Kjosfast på LGW
Första och samtidigt sista resa med skitbolaget Norwegians drittliner, fast på LGW i ett dygn, utan erbjudande om hotell, och med minimalt med info. Aldrig nånsinn mer Norwegian!
svar
ABC@pf, neida, Norwegian har allerede finansiert de for HiFly ved sine hyppige innleier av dette.
HiFly förväntar sig m.a.o. att Norwegians problem ska tillta?
Som en bi-setning, og et styekke vekk for emnet;
Hi Fly har 10 stk A-330Neo i bestilling, fom sommer 2019.
Det låter som en snåljåp som har varit ute och rest. Om man är prskänslig så får man flyga med lågprisbolag och få kvalité och service därefter. Köper du en skruvdragare för 199:-på Jula så är den givetvis sämre än en Hilti för 5995:-. Samma regler gäller flygbolag. Res med Lufthansa eller motsvarande seriösa bolag så får du bra service och blir nöjd. Har du inte råd så stanna hemma eller var tyst.
Idag har HiFly flugit in CS-TFX (A345) till LGW i väntan på att CS-TFZ ska bli frisk.
Det är CS-TFZ från HiFly som flyger för DY på LGW nu, som sagt så har man varit tvungen att vänta in HiFly´s tekniker för att åtgärda problemet.
Tekniska kan inte utföras av leasande bolag
Det stämmer att CS-TQP har gjort 2 flygningar åt Norwegian och den ena flygningen var 1 timma och 9 minuter försenad.
Planet är gammalt men har använts flitigt av andra bolag under det senaste året.
Så Norwegian har hyrt in 20 år gamla CS-TQP som stått på backen en längre tid.. Kontrollerade man ens att motorn var tillbaka på maskinen eller var det mindre viktigt?
Har jag köp en biljett av DY då är det DY som har ansvaret oavsett vem som DY hyrt in för att flyga linjen.
Klar man inte av att flyga linjen med egna flygplan vilar ändå ansvaret på DY. Om det beror på att DY har pilot eller flygplansbrist spelar ingen roll.
Nu är du inte fast pga av “drittliner”, din flight DI7013 flygs med HiFly A332 under perioden mars-april.
HiFly som har problem med Airbussen.
Litt info om hvilken rute, destinasjon etc hadde vært på sin plass, ellers virker innlegget noe useriøst.
Understreker at etter min mening er Norwegians pax-behandling ved forsinkelser etc, er deres achilleshel.
Man får vad man betalar för. Fast många av oss glömmer bort vad vi betalt..