TF RJ70 (SE-DJP), hur länge till?
Hej
Hur länge tänkte Malmö Aviaton behålla sin enda RJ70:a? Har försökt att flyga denna sällsynta kärra, men det verkar som om TF använder den väldigt sällan. Är det någon som vet när TF brukar använda SE-DJP, vilket flyg man ska boka för att få flyga med henne?
svar
“Vår trotjänare SE-DJP, en Avro RJ70, har i dagarna sålts och levererats till kund. Vi räknar med att inom kort ha en en ersättare på plats i form av en Avro RJ100 som ökar antalet stolar från 70 till 112.”
Skriver Malmö Aviation på deras Facebook
SE-DJP bekräftades såld idag till det bolag som skrevs ovan alltså kommer att användas som skolflygplan. Jag själv hade lycka att få sitta i kaptenens stol i cockpit på den lilla kärran. Väldigt stort uttrymme för att vara en sådan liten konstruktion.
SE-DJP kommer antagligen ersättas av en ny Avro RJ 100 om utbudet finns. Så Claes-Göran borde kanske kolla upp innan han påpekar något han inte har en aning om…
Snyggt jobbat Mavia!
Som konkurrent kan man bara ta av sig hatten och lyckönska er lite lagom!
Vad kom och landade mitt framför nosen på oss i GOT innan starten till Rom i morse …..
🙂
Vill bara säga att allting gick bra. Hade en bra flygning ombord på SE-DJP från GOT till BMA, dock med en 35 minuters försening. Vill tacka för all hjälp här och ett stort tack till TF!!
Malmö lär få många miljoner av Bombardier om de inte levererar på tid.
CS har inte gjort sin första flygning ännu, inte ens en taxning och kommer garanterat inte levereras under 2013…
GK om jag vore dig skulle jag ringa Mavia imorgon innan flight för att höra så att det inte har blivit ändringar i turerna. Med tanke på det väldigt specifika önskemål om individ så finns det ju en viss risk att det har skett operationella förändringar från det du ringde i början av veckan fram till avgång.
Lycka till.
Claes-Göran, DJP kommer att försvinna inom snar framtid. En del av RJ-flottan kommer att avvecklas i samband med introduktionen av C-series, men antagligen kommer en del att finnas kvar i Braathens regi även efter 2015 då den sista CS-300 ska vara levererad.
Kul för dig GK, hoppas du inte blir besviken.
Där fick du se en av Mavias starka sidor, alla önskemål från kunder försöker man om möjligt tillgodose!
Claes-Göran du är långt ut på tunn is och cyklar….
Jag garanterar dig att det flygplan som försvinner först är SE-DJP och hon gör det INNAN mars månad är slut.
SE-DJP ska ej säljas innan resten av flottan gör det – alltså inom några år. MA kommer ju börja flyga andra kärror inom några år.
SE-DJP är såld till en engelsk organisation som utbildar testpiloter och personal sysselsatta med flygutprovning. Hon kommer där att vara deras “commercial jet”-platform för utbildning.
Tack för all hjälp.
I morse ringde jag till Malmö Aviation och nu är jag inbokad på TF10 (GOT-BMA) nu på Torsdag, som ska flygas av SE-DJP. Nu är det bara att hoppas att inget oförväntat händer med kärran!
Förresten vet någon var hon ska när TF inte längre flyger med SE-DJP vid slutet av mars?
Ring 040-6602900!
De är mycket vänliga och kommer att göra sitt yttersta för att hjälpa dig!
testa maila på sedjp@mavia.se
Finns det något speciellt nummer/email för att komma i kontakt med rätt person? Verkar som om jag måste göra detta omgående.
Lite tips på hur man ska förklara sig? Kommer säker låte helt sinnessjukt 😉
Är det något speciellt nummer/email jag ska använda för att komma i kontakt med rätt person?
Nej den används inte regelbundet. Just denna vecka flyger den lite. Men som sagt kontakta Malmö aviations kontor så kan de nog hjälpa dig att hamna på planet innan det försvinner till en ny ägare.
Alltså använder man inte den regelbundet? Så i princip är mina chanser minimala att få flyga i en RJ70a 🙁