Love SAS
Här får bara SAS vänner skriva kommentarer. Är trött på alla negativa människor som bara ratar SAS.
Jag hoppas det går bra för dom och jag hejar på Rikard Gustavsson.
svar
Till K: Först och främst höll du dig inte till vad trådskaparen sa om negativa kommentarer men jag känner faktiskt att jag vill bemöta din minst sagt ihålliga argumentation.
SAS ägs till stor del av staten, om SAS tvingas göra en nyemission för att få in kapital så kan staten betala in pengar i utbyte mot fler aktier. Aktier som historiskt sett och förhoppningsvis i framtiden ger utdelning. Detta kan ju förstås liknas vid att ge pengar men är betydligt mycket mer lönsamt än att ge eller subventionera ett företag eller en bransch som sker på så många andra håll utan att någon säger ett ljud.
Ta spårtrafiken eller lokaltrafiken som exempel. Det är ganska stora summor också om vi jämför med den nyemission SAS gjorde härförleden. Misstolka mig inte här, jag är positivt inställd till subventioner, jag vill nämligen inte betala 2500 kr för ett månadskort på SL. Jag tycker dock att flyget skulle kunna subventioneras också. Jag tror till och med att jag hört någonstans att LFV som nu ingår i Trafikverket är den enda myndigheten som måste finansiera sig själv. Vilka går det ut över tror du?
Av dessa anledningar blir jag ganska förb****ad när man gnäller över att staten skjuter till pengar som de är med och äger. Går bolaget omkull så var visst aktierna visst inte värda så mycket längre. Diskussionen om huruvida staten ska äga SAS eller inte är något helt annat.
Det var allt för mig,
Finnarnair lägger ner sin europatrafik och många finnar förlitar sig på SAS för sina businessflighter uti Europa, jag menar, det måste finnas en bra uppsida här. Sluta med fånigheter som köpmat utan satsa på hederlig service så kommer SAS att bli vinnare. Det är ju bara att jämföra kaffesmaken ombord.
Finnair är mer statligt än SAS. Finnair är delägare i Norwegian, så indirekt är de också delvis statligt ägda. Inte mycket, men ändå!
Skit i både olyckskorpar och SAS-neg människor. Hoppas att du kommer trivas hos ett supergäng, som har nöjdare passagerare än någonsin och europas bästa punktlighet. Det är massor som händer i SAS just nu och det är mycket positiva saker det handlar om! På SAS tror man på att ha anställd engagerad personal och Rickard Gustafson är en supervd. De anställda står bakom honom.
Har precis fått anställning hos SAS i resurspoolen, ska bli såååå grymt kul att få vara en del av SAS och kommer stolt att bära SAS uniformen!
Håller med Lottis. Ryanar och andra bolag må vara billiga och bra med de tar ju inget samhällsansvar, tvärtom. Linjer som Skavsta-Stansted utgör ingen livlina för någon. Det gör däremot SAS med fleras linjer till t.ex. Norrland och över Atlanten.
Vilken flygservice skulle vi ha i norden om SAS och Finnair (statligt) skulle göra som vissa andra bplag gör .Bara flyga lönsamma tider och flighter,Lågprisbolagen plockar russinen ur kakan.Pricis som riskkapital bolagen gör med skola och omsorgen.Komunerna får driva de olönsamma vårdhemmen,vårdcentraleroch skolorna. Tänk efter lite innan ni skriver om statliga och komunala bolag.
VARNING!:
Den som läser den här tråden riskerar att drabbas av Diabetes typ 2!
Snacka om söta goa SAS!
SJ är mer statligt ägt än vad SAS är och dessutom har SAS även privata ägare. Jag föredrar hellre att flyga med sas och komma fram i tid, än att fastna i skogen på något gammalt tåg.
Anledningen till att jag inte gillar SAS är enbart pga dem inte klarar hålla sig vid liv utan statens hjälp. Vi ger bort skattepengar som kunde gått till annat. Säga vad man vill men klarar man inte tjäna pengar har man inte livets rätt.
Har bara haft positiva erfarenheter med SAS. Punktlighet, ambition och seriositet. Som t.ex. den gången jag skulle försöka ta mig till London för att jobba men BA hade ställt in sina avgångar. Utan ID-biljett på SAS så ordnade de så att jag fick åka med en av deras flighter.
Som någon skrev nedan, man vet inte vad man har förrän det är borta. Även här kan man inkludera SAS. Hur kommer att Skandinavien se ut om SAS skulle försvinna? Norwegian och dylikt bygger en stor del av sin verksamhet på SAS och dess existens.
Var istället glada över att vi har SAS. Dock bygger väl sig många av dessa kommentarer på SAS rejects som sökt, sökt och sökt jobb hos dem men blivit nekade anställning.
Ja det är min dröm också, men jag kommer aldrig att få göra det. Känns jätte sorgligt.
Att få bära en SAS uniform eller overall är nog drömmen för alla innom flyget.Den som säger annorlunda är okunnig eller avundsjuk.
Jag har sökt OSL bas, hoppas på att bli kallad på till en intervju. Skulle gärna jobba för SAS.
och du är polis mot ordpolisen, eller hur…
Seriöst, om man skall skriva nåt seriöst så skall det just va korrekt och seriöst.
Även om man fattar… typ
Til Secriteran
Är det inte huvudsaken att man förstår vad han menar?????
Ord polisen där!!!!!!!!!!
Då får du stava hans namn rätt – Rickard Gustafson
Jag håller med dig. Om inte sas fanns skulle den inhemska flygmarknaden vara sämre. Dagens lågprisbolag anställer folk på utländska kontrakt och baserar baserna utomlands vilket gör att om sas skulle konkurreras ut skulle biljettpriserna stiga då det inte finns några större konkurrenter som skulle kunna konkurrera med norwegian. SAS har bra service, man blir ombokad om planet blir inställt, dom följer upp alla ARN’s rekommendationer och dom har erfaren personal. Folk biter sig själva i svansen och lär ångra sig om SAS skulle försvinna, men det skulle dom först se när det är försent, tyvärr. GO SAS!!!
Nyrekrytering av cabincrew både i OSL, STO och CPH är också toppen. Att anställas direkt av sitt företag ger också lojalitet med detsamma. Självklart egentligen. Europas punktligaste major airline, för tredje året i rad! Världens punktligaste nästa?