Tråden startades av: SkålMedVodkaFörNykterismen  2020-09-17 08:52:17
När får man se A340 på ARN numera? 
Vilka dagar/tider sker ankomster till ARN?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

Gertrud
2020-09-17 13:22:26
SV: När får man se A340 på ARN numera?
Bor i ena banänden 01-19 vid Arlanda och det förekommer nästan ingen trafik överhuvudtaget!
Var glad om du får se trafik i luften överhuvudtaget.
FC SAS A340 330/350
2020-09-18 10:01:17
SV: När får man se A340 på ARN numera?
Vi har snart inga A340 kvar i SAS. Mitt cert på A340 går ut 1/10-20 och man har stoppat skolning och simpass på den. Det finns några kvar som kan flyga den året ut och till kyrkogården. Tråkigt för den var otroligt trevlig att flyga som pilot.
Jag får nu nästa turerna med A330 från CPH och vem vet när vi kan dra igång med A350n igen? Ser fram emot det iaf.
pilot
2020-09-18 21:55:34
SV: När får man se A340 på ARN numera?
Bra att bliv av med A340. Ett uselt flygplan, dyr i drift.
@”pilot”
2020-09-19 15:16:59
SV: När får man se A340 på ARN numera?
Återigen har du ingen koll på vad du raljerar över. A340 är ett utomordentligt komfortabelt flygplan. Törstigt,ja men det är långtifrån enda kostnaden vid att driva flygbolag
Passagerare
2020-09-19 20:48:19
SV: När får man se A340 på ARN numera?
A340 var ett mycket trevligt flygplan för oss passagerare.

Första gången jag flög med A340 var mellan Stockholm och Köpenhamn. Var förvånad att man nyttjade en långlinje maskin för den korta sträckan. Frågade personalen varför. Fick då svaret att det var träningsflygning för personalen, A340 var helt ny i SAS vid den tidpunkten.
pilot
2020-09-27 03:58:03
SV: När får man se A340 på ARN numera?
Endast 380 A340 tillverkades innan projektet lades ner. Ett totalt misslyckande.
@pilot
2020-09-27 12:43:41
SV: När får man se A340 på ARN numera?
Inget misslyckande för de bolag som flugit med dem. Och vad spelar det för roll?
Sv Pilot
2020-09-27 16:13:48
SV: När får man se A340 på ARN numera?
Du glömmer att det började med A300 1972. Sedan A330 1994 och A340 2007. Det är en lång serie som har mycket gemensamt. Det är inte tre helt nyutvecklade modeller. Har flugit alla dessa varianter.

Jämför Boeing B737-100 30 producerade var det också en katastrof?
B737 Max är en katastrof som har grävt djupt i Boeings likviditet än vet vi inte resultatet. Det finns både plus och minus med B737 men just nu är det katastrof som överväger. Kör du också en gammal Volvo PV? Det är vad B737 motsvarar.

Klurig
2020-09-27 21:50:38
SV: När får man se A340 på ARN numera?
Lite symptomatiskt, att det endas tillverkades "380" A340.
En förbannelse?
Sv @”pilot”
2020-09-27 21:53:28
SV: När får man se A340 på ARN numera?
Men bl.a de största kostnaderna.
@“pilot”
2020-09-28 07:59:57
SV: När får man se A340 på ARN numera?
Tillsammans är tvilling serien A340/ A330 en stor framgång för Airbus. Visst A340 har inte såld så bra, men det har A330
För passagerarna är A340 ett väldigt komfortabelt och tyst flygplan, med sin 2+4+2 konfig på ekonomi klass känns flygplanet betydligt mer trevligt än B 787 där man har ” pressat in ” 9 stolar pr. rad i ett flyg plan som var tänkt ha 8 stolar/rad.
A340 är mer tyst än båda B787 och A330 pga mindre motorer som inte bullrar så mycket när man sittar långt bak i flygplanet.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev