FlyMe Bonus
Undra hur mycket redaktionen för Flygtorget får i bonus av sina ägare SAS nu då de hjälpt till att stjälpa FlyMe koncernen?
svar
(Vi vill varna känsliga besökare för den subtila men än dock kraftfulla ironi
som återfinnes i detta inlägg!)
Daniel A…
Ja, du har nog rätt: Allt är en komplott mot FlyMe, Goodjet och alla andra looserupplägg med kriminella förtecken, och inte minst mot dig personligen och alla dina fina sakliga inlägg. Vi är ALLA avlönade av SAS för att sitta och munhuggas med dig och dina nobla gelikar, som bara vill flygsveriges bästa. Allt är sponsrat av SAS. Till och med hela intenet, vars huvudsakliga syfte är till för att bringa fram SAS hemliga konspiratoriska utspel via denna helsponsrade hemsida…
…och sen vaknade vi allihop…
Jag kan inte tolka dina huvudlösa inlägg på något annat sätt än att du söker jobb som stand-up-komiker.
Ha en fin helg!
Hockeyfrillan 🙂
Daniel A, varför i hela friden skulle SAS tacka för nåt som dom säkerligen inte är inblandade i!
Konkursen och ansvaret för att kört Flyme i botten har ägarna klarat helt på egen hand!
Ägarna har gjort precis som alla andra i den situationen, först länsatt företaget på alla tillgångar sen försatt det i konkurs, betala får kunderna och kanske vi skattebetalare! Det är väl inte första gången dom gör så!?
Blanda inte in andra, t.ex. SAS eller Flygtorget!
Svaret DanielA är givetvis INGENTING!
Allt annat vore lika sannolikt som att du skulle bli president i Botswana.
Läs samtliga svar en gång till så kanske hjärnan klarnar.
Helt rätt Kjell-Åke A, nu då alla teknikaliteter är klarlagda kanske vi kan komma tillbaka till frågan. Vad fick redaktionen för bonus, eller kanske bara ett tack från SAS?
Flygtorget ägs av Svenskt Flyg. Dom ha i sin tur bl.a LFV, SAAB, Volvo Aero, SFR, SRFF och SAS som medlemmar.
Daniel: För det första är det naturligt att SAS är en dominerande intressent bakom flygtorget.se.
För det andra så kan det ju också vara så att varje nykter analys visade att det pekade käpprätt åt helvete för FlyMe åtminstone det sista året; dvs. så lång tid som jag deklarerat en tveksam inställning till FlyMe som flygbolag.
Vad skulle man annars skriva om inte det man skrev?
mvh/spårsnoken
Det där har du inga belägg för.
SAS är en av de största aktörerna bakom flygtorget.se , kom inte och säg nåt annat för det går att läsa på hur många ställen som helst på denna sajt.
Men intressant att se hur reaktioner väcks då man rör vid nåt känsligt som inget vill att man drar till allmänhetens ljus.
Det som du hänvisar till är inte vad man kallar bevis att SAS har en ledande ställning på Flygtorget, eller hur Daniel.
Du har tagit upp frågan förut Daniel, och du har som vanligt fel.
Ett exempel på en av de i raden många krönikor som Flygtorget matat ut till svenska pressen: http://www.flygtorget.se/nyheter/nyhetsdetaljer.asp?ID=4598&KatID=3
Inte den tråden vi diskuterar nu NiclasZ.
Kjell-Åke Andersson, vem står bakom Svensk Flyg?
En av dina gamla trådar hette just “redaktionens smutskastning av FlyMe”.
Har du glömt den?. Det var f.ö just den som avhandlade redaktionens uträkning.
Flygtorget ägs till 100% av Svensk Flyg, en intresseorganisation för just svenskt flyg, finns ingen annan ägare!
vadå smutskasta, har jag aldrig skrivit! De har kritiskt granskat och lyft fram allt negativt, aldrig sagt att de ljugit utan bara att de valt att vinkla och visa en sida i denna fråga, det är en stor skillnad.
Sen förstår jag inte vad det är ni blir så upprörd över, Flygtorget är en lobbyorgansation som har till uppgift att driva frågor och lobba för sina ägare som i detta fall är till majoritet SAS.
Men DanielA.
Nu anklagar du flygtorgets redaktion för att ha haft nåt slagts “direktiv” där man ska ha varit tvungna att “smutskasta” FlyMe som du uttrycker det.
VILKA belägg har du för att nåt sådant direktiv har existerat??
Det är inga små anklagelser du kommer med.
Avslutningsvis får du gärna förklara på vilket sätt förlusten per passagerare skulle varit vinklad??
Det kan väl envar med miniräknare ellers särdeles gott mattesinne räkna ut.
Visst fick SAs mycket skäll under en period men det var inte från media som var ägt av dess konkurrenter.
Sen är det ju inte så att ledningenför flygtorget arbetar utifrån vad de själv tyckr är intressant utan de jobbar utifrån ägarnas direktiv och jag betvivlar att direktiven var att hylla FlyMe!
Alla artiklar där man vinklade förlusten per pax är väl anledning nog att visa att flygtorget var partisk!
DanielA.
Istället för att spy ur dig en massa galla, kan du inte konkret peka på vad du anser flygtorget har gjort för att ditt kära f.d bolag inte finns längre. Vidare på vilket sätt SAS skulle ha nån del i detta.
Om endast rapportering om FlyMes problem enligt dig är nog för att kursa, ja då borde man inte startat upp över huvudtaget.
Har du redan glömt vilken ENORM negativ medie-exponering SAS fick under senare halvan av 2001 o sedan ca 2.5 år framåt.
Minsta lilla grej var flygdrama och alla olyckskorpar spådde konkurs alt. utförsäljning.
Men SAS slimmade sin organisation och överlevde.
Det lyckades inte FlyMe med och därför finns inte bolaget längre.
Så, kom gärna med nån annan förklaring om du har nån på lager.
SAS är enskilt största ägare i den intresseförening som Flytorget ingår i. Så relevant och veta vad Ledningen för flygtorget fick i bonus då de nu verkar ha lyckats med ett av sina stor mål det här året, handlar inte om bitterhet utan bara nyfikenhet kring vad flygtorget får som tack för sitt arbete.
Daniel A, att Du aldrig lär dig!
Flygtorget ägs inte av SAS utan av en intresse förening
Du skrev likadant för ett år sedan om flygtorgets länkade resebyrå, Travelpartner men backade sedan, Daniel håll dig till sanningarna.
Varfär KK hos FlyMe Sweden?
Men det måste väl bero på att FlyMe hade för få passagerare eller så betalde de som flög med dem för lite, svårare är det inte att förstå den konkursen.
Det skulle vara intressant och se hur mycket Sterlings inrikes flygningar i Sverige kostar bolaget, förmodligen flera miljoner i veckan.
Men då så..Då har vi ju svart på vitt att det är omöjligt att bedriva low-cost flygningar i det lilla Skandinavien.Ingen klarar att överleva uttan bidrag och fusk! Dags att ta betalt för vad produkten kostar kanske..
Kan inte vara julafton för paxen 24/7.