SAS skandalförseningar
Är detta sista spiken i kistan?
svar
Sv Anders, detta är en tråd om förseningar på SAS. Och INTE om Norwegian.
Long haul är inte NAI. De flyger under NAS och skall så småningom om under NUK.
Jag håller med några av de som tidigare kommenterat, var i det hela ligger skandalerna? Får man en birdstrike ska det inspekteras och releasas av en tekniker. Råder snöfall eller om man landat med is på vingframkanten ska det bort. Sker något oväntat och besättningens duty time går ut då flyger man inte. Ett stort problem är att markpersonalen är underbemannad vid ankomster. Och något SAS även tar hänsyn till är connecting flights, ibland väljer man att vänta in en annan flight när det inte går någon mer flight till den destinationen den dagen. Enkelt för bolag som Ryanair där du inte kan boka mer än en flight på samma bokning för att avsäga sig ansvaret om en flight skulle missas. Var tacksamma för att det finns bolag som tar någolunda ansvar för passagerare och personal
Korthuset blir mer stabilt med fler maskiner i flottan. Blir enklare för op att lägg om pusslet när det behövs.
Ja, NAI har haft problem på longhaul, men titta på den övriga Europa trafiken.
50% stämmer inte på den totala trafiken.
Mer komisk at det ikke stemmer.
SAS har förseningar ibland, Ja men det åtgärdas på ett proffessionellt sätt när förseningar uppstår, inte som på kaosbolaget NAI, där man tydligen fortsatt är amatörer.Detta gäller inte flygbesättningerna på NAI, såklart. Men markorganisationen.
Lite komiskt att SAS var tre timmar sena, samma dag som Norwegian på samma sträcka var nästan 7 timmar sena…
Lite komiskt att såfort SAS har en försening ska det tas upp. Bara att googla Norwegians reg och kolla flightradar så ser man hur det går. Ser ut som ca 50% av flighterna är sena. LN-LNB har inte gått på tid sen 3e Januari, dvs förseningar på upp mot 7timmar 14 stycken flighter i rad.
När faller korthuset ihop?
SK 907, OsLO-Newark, massiv försening idag igjen. Gammelt fly fra CPH, måtte overta.
Spot on Tobbe…..förstår du rubriken nu,@?
Skandalen är väl att ett visst flöjtbolag med hög svansföring har lika stora förseningar som konkurrenterna.
Jag förstår inte rubriken, var i ligger skandalerna? SAS tar hand om paxen vid de få förseningar som uppstår.
Vad vet du om vilka beslut, som tagits av SAS styrelse?
Aktieägarna säger knappast nej till bättre lönsamhet.
Wallenbergarna har nog inget emot det. Titta på vad som skett i SEB.
Bolag som Norwegian har drivit utvecklingen åt det här hållet.
Stort grattis till flygbranchen!
Klart att även SAS kan tvingas öppna baser utomlands när ett flertal bolag redan gjort det. Se bra på grannen Norwegian som utnyttjar alla trix till bristningsgränsen.
Man kommer att betala löner enligt gällande normer i det land man startar en bas.
Än är inget beslut taget om någon utlandsbas! Aktieägarna kanske säger nej!
Nej, det är det inte har jag redan skrivit. Svårt att begripa?
Sv pierre. Ansatte på ny base i London er IKKE på skandinavisk kollektivavtale, eller betingelser. De skal ansattes på halv skandinavisk lønn, men kun fly til Skandinavia! Det er sosial dumping og regelshopping. Punktum.
Sv Jon , sludder og vås , kom med et argument bede end det.
Skandinavisk kollektiv aftale for alle der udfører produktion er ikke social dumpning , punkt.
Nej det gör dom inte.