: Kjos lämnar skeppet...
Så heter det alltid
Det går aldrig dra ner ett pyramidspel och konsolidera det, där är bolaget nu, det kommer bli betydligt dyrare att flyga i Skandinavien efter Dys sorti.
Klasse
2019-07-11 17:15:02
SV: Kjos lämnar skeppet...
Vi vet alla hur det gick för Nextjet som år efter år av fina siffror ändå tvingades lägga ned på grund av skrupelfria kreditorer! Hoppas bara Kjos:en har tänkt på det innan han lämnade!
DY
2019-07-11 16:00:03
SV: Kjos lämnar skeppet...
Kjos lämnar inte skeppet. Läs press meddelandet en gång till, och försök att förstå!
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev