spanair,malev vem står på tur ?
Först så konkade spanair en vecka senare så konkade malev, har hört att airbaltic har eller har haft det svårt. Har hört att även czech airlines ligger illa till. Finns det flera flygbolag som det kan gå illa för ?
svar
Air Australia, inntil nylig kjent som Strategic Airlines, gikk konkurs i kveld
Om x antal år kommer Ryanair flyga det mesta inom Europa!
Nästa bolag för yxan:
-Alitalia
-SAS
-LOT
-Olympic
-CSA
Grekland, sen italien
Det finns alldeles för många europeiska flygbolag. Hälften är under medelmåttan. De har ännu inte upptäckt att monopolet försvann för länge sedan. Utgallringen av dessa kommer att ske i en allt snabbare takt.
Iberia, hur bra går det bolaget? Risken för konkurs?
mitt eget bolag -sas
Och alla hoppas på att Qatar eller Etihad går in och räddar dom.
Precis som SAAB hoppades på att bli sålda till Kineserna.
Det är ju bättre att köpa upp tillgångar i konkursboet än att ta över gamla dåliga avtal och massiva skulder.
helt klart norrbaggen dream on
Croatia Airlines, Eftersom det förlitar sig för mycket på regeringens allmosor. inte nog med det bolaget har aldrig gå med vinst under sina 20 år.
CSA (czech Airlines) har sålt tillgångar för göra sina förluster mindre, men förlorar fortfarande pengar. tillslut har man gjort slut på allt sitt kapital och investeringar.
Den serbiske premiärministern har sagt att om Jat Airways inte hitta några privata investerare snabbt kommer regeringen stänga ner dem …
…Mitt eget bolag, DY.
Adria airways, Croatia Airlines , Tarom ???????
Air Sweden är till slut begärda i kk.
nu faller käglorna en efter en
Ett bankrutt Europa, med några få länder som undantag (som alla står utanför Euron) finns inga pengar att rädda de stats subventionerade flygbolagen,
vilket är bra, tror att ett 10 tal faller bara i år som Czech Austrian airbaltic m.fl
SAS ligger däremot bra till, har tre relativt friska stater bakom sig + fam Wallenberg, bra att ha när det blåser och det gör det nu
Norwegian!, om Du har tänkt boka med dem, läs gärna detta, kanske till och med avstå!! Läs om dem mer här på Flygtorget så kanske Du förstår varför!!?
Hälsar
Bertil Brunfelter
SAS