Flybe på ARN
Fick höra att Flybe har problem med ATR operationerna för SAS. Produktinen är det inget fel på men budgeten är tydligen sprängd med stora summor, och ekonomin är illröd.
svar
Kalle, Det låter intressant, att Fly Be skulle ha sprängt budgetten…., har du en källa på det , eller är det bara fantasier.
Att Cityjet flyger Visby har nog snarare med att det är högsäsong att göra. Snart kör SAS ju själva 737 på rutten. Almedalsveckan coming up!
Cityjet flyger CRJ900
Har det inte varit ovanligt mycket spring med tekniker runt G-ECOO?
Vad flyger Cityjet för flygplanstyp till tex VBY?
Det mörknar för Flybe. Idag flyger Cityjet SAS flygningar till Visby. Flybe levererar inte
Hur kommer Brexit påverka Flybe som flyger på Engelsk-registrerade flyg åt SAS?
Är det passagerare från SAS ombord ?
Vad gör Flybe bättre?!
Bitterheten lyser lite väl mycket igenom här.
Jag tror att Flybe är det absolut bäst valet av leverantör bland de som varit inblandade.
Pilotbristen ställer till det för flertalet bolag idag.
Verkar ju inte gå så lysande med Dash8:an. 2 timmar sena gör ingen lycklig!
Flybe har fått 5 ATR som ska flyga för SAS på ARN. Bekymret är bara att man knappt hade piloter för 4 när den femte anlände för någon månad sedan.
Rekryteringen av piloter har gått alldeles för långsamt och har inte skötts helt optimalt, för att vara snäll. Flera av de som började i höstas har också slutat under våren.
Det är extremt begränsat med tider i -600 simulatorerna. En i TLS och en i SIN men det är många bolag som slåss om tiderna.
Flybe lär inte ha särskilt mycket till möjlighet att växa som det ser ut nu. Även leverans av flygplan från ATR är försenade för flera kunder.
Men så kan det ju gå om man tar lowest bidder. Billigt är det nog, i kalkylen.
G-ECOO flyger just nu SK1746 ARN-RIX. Är det för att ATR:erna är på tekniskt underhåll? Nån som vet?
Stämmer men tror inte den är i SAS målning, är temporär maskin under typ en månad
G-ECOO (Dash 8 Q400) landar strax på ARN.. Känns som det blir Dash på SK-flighter igen.
HUR GÅR DET? Detta är så olidligt spännande..!
Enda Dash8 jag ser på ARN är våra vanliga besökare från AirBaltic och Luxair. Är det nåt nytt på gång eller?
Skandal!
Ska verkligen SAS börja att operera Q 400 igen i Sverige ?
Är det för dom är low på ATR-crew?
Den första, kommer det fler? Ska de vara avlösare tills de får fler ATR eller ska de flyga Q400 permanent för SAS?