Ambulansflyget KSA: Nu anställer vi piloterna
Någon som vet hur avtalen för piloter brukar se ut i sånna här jobb? Tänker Scheman, Löner osv om man jämför med reguljärflyget ?
svar
@råger
Kingair ägs av Babcock, ett helt annat företag, som försett regionerna med ambulansflyg.
@PF:
Inget avtal förhandlat med SPF.
De har heller inget godkänt AOC eller OL ännu. Står rätt mycket om detta i NSD. Frågan är om de kommer kunna vara igång i november som de påstår?
Är det deras PC-24’or som skall bemannas ?
Vart tog Kingair vägen ?
Har KSA redan förvandlat kollektivavtal med SPF??
Säkert bättre än reguljärflyget eftersom vilkoren där är ett skämt numera.
Det har varit ganska vanligt att man har haft långa arbetsperioder, följt av längre ledigheter, jag har för mig att tidigare ambulansoperatörer har haft scheman typ 1 vecka på – 1 vecka av – 1 vecka på – 2 veckor av osv. Lön är nog hygglig, men inte toplöner, gissar att det landar på en 35 för en F/O och 55 för en Kapten. Obs, gissning…
Vad jag vet så finns det inget avtal förhandlat mellan KSA och SPF, så nog ingen som vet vad just villkoren blir här.
Äntligen har förnuftet vunnit. Varför detta långa tjafsande. Bemanningsföretag har inget att göra där flygsäkerheten är inblandad. Bemanningsföretag behövs överhuvudtaget inte i vår tid.
Det brukar vara bättre schema och sämre lön.
Reguljärflyg? Du tänker som BRA då? Då är ALLT bättre 🙂 Och SAS, där kommer core aldrig anställa igen vilket innebär nåt sketet acmi kontrakt.