KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Västerås flygplats på banan igen

Flygnyheter, Anders Carlsson, 2015-02-20
Nedläggningshotet är borta. Istället vill politikerna i Västerås satsa på flygplatsen. Extra pengar ska ge kraft att på sikt öka passagerartrafiken på det som är landets sjätte mest trafikerade flygplats.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: En förre detta Västeråsare !  2015-02-26 18:48:26
KopplingVästerås flygplats på banan igen 
Om nu Västerås Flygplats ska finnas kvar , varför inte då satsa på detta flygbolag Eurowings och så det blir större konkurrens med Ryanair och också större volym med passagerare när Eurowings flyger till olika destinationer inom turistorter och mycket annat . Jag skulle också vilja kunna se att Västerås Flygplats skulle kunna bygga ut startbanan och plattformen där det finns möjligheter till flera flygplan . Det räcker med att startbanan får en längd på 2 850 m lång istället för 2 591 m som det är nu . Då kan det komma ner lite större plan som typ Boeing 757 och 767 och Airbus 330 och då blir Västerås Flygplats också mer en attraktiv flygplats för alla resenärer enligt min tycke . Men som alltid så är det ekonomin som styr hela den här biten och då hade man blivit tvungen att bygga ut hela byggnaden igen och få större utrymme med antal passagerare och där incheckningen ska finnas också och då skulle man nog bli tvungen att ha minst 10 st incheckningsdiskar med att överlämna sina resväskor . Jag tror mer på den först nämnda flygbolagen jag skrev om att varför inte satsa på dom istället och få ut mer av resorna till olika destinationer i Europa och också till andra Världsdelar som denna bolag har att erbjuda . Ni kan flyga från Västerås till Frankfurt , till Düsseldorf och till och med till München med denna flygbolag . Jag tror mer på att många resenärer skulle vilja flyga till dessa orter och då inte enbart till London-Stansted som Ryanair har för tillfället . För det kan finnas större chans att fler vill då resa just från Västerås Flygplats och då också blir det mer konkurrens om att flyga till dom lite längre sträckor som Eurowings har . Tack från En förre detta Västeråsare !!

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Utopia
2015-02-26 19:14:19
SV: Västerås flygplats på banan igen
Intressanta tankar.....

Tror dock vi har större chans att se Elvis i Väsby Centrum.
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev