Tråden startades av: A  2019-10-30 14:50:02
SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveaflyg går in 
SAS Slutar flyga på OER..

Sveaflyg går in!

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

Atr
2019-10-31 15:01:22
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
Såg nu att Airleap ska flyga den sträckan med en ATR72
Varför
2019-10-31 15:33:11
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
inte använda befintlig tråd, i ämnet?
Nils
2019-10-31 15:42:35
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
Har varit uppe på tal länge. SAS piloter har länge ifrågasatt RTS, osäkerheten och bristen på redundans att flyga på flygplatser med obemannade torn. Ingen vill kännas vid att det skapar osäkerhet för passagerare och besättning att hamna i situationer där man måste flyga till alternativ flygplatser. Har hänt flera gånger sedan man implementerade fjärrstyrning på Örnsköldsvik.
thomas
2019-10-31 16:20:22
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
Sveaflyg har ett smart upplägg, inte Svenskt AOC,
Körde på Gotland under peak etc, verkar kompetenta
Upp med händerna
2019-10-31 17:35:39
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
BRA ska också in med ATR.
Morr
2019-11-02 05:53:13
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
Upptagningsområdet är väl inte jättestort? Både kramfors och umeå är väl inom upptagningsområdet? Men lyckas de få lönsamhet så är väl det roligt.
Olle
2019-11-07 06:01:07
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
Det är obegripligt att SAS slutar flyga på Örnsköldsvik. Vad är den verkliga orsaken. Det kan väl knappast vara att piloterna inte gillar RTC som någon menar. Det måste väl vara en ledningsfråga vilka flygplatser man skall flyga på. Det verkar ju som andra bolag tar över med glädje.
Göran
2019-11-07 09:34:04
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
SAS kannibaliserar på sin egen Umeå-linje genom att flyga Ö-vik. Fick ett tapp på förmodligen runt 20-30000 årspax när man startade Ö-vik.
Upp med händerna
2019-11-07 10:33:38
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
Det borde inte vara att SAS-piloterna inte gillar Remote. Snarare Flybes och Nordicas piloter i så fall.
Söcke
2019-11-07 12:17:19
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
Kärran som tidigare användes för Örnsköldsvik omplacerad till Visby. Därav lägger man ner linjen.
Tore
2019-11-07 13:46:59
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
Söcke har helt rätt. SAS skall bara ha 4 ATR istället för 5 som nu. OER läggs troligen ner pga kapacitetsbrist och inte dålig lönsamhet.
Upp med händerna
2019-11-08 08:49:11
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
SAS har 9 ATR idag, vilket ska minskas till 8 i samband med att Nordica tar övar all ATR-produktion åt SAS. Däremot kommer ändast 4 av dem flyga till/från Sverige medan övriga utgår från Danmark.
Gudrun
2019-11-10 01:51:34
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
SAS borde satsa mer på typ ATR och bli lite mer klimat smarta!
AT7
2019-11-10 09:12:14
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
Tror det blir 10 ATR från Nordica i SAS.
6 i Danmark (CPH-AAR-BLL) och 4 på Arlanda.
Nordicas ATR som kommer till Arlanda får SAS nya målning.
Molle
2019-11-11 23:57:49
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
Det rätta antalet ATR är väl totalt 8. 4 på Kastrup och slutligen 4 på Arlanda. Samtliga wetleasade från Nordica av SAS. Detta antal stämmer väl?
SK197
2019-11-12 12:05:30
SV: SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik - Sveafly ...
Även Kalmar kommer få tillbaka ATR-produktion från 1 apri då 3 av 4 dagliga går ner från CRJ till ATR. Den sista dagliga går upp från CRJ till A320.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev