Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Tuifly Nordic och Thomas Cook Scandinavia

Tråden startades av Rasmus

Hej, är det någon som vet hur våra charterbolag gör för att klara av att flyga med sina 737/321 från Skandinavien till Kanarieöarna? hur många tar dem ombord, hur mycket last, osv osv?

Publicerad den 2016-02-07 15:31
Skriv ett svar
Antal svar: 7

svar

Marcus
2016-05-05 17:58

Ja , det är bara affärsklass

@Marcus
2016-05-05 10:11

Stämmer att SAS flyger (flugit) B737 mellan nordnorge och Houston i Texas. Har för mig det är Private air som flugit linjen åt SAS -med skandinavisk crew. Dock så var den inredd med ett fåtal stolar (50-60 stycken?).

Marcus
2016-05-04 23:05

Det går nog bra. Sas flyger väl med en 737 från Norge till Texas.
Dock tråkigt plan på så lång distans som Canarias. Mycket skönare att åka thomas cooks a330 dit.

737
2016-02-08 01:16

Som . Säger….det är inga problem så länge man inte har galet kraftig motvind. Fulsatta 737-800 med fulla tankar blir nästintill max take off weight på den från Helsingfors, når Teneriffa en “normalt” blåsig dag på cruise. Låter som att du verkar förvånad med tanke på din frågeställning?!?!

B
2016-02-07 23:59

Fullastad charter runt 2,5-3 ton väskor = ung runt 160 st

Trött
2016-02-07 20:06

Gå in på respektive bolags hemsida.

.
2016-02-07 17:34

De flyger från de stora flygplatserna med långa banor och 737orna tar över 20 ton bränsle så Kanarieöarna är inga problem om det inte blåser väldigt mycket på cruise. Performance är inga problem så fullt hus går fint.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500