Händelsestyrt flygbolag
Så fungerar affärsvärlden; från produktionsorienterat till efterfråge och nu till händelsestyrt
Varför anpassa sig till tidtabeller?
varför stå tre timmar på hårda stengolv i ankomst på Kennedy eller Newark
sen möta absoluta högtrafiken in till stan
Det är när jag har tid att ex gå till tandläkaren se mitt TV PROGRAM eller göra MIN resa som gäller i framtiden.
Varför inte bilda en förening lista intresserade av ex en weekend i NYC eller LON etc
eller till olika idrottsevenemang, stå på marken med planet under tiden, alltid fullt i båda riktningarna, finns 747-400 i toppskick som inte är så kapitalkrävande
att som flygbolag pumpa på mot lagda tidtabeller, oavsett bokningsläge och aldrig nå upp till mer än 70-80% beläggning är varken företagsekonomiskt eller miljömässigt godtagbart. Misslyckandena i branschen är många nu senast Malev Spanair Cimber sterling etc. och fler ligger på kö i pipelinen
svar
Grattis ! Du har just uppfunnit charterflyget 60 år försent. Din nytänkare där !
Din toker! Vad dillar du om?