KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Ombord SAS A330 med ny kabin

Resereportage, Christina Anderson, 2015-09-03
- Hur var den nya kabinen? frågar min vän över Skype. Ryktet om att SAS har uppgraderat kabinen på sina långlinjer har tydligen spritt sig!

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: Scandinavian  2015-09-27 18:08:19
KopplingOmbord SAS A330 med ny kabin 
Med SAS nya kabin och entertainmentsystem så känns resan inte mördande lång. Tre filmer, några drinkar och lite mat så är man snart framme. Men som sagt, ta med egna lurar eftersom ljudet i SAS egna inte håller tätt för motorljud o.s.v.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

LN
2017-02-07 21:15:02
SV: Ombord SAS A330 med ny kabin
Och snart är RKP fräsch också! ??
Bertil
2017-02-07 16:27:46
SV: Ombord SAS A330 med ny kabin
Den nya kabinen i A330 är super. Jag åkte MIA tor för någon månad sedan. Inga problem att sova, är 1.86 och låg bra i stolen. Jag hade första raden och tror det är några cm extra på de båda mittstolarna.

Sercicen med nya matkonceptet och nya drycker var bland det bättre jag upplevt i business. Man slapp numera den gamla skolbespisningsbrickan och maten kom in med uppdelning av de olika rätterna. Dessutom var maten suverän, åt hjortkind på utresan och den var bättre än när jag ätit motsvarande på restaurant. Man kan få blandade drinkar och det finns numera riktig öl i form av Ale.
Ett lyft för SAS som gör att jag kommer att välja SAS i första hand på långlinjer.

T o m norsk besättning har blivit riktigt trevlig och serviceminded och bara det är ett stort lyft.
Peder
2015-10-05 15:54:10
SV: Ombord SAS A330 med ny kabin
Jag är faktiskt besviken. Efter alla skriverier och "påståenden" i många trådar och forum, så måste jag säga att produkten inte håller.

Jag är 189cm lång. Inte "onormalt" lång för en s.k. Nordbo. Dock kan jag inte ligga ned i SAS nya Business Class. Fötterna tar i framförvarande stol, hur jag än vänder och vrider mig. Har inte upplevt detta problemet på varken Emirates, Cathay eller BA. För 22.000 DKK till Newark i Business hade jag förväntat mig bättre.

"Flat bed seats" ?? Ja, om du är 185cm eller kortare.


Peder

Malte
2015-10-05 11:36:21
SV: Ombord SAS A330 med ny kabin
"ljudet i SAS egna inte håller tätt för motorljud o.s.v."
dvs samma gamla A330 med lite nya textilier. Fortfarande bullrig, hög kabinhöjd, torr luft och bränsleslukande motorer.
?
2015-10-05 07:44:05
SV: Ombord SAS A330 med ny kabin
Är alla SAS A330 och A340 uppdaterade med den nya kabinen nu?
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev