fly exellence
Nu har jag tackat ja,,vet inte om jag har gjort rätt,, 19200 kr grundlön,, kursen börjar 10 apr!! Vet inte om man gjort bort sig eller helt enkelt gjort ett excellent val!! Nån som har tackat ja? Tror det kommer att gå bra, har en bra mag känsla!! Welcome to Fly Excellence partners!
svar
Flygchefen var det nog inget fel på, utan den självutnämnde VDn som senare figurerade i ett bolag som lurade Kriminalvården på en massa pengar.
Transportstyrelsen har en avdelning som ska syna alla ekonomiska oegentligheter, men som uppenbarligen inte gör sitt jobb ordentligt. Ett tydlig indikation på befordran till inkompetens.
Var det inte FlyExcellent som sökte sig själva i konkurs men sedan uppdagades det att bolaget hade gott om pengar i kassan och konkursen upphävdes? Kostaderna för denna bravad blev dock så omfattande att bolaget gick i konkurs en kort tid senare.
Hur slutade detta äventyr egentligen?
Ursäkta att jag tar upp en så gammal tråd, men jag vill verkligen veta.
mimmis: Hur har kursveckan varit? 🙂
Monkeyclass syndrome: hur menar du med “Det får en verkligen att fundera över hur man ska rösta i nästa val”?
Än har de varken AOC eller OL.
När de väl fått den är det säkert mest lönsamt att flyga till Irak och Afganistan. Kanske kan de få ett Phonex Aviation kontrakt att flyga Baghdad-Amman eller Dubai? Dessa kontrakt går dock ofta till bolag i Pakistan, Ryssland eller Sydafrika. Farliga flygningar men bra betalt. I andra hand kan de försöka sälja biljetter till Kurdiska Irak i samarbete med någon etnikbyrå. Förtroendet hos resenärerna är dock väldigt lågt efter Falcon. Tror att få vågar resa med en nykomling utan redovisad ägarbild. Om de tar med sig en passpolis, teknisk utrustning och kopplar uppsig mot någon databas via satelit kanske de kan undvika svenska passpolisens vrede och extrema bötesbelopp.
Om inte får de försöka slå sig in på samma marknad som Viking och Nordic Leisure. Frågan är då hur mycket de kan pressa priset?
Har de riktig tur kanske Ryanair, EasyJet eller Norwegian får crewbrist. Förra sommaren fanns det mycket jobb hos alla tre.
Stora frågan kanske inte är vad de skall göra i sommar. Frågan är vad de skall göra i vinter?
Ohh yes,been there done it! Det får en verkligen att fundera över hur man ska rösta i nästa val. Milt sagt! Tyvärr får man känslan av djurtransport,och då är det inte familjens hund eller katt jag pratar om. Passpolisen och migrationsverket är ju inte heller överlyckliga. För att inte tala om myndigheterna på desti. Klart att det är snabba pengar på kort tid,men det är inget att bygga en verksamhet på. Det kostar mer än det smakar.
Har varit med och flugit Falcons destinationer. Super kul är väl att ta i kanske. Jag älskar att flyga men den här soretens flygningar går inte att beskriva de måste upplevas. Här saknar vårt yrke all glamour… Uppringda blev många, jag fick intrycket att man inte fick ihop folk till kursen. Men lycka till! Någon mer som flugit etniska flygninagr?
Och dom har fortfarande inte klart med alla tillstånd? Destinationer? Bokning och försäljning? Med tanke på vad som just hänt i Sverige så hoppas jag att LFV håller ett strikt öga på allt nytt som startas upp. Lite konstigt att våga satsa på utbildning när inget är klart – eller är det bara jag som tycker det?
Roligt mimmis 🙂 hoppas det kommer gå bra. Du kan väl hålla oss uppdaterade med information, samt berätta lite om kursen osv..? 😉
Vh
jag vet inte mycket faktiskt,, kursen børjar på Tis,det blir spænnande,,ser fram emot det och tror att det kommer att bli toppen!!
Har dem fått någon bestämd trafik att producera? Tänkte om kontrakt är skrivna. Är det påväg en MD80, eller har den kanske redan kommit?
Flyexcellent behövs
Önskar dem all Lycka!
Jag vet att många av de sökande inte passade in i bolaget profil..
Därför har de “jagat” ibland sina före detta kollegor med goda referenser.
Inget konstigt med det tycker jag.
det visar väl mer att de inte anställer vilka som helst.
Jag har varit i kontakt med dem och har fått ett super bemötande och de är super proffsiga i sina bemötande mot de sökande.
Info´n jag fick var att de hellre anställde färre än de annonserat om än att bara “fylla” kursen med såna de inte ville ha igentligen.
Kul för dem som fått jobb. Passar säkert in i deras profil.
Jag ska söka vid nästa kurs och hoppas på jobb då!!
Hoppas det kommer att funka för dem ..
deras koncept och tanke ibolaget verkar superbra.
Svar till Cabin Crew..att man “ringer runt till vänner och bekanta”, som du kallar det, är nog ett led i att den personal man verkligen vill ha, försöker man att handplocka. Att söka är ju nämligen inte samma sak som att vara önskvärd eller ha de rätta kvalifikationerna/rätta profilen för bolaget. (Jag vet att det var mellan 500-600 sökande…)
Håller med dig mimmis.
Jag ser mycket fram emot att börja jobba där och få nya trevliga kollegor.
Får bli en Öl och lite umgänge första kvällen på kursen 🙂
Sådär jätttemånga kanske det inte var… De ringde runt bland “vänner och bekanta” för att försöka fylla sista platserna.
Ändå ett stort lycka till för er som skall börja där! Hoppas ni får roliga flygningar i ett bra gäng.
jag tycker vi som tackat ja har fått en chans som många andra inte fick,, det var tydligen jätte många som sökte och massa intervjuer,,vihar blivit hand plockade och vi kommer att ha det super kul vart vi än flyger..Upp med humöret och var inte så negativa!! we will have a blast!!Även om det kommer att bli tufft i början och kanske nån veckas vänte tid innan vi är i luften,,, men hey vi får ju lön för att vara hemma!!
jag är bara glad och tror på det här!!!
ha det bra alla nya kolleger och vi ses snart!”
håller med segerstad
Segerstad: Varför vara så negativ?
Tillståden kan ju inte bli klara om de inte har fått flygplanen ännu. Det är ju de som fattas. Bättre att ta det sakta och skäkert än fort och osäkert.
De har bytt bild på deras hemsida från Airbus till MD80. Målningen som är på den bilden tycker jag är riktigt snygg. Hoppas att det är den som ska vara på flygplanen.