Nextjet- intervjuv
Är det någon som kan beskriva hur en intervjuv är upplagd hos nextjet? Vilken typ av frågor, test, mm. Ingen intervjuv på gång men kan vara bra att vara väl förberedd. Tacksam för alla tips och råd.
svar
Kanske är många som blivit lurade av EK men 50K är det som de har erbjudits, då ingår fritt boende och en massa annat. Behöver jag nämna att det är skattefritt? Fly Dubai erbjuder F/O 75K i månaden men då måste man betala boende själv samt att binda sig i 5 år. Boende är dyrt i Dubai så lönen är ungefär lika som på EK, men på EK flyger man long haul, dvs jobbar mindre. 🙂 Ngn som har en annan uppfattning än jag?
Hoppas du är nöjd med dina 50.000:-, det är säkert de som lurat i dig det också.
kaptenslönen är väl inte bra? Gamla avtalet gav 38000 SEK /mån med erfarenhet. Vad get det nya avtalet?
Kul att se att det finns någon som har framåtanda och ledning som vill göra nåt.
Ni som vet så bra så kan jag säga att en ny styrman på Nextjet får ca 23000 kr i månaden enligt avtal med SPF. Sen går kaptenslönerna på erfarenhet och de får bra betalt. Trivs väldigt bra och har bra chefer och det är ett riktigt bra företag. Det sprudlar av entreprenörs anda både på gott och ont men met gott. Sök nu när vi skall ha mer piloter inom kort.
Haha, vet att det är OT men vad snackar du om?
150’000kr som grundlön på Emirates?
Grundlönen för en styrman är ca 50’000:- och för en kapten runt 70’000:-
Men som sagt, vad lönerna på Emirates har att göra med en intervju på nextjet vet jag inte.
Olle: Ja, ungefär lika avundsjuk som den där gången för länge sen när jag såg min överviktiga granne klämma sig in i sin Lupo kl 04:30 en snöig januarimorgon.
Ja så bra kan det vara i sandlådan.
Här i Sverige har en ny styrare på 340 ca 18900:–/ mån , men det är ju ganska bra när man först köpt sin rating för ca 180 000:-
Tacka vet ja att köra lastbil, typ samma , men jag hade ca 31500:- i ingångslön.
Tur man gav upp flyget, med dessa sköna vilkor som Next jet, m flera står upp och lovordar.
Synd att det finns så många småpojkar är villiga att protustisera sig och förstöra hela branschen.
De kommer snart att vakna upp, dock så blir det ganska tungt, innan branschen är tillbaka där det bör.
Mvh 340
150.000:- är helt ok! Då förstår jag inte varför alla piloter gnäller!
Ja, om man nu vill jobba i Sverige… Emirates, runt 150.000:- i grundlön, kallar du det slavlön…?
Smurfen: Tråkigt att du ser det så. Tur att du inte är min kollega.
Kan inte fatta att folk är beredda att jobba 60 timmar/vecka för en slavlön när man kan ta ett vanligt fullbetalt jobb och skaffa PPL och nöjesflyga när man får lust.
Inte konstigt det går utför med branschen när det finns sådana personer som Olle.
Kjell och Claes: Avundsjuka för att ni inte har råd?
En kapten är alltid kapten, finns det möjlighet att ta en direct entry för bolaget gör man det , hellre än att uppgradera en färsk styrman.
Tänk om folk hade stake att vägra betala TR… Vad fantastiskt det hade varit!
Men jag gissar att det finns massor av skuldsatta nybakade piloter som tycker det är vettigt att kasta ut ännu mer pengar för att få sin fantastiskt fina feta utbetalning på sisådär 15-tusen i månaden… :/
Återanställningar har gjorts. Det finns en hel del kvar att återanställa först.
ja det får du.
Kanske i det fall då det har varit behov av skeppare har de bondat. Men nu finns det gott om färdigbakade styrare att uppgradera.
Måste man betala rating själv på next jet? Hur har det varit förut?
Nej det är inga mängder som skall återanställas. Men några få finns det som har förtur.
Rekryteringförfarandet går till som beskrivet nedan.
Jag tvivlar på att det finns någon på f.d Skyways som är current på ATP/S340?
Är de inte det så blir det att betala för TR och lön enligt lönesteg 1.