KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Ombord på Norwegians Dreamliner till London

Resereportage, Anders Carlsson, 2013-08-02
Den 16 augusti går Norwegians Dreamliner i trafik och premiärturen blir från Arlanda till New York. Fram till dess har det pågått ett intensivt utbildningsprogram med flygningar till olika destinationer inom Europa.

Flygtorget var med på en av flygningarna från Oslo till London.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: Stefan från Finland  2013-08-07 15:25:50
KopplingOmbord på Norwegians Dreamliner till London 
Oj oj vad svenskarna är avundsjuka nu när Norwegian håller på att gå förbi SAS på alla plan. SAS är ju dessutom inte helt svenskt, så svenskarna har väl ingen orsak till avundsjuka. Varför denna bittra galla över ett flygbolag som går bra och växer så det knakar?? Har flugit en hel del den senaste tiden. Förutom med "mitt eget" Finnair - som faktiskt är outstanding - så flyger jag mycket gärna med Norwegian. Har provat på KLM och Delta bland annat detta år, men ingendera kom i närheten av Norwegian då det gäller komfort, trivsel, service med mera. Skulle vara ett nöje att få flyga Norwegians Dreamliner!!

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Magnus
2014-03-03 21:58:02
SV: Ombord på Norwegians Dreamliner till London
Please excuse the English. I don't have a swedish keyboard on this laptop. I fly for AA and many of us including almost all the major U.S. airline pilot unions such as APA and ALPA, not to mention just about all the major U.S and European carriers view Norwegian as an existential threat. From a pilot point of view the fear is that international aviation will go the way of the cruise ship business where you simply have flags of convenience, no home country, and recruit staff from some of the lowest salary countries in the world and base them there. It undermines the pay and stability of the profession as a whole and obviously is a competitive threat to established players.
Since capitalism rules the day I have no doubt that Norwegian will prevail and shakeup the industry, but those of us employed in it should be very concerned and act accordingly. Leaving a high paying job at KLM, for example, to sell yourself and your profession out for peanuts defies logic. I for one will have nothing to do with Norwegian in any capacity and will try and lobby against them both from within my union through political action and with anyone who will listen.
@stefan
2013-08-08 09:51:00
SV: Ombord på Norwegians Dreamliner till London
Svenskar som gillar Norwegian kommer bli fler när Norwegians 787,or börjar flyga från Stockholm österut och man slipper trilla ner i Helsingfors hela tiden.....
Med snart 10 miljoner svenskar så finns det säkert en o annan som faktiskt kanske har dåliga erfarenheter av Norwegian..?
Personligen åker jag till Hawaii i Jan med SAS/United, Skål.
Stefan
2013-08-08 05:20:53
SV: Ombord på Norwegians Dreamliner till London
Klart att man inte kan dra alla svenskar över samma kam, men alltid då det skrivs positiva nyheter om Norwegian - det må nu vara på vilket forum som helst - så är det någon svensk som klagar över att de anställer billig arbetskraft utomands, att de är skattesmitare med mera. Tycker det är en synnerligen märklig företeelse. Undrar i mitt stilla sinne hur många av dessa gnällspikar som verkligen åkt Norwegian?
Sv Hampus
2013-08-07 22:29:57
SV: Ombord på Norwegians Dreamliner till London
Kärleken är blind!
Hampus
2013-08-07 20:28:23
SV: Ombord på Norwegians Dreamliner till London
Har aldrig flugit med sas däremot Norwegian 3 ggr, älskar norwegian är 100% svensk. Oj vad jag är avundsjuk... Eller?
sv Stefan
2013-08-07 16:33:20
SV: Ombord på Norwegians Dreamliner till London
Tror du verkligen att alla svenskar gillar SAS?
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev