KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Ryanair får inte ta betalt för kabinväskor

Flygnyheter, Redaktionen, 2024-09-15
Det är olagligt för Ryanair att ta betalt för handbagage, det slår en portugisisk domstol fast. Domstolen fann att Ryanair inte kan ta ut ytterligare avgifter för oincheckat bagage som uppfyller specifika mått (55x40x20cm) och uppfyller säkerhetsbestämmelserna.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

Tråden startades av: Tant Anna  2024-09-20 16:35:30
KopplingRyanair får inte ta betalt för kabinväskor 
Kan inte fler länder och myndigheter i Europa sätta ner foten och lagföra Ryanairs sätt att lura till sig intäkter.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Sv KL
2024-09-23 16:14:35
SV: Ryanair får inte ta betalt för kabinväskor
Norwegian har genomgående resor!

Norwegian gjorde inte allt för länge sedan en rekonstruktion av bolaget. Vissa underbolag försattes i konkurs. Mina Norwegian aktiers värde sjönk med 94%. Svenska staten förlorade mycket pengar obetalda avgifter, löner mm. Det blev en dyr historia för Sverige och dess invånare.

Ni är många som glömmer fort!

SV KL
2024-09-23 15:50:46
Hur tänker då du att man skall kunna nyttja Ryanair för resor i Sverige?

Man hade ett antal linjer men slopade dessa så fort man var tvungen att betala startavgift.

Ryanair är russinplockare ger ingen bestående service!

De är dessutom mycket dyra för den marginella service de erbjuder.

Frekvent resenär.
KL
2024-09-23 11:24:00
Sv Linkan. Vilket tjat om genomgående bokningar. Nu är det tyvärr så att de flygbolag (SAS och BRA) som satsat på genomgående flygningar i Sverige förlorar stora pengar. Problemet är att de relativt få som efterfrågar denna service på inrikesflyget i Sverige inte är villiga att betala den extrakostnad flygbolagen har för denna service. Därför går Ryanair och Norwegian mycket bättre än SAS och BRA.
Sv Meta
2024-09-23 11:19:45
Ryanair är inget alternativ om jag skall flyga A till B vidare till C.

Ryanair flyger inte varje dag från A.
Blir tvungen övernatta upp till två nätter innan jag kan flyga hem.
Vad kostar en hotell natt i Stockholm?
Vad kostar förlorad arbetsinkomst?

Alla bor inte i Stockholms området!

Räkna på helheten biljett + övernattning + måltider.

Nem todo mundo é capaz de entender!

Meta
2024-09-23 10:38:44
sluta tjata, berätta istället hur mycket mer du är beredd att betala för att slippa Ryanair från A till B!

Svara, hur mycket?

1000 kr
2000 kr
4000 kr

Jag kan samtidigt undra hur folk bokar sina biljetter idag, går de ner till resebyrån på hörnet och blir blåsta eller använder de sökmotorer, och då på ett smart sätt?
Sv @sv CC
2024-09-23 09:43:54
Du önskade dig aktuella klagomål på Ryanair.

Flygbolagen dominerar på Svarta listan

Inställda och försenade flyg är de vanligaste ärendena på Svarta listan. Här är de tolv företagen med flest ärenden inom reseavdelningen.

https://www.radron.se/svarta-listan/artiklar/flygbolagen-dominerar-pa-svarta-listan/

Ryanair Ltd
25 ärenden som rör inställda och försenade flyg. Arn rekommenderar att före-taget ersätter kunderna med totalt 174 311 kronor.

Ryanair ligger på andra plats på listan!

Linkan
2024-09-23 09:33:15
Ryanair är enligt min mening inte ett normalt flygbolag!

De har inga genomgående bokningar. Bor du utanför Stockholmsområdet bli detta ett stort problem.

De har mycket få flygningar från många orter, typ tre flygningar per vecka. Du kan inte flyg till en ort på morgonen och återvända hem samma dag eller för den delen nästa dag. Du blir tvingad till två övernattningar.

För den låga service de erbjuder är de mycket dyra!
De annonserar ut ett lågt pris men de flesta kunderna betalar betydligt mer än utannonserat pris. Visst kan det finnas några resenärer som har koll på alla knöligheter och kan flyg något billigare.

Ryanair går med stor vinst. Det är du som flyger med dem som är med och betalar vinsten.

I Sverige flyger de ofta från en ort i max tre år. De har förhandlat till sig rabatt på startavgiften. När de efter tre år skall betala fullt pris slutar de flyga på den orten.

Även jag har flugit med Ryanair men det gör jag inte frivilligt igen.

@sv CC
2024-09-22 16:12:18
Länkade du nyss en artikel från 2008? Relevant...
Bengt B.
2024-09-22 12:54:00
Jag tycker att Ryanair håller världsklass. Vilket inte SAS och BRA verkar kunna göra om man säger så!,

Rena flyg, trevlig ombordpersonal, bra tidhållning, bra tidtabell och låga priser.

Man har ju även möjligheten att köpa till just det man behöver vilket jag menar är suveränt!,

Synd att så många klagar, jag är en van resenär och har rest till Europas alla länder.

Bengt.
Sv CC
2024-09-21 20:15:00
Läs gärna https://www.svd.se/a/990abd2d-788d-397a-946e-1bd5c5368ba9/ryanair-infor-ratta-om-installt-flyg

Ryanair har många inställda flyg och är dålig på att ersätta sina kunder.

Sv CC
2024-09-21 16:11:52
Vi tycker olika om Ryanair!

Jag tycker Ryanair hade dålig service då de flög inrikes i Sverige.

Från vissa orter endast 2 till 3 avgångar i veckan.
Inte möjligt boka genomgående resor.
Tar mycket betalt om du checkar in på flygplatsen.

Allt detta sammanslaget ger den sämsta servicen till ett mycket högt pris. Varför tror du Ryan tjänar pengar?
De annonserar ut ett lågt pris som i slutändan blir dyrt för resenären.

Du får gärna vara lyckligt omedveten om du vill slösa bort dina pengar.

Picce
2024-09-21 11:53:26
Ryanair är bland de sämsta bolagen i Europa gällande punktlighet…
CC
2024-09-20 23:35:48
Ryanair har fortfarande bäst tidtabell, bäst on time record, bäst priser.

Jag betalar gärna för en väska eller två. Nu blir det gratis till Portugal, men där har jag aldrig varit. Lär nog dröja också.

Ryanair - For the lowest prices and the best on time record!
Bryan
2024-09-20 18:39:51
Det är precis den där attityden man vill komma åt genom lagstiftning, sätt åt de jävlarna säger jag bara....
Mellan raderna
2024-09-20 17:42:52
Detta innebär fortfarande att man kan ta betalt på hemsidan, dock får man enligt Portugisiska myndigheter inte ta betalt vi gate om du kommit med en för stor väska

DOCK kommer detta bara innebära att passageraren med större bagage än denne initiellt bokat inte får möjligheten att betala extra utan kommer lämnas kvar utan rätt till ersättning...så kommer inte påverka bolaget i sig

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
Air-BP
Vemco
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev