Cockpitolycka kan ha orsakat nosdykningen
Kommentarer
Bortförklaring, så klart.
Kan det stämma att flyginstrumenten enligt uppgift ” Gone Blank ”? Kan det verkligen ha något samband med en plötslig bunt eller är det ett missförstånd eller bortförklaring?
Matbrickan i knät som kommit i kläm mellan ölkaggen och yoken?
glömde säga att det är i kombination med väldigt korta armar som problemet blir som tydligast.
Precis min tanke. Flyger själv 787 i tjänst och är 1,97 stor. Ändå kan jag skjuta fram sätet hela vägen framåt och skulle ändå kunna flyga planet jävligt oskönt men säkert.
Tippar också på en gigantisk ölkagge eller dylikt.
har även funderat på om kroppshyddan kan ha betydelse för säkerheten? Jag har flugit med riktigt feta kaptener som inte har samma marginal framåt till ratten / kontrollspaken. Vi pratar “isterbuk Ala carte”. Sitter denne person då även med stolen långt fram så borde det nästan kunna utgöra en fara eftersom fulla roderrörelser förhindras, pitch up.
2.
En teori är att stolen kommit i rörelse och att piloten till slut spjärnat emot genom att hålla emot med händerna mot ratten, “reflexmässigt och dumt”, Autopiloten har maxat trimmen för att hålla level flight/Höjden för att tillslut koppla ur när max pressure har uppnåtts, vilket skapar en brutal rörelse till nose down. Det blir som en smäll av kraften.
Autopiloten har ett max pressure innan den ger upp.
1.
Det som är märkligt är att stolen har kommit i rörelse och att piloten med sin kropp lyckats trycka ratten framåt i en nosedown så fort att han inte kunnat stoppa stolen rörelse innan kroppskontakt.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten

