KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt samvete

Flygnyheter, Anders Carlsson, 2019-02-27
Allt fler svenskar får dåligt samvete av att flyga. Men det är inte många som tänker sluta flyga. De som klimatkompenserar biljetterna är också få. Det visar en undersökning som KLM gjort.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: britta  2019-03-04 13:06:59
KopplingSvenskar fortsätter att flyga - med dåligt samvete 
Tänker fortsätta flyga med gott samvete. Sätt pressen på dom stora länderna istället som Kina, Indien och Usa

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Linkan
2019-03-08 18:24:03
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Varför är ni så känsliga? Jag flyger både för jobbet och privat. Inte har jag samvetskval för att jag flyger. I detta fall bryr jag mig inte om vad vissa andra tycker. Var inte så osjälvständiga.
Gh
2019-03-08 18:23:52
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Swedavias statistik för Februari säger fortsatt tapp för flygtrafiken i Sverige. Vad drar man för slutsatser av detta?
BRA
2019-03-08 17:42:07
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Flyg med BRA, du slipper du ha dåligt samvete! Dom klimatkompenserar åt dig!
@Xxx
2019-03-08 14:28:25
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Sossar och vanstervridna vill kontrollera massorna helt enligt Lenin's och Marx's vansinniga teorier. Outbildade som har det illa stallt fortsatter att valja sadana apparatchiks 'for att staten ska ta hand om mig". Global warming, klimat, CO2, sossesjukvard, missledande propaganda redan i folkskolan, etc, och liknande metoder ar vad som anvands for att "halla folket i schack".
Xxx
2019-03-06 22:33:42
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Det enda våra politiker mäktar med är intelligensbefriat signalpolitik.
Desvärre räcker detta för flertalet väljare här i landet.
Kurt
2019-03-06 20:04:49
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Sven har helt rätt, bara se på vår ”utrikesminister”s pinsamheter
J
2019-03-05 18:59:09
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Klart dom stora länderna ska med men det är ju inte rimligt med en utsläppsmängd per land. Det måste ju vara per capita och där är dom oceaner efter Sverige.

Är för flyger 110% men med logik och ranson!
@Xxx
2019-03-05 17:33:57
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Helt riktigt. Ensifrig intelligenskvot.
Appe
2019-03-05 17:00:15
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Jag kommer att fortsätta flyga oavsett allt trams som sägs. Bara en dryg procent av utsläppen beror på flyget. Var är de övriga 99% i debatten. Jag föredrar FAKTA och inte av politikerna tillrättalagda sådana. Vill man minska flygandet så tvinga lågpris bolagen öka priserna så att folk reser mindre. Jag har inget dåligt samvete alls utan tycker bara våra poiltiker är patetiska och okunniga, och inte bara i denna fråga......
Xxx
2019-03-05 12:57:50
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Om detta är sant, då är flertalet svenskar hjärntvättade okunniga idioter.
Soros
2019-03-04 14:28:15
@Skattebetalare
Exakt.
...och jorden är inte rund.
Sven
2019-03-04 13:26:22
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Svenska samhället lider av mindervärdeskomplex. Vi måste hävda oss och vara världsmästare i någonting. Att låtsas ta bort sättet att transportera sig med flyg låter bra i miljöaktivisternas öron som är emot precis allt. Sen att svensken gör något annat istället för att flyga de få gånger det sker spelar ingen roll. Viktigast att vi visar upp detta för världen och låter Greta T åk runt och visa upp hur Sverige är världsmästare på att vara bäst i miljötänk!
Skattebetalare
2019-03-04 13:21:47
SV: Svenskar fortsätter att flyga - med dåligt ...
Jag har inte daligt samvete alls. Flyger sa mycket jag behover och kor till flygplatsen med min 447 hk V-8. CO2 har inget med global warming att gora.
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev