Norwegian söker svenskt AOC – kan ge mer trafik på Arlanda
Publicerad den 25 juli 2018Kommentarer
Nå tar du nok veldig feil i størrelse på flyskatten. I Norge er den NOK 80 uansett lengde. For LH er dett “peanuts” i forhold til hva dere har innført i Sverige. Faktasjekk før du skriver?
Att ni alla inklusive Kjos pekar ut den svenska regeringen men Kjos vill inte låtsas om att den norska högerregeringen (kompisarna?) införde en hög flygskatt långt före Sverige. Samma hände i Tyskland och UK där de båda ländernas högerregeringar infört flygskatt. Är det “finare” när högerregeringar inför flygskatt?
Det är inte bara ryssar som kan riva ett avtal. De är säkert nöjda som de är men om inte norrmännen är nöjda med att ett norskt bolag ska få samma rättigheter som de ryska så kan avtalet säkert ryka. Båda sidor kan ju riva ett avtal efter att vilkor ändrats ickesant?
Varför skulle Ryssarna bry sig om vem som äger SAS. Det är inte i Rysslands intress att ändra på det här avtalet. Därför kommer det inte att hända
Man förbereder sig, när svenska staten (likt Norge) säljer alla sina aktier i SAS (vilket man sagt att man skall göra) så har Norwegian större möjlighet att få flyga i “Sibirien korridoren” från Arlanda/Oslo och expandera Öster ut!
SAS kommer inte kunna hävda att man är ett Svenskt resp. Norskt flygbolag mer än vad Norwegian är….
Skulle vilja säga att flygskatten infördes för att de största regeringspartiet ville blidka MP som annars inte har fått igenom något av deras önskemål.
Skulle vilja påstå att alla partier med undantag av MP förstår vikten av tillväxt i form av mer trafik och interkontinentala direktlinjer från ARN. MPs problem är att man aldrig förstår vikten av intäktsskapande verksamhet utan premierar enbart miljö symboliska aktiviteter på bekostnad av ekonomi.
Vill verkligen sittande regering att Arlanda ska växa? I så fall handlar ju flygskatten INTE om ett minskat flygande utan något annat!…man kan ju undra vad!
Löven vill att Arlanda skall bli störst i Norden. MP vill begränsa flygtrafiken med flygskatten. Vilka pajasar. Sitter de inte i samma regering. Allt söder om Jönköping har närmare till Kastrup än Arlanda. Därför vill regeringen starta utbyggnaden av höghastighetsbanan norr om Jönköping istället för att satsa på där behovet är störst o knyta samman Sveriges framsida med Europa.
Detta sosse råd är exakt lika okunnigt och inkompetent som vår pajasregering och blundar fullständigt för att det helt nödvändigt att förlänga paralle banan till minst 3600 meter. I stället för att “satsa” på kontorsuthyring, och planera för flera banor” Se istället till att ändra på reglerna så att befintliga banor nyttjas maximalt.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten