KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Norwegian bygger ut flygprogrammet

Flygnyheter, Redaktionen, 2023-11-15
Fyrtio nya destinationer nästa sommar. Norwegian bygger ut flygprogrammet i hela Norden och återvänder även till Skavsta, nu med tre linjer. Fokus i satsningen på nya destinationer är Danmark där 17 av de 40 nya linjerna etableras.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

Tråden startades av: Sune  2023-11-21 13:03:19
KopplingNorwegian bygger ut flygprogrammet 
Skall utökningen bara ske under sommar högsäsong med flygningar ner till Medelhavet. Skall alla kärror som flyger dom här sommardestinationerna parkeras under nästa vintersäsong eller hur är det tänkt. Det kan vara en fördel att ha betalande passagerare året runt i alla plan. Jag tycker det verkar som att dom kör vidare på samma koncept som innan som har resulterat i en förlust för alla aktieägare på 99,7% bara massa kostnader och inga inkomster på sista raden. Jag tycker dom skall ta dom pengarna som dom har tjänat senaste året och betala tillbaka till alla passagerare som blev blåsta på köpta biljetter under 2020. Sen skall dom betala tillbaka alla skulder och fodringar som dom blåste alla leverantörer på. I normala affärsvärlden så går en firma i kk men i nas fallet så kommer dom undan med springnota utan att ha några krav på sig att betala den i efterskott fast dom börjar tjäna pengar. En konstig bransch

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

@sune
2023-11-21 13:55:29
SV: Norwegian bygger ut flygprogrammet
Ja vinterprogrammet kommer som vanligt att anpassas efter efterfrågan. Jag skulle dock gissa på att Norwegian i framtiden finner kontrakt ute i världen som kan sätta delar av flottan i arbete under vintern.
Skulderna styrdes upp av domstol under en rekonstruktion och är därmed historia.
Att några passagerare kom i kläm och förlorade sina biljetter är beklagligt men ett flygbolg kan knappast klandras för detta. Att flygningarna inte blev av beror som bekant på ett virus och världens politikers överreaktion. Många människor förlorade mycket pengar under covid.

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
Air-BP
Vemco
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev