Tråden startades av: Herr E.K Planka  2013-10-12 01:46:21
Qatars 787:a stillastående i CPH sedan onsdags. 
Var är alla blåmössetomtar????

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Sv Niclas
2013-10-13 01:39:56
SV: Qatars 787:a stillastående i CPH sedan ons ...
Läs

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=82453#.Ulj37KwWrXR
Glad potatiskille i Las Vegas
2013-10-13 00:54:33
SV: Qatars 787:a stillastående i CPH sedan ons ...
Man ligger lågt helt enkelt( Göteborgsvits)
Niclas
2013-10-12 23:56:05
SV: Qatars 787:a stillastående i CPH sedan ons ...
Flyger från Cph med qatar första november någon här som kan sluta med sk vs dy och säga vad som e för fel på kärran istället?
Sv Herr E.K Planka
2013-10-12 18:01:09
SV: Qatars 787:a stillastående i CPH sedan ons ...
Klart att även andras än Norwegians B787 problem tas upp. Har du inte läst tråden "Fortsatta problem med B787 Dreamliner".

Det är inte alla flygbolag som vill synas med B787 problem.
Norwegian är dock så nära oss att allt som händer kommer till vår kännedom, NÄSTAN.
U
2013-10-12 15:34:01
Till sign: Herr E.K Planka
Har du möjligtvis en aning om vilka avtal SAS tillämpar idag, både för redan ansälld personal och för nyanställda? En SAS pilot idag är inte dyrare än en DY pilot. De nya styrmännen kommer dessutom vara billigare i runt 10 år till än en ny DY styrman.

Men vill du hellre jobba på Norwegian så gör det, jag spakar mycket hellre på SAS och tror att SAS kommer finnas kvar i många år till.
Herr E.K Planka
2013-10-12 15:13:49
Till sign BA
Blåmössetomtar=SAS-anställda. De brukar vara väldigt pigga på att skopa skit över allt som har med Norwegian att göra och de har sannerligen passat på när DY:s problem med sina Dreamliners kommit på tal. Att Qatars 787:a står stilla i CPH har de inte funnit värt att kommentera. Fel bolag, förstås. Allt bottnar förstås i en rädsla för Norwegians växande styrka. Innerst inne vet blåmössorna att SAS inte kan köra vidare som idag när det gäller bemanning, avtal o.s.v i långa loppet. Förr eller senare blir SAS tvungna att titta på DY:s exempel. Vi lever i en globaliserad värld och Sverige är en del av den. Vare sig vi vill det eller inte.
Jösse
2013-10-12 10:59:39
SV: Qatars 787:a stillastående i CPH sedan ons ...
Sammanfattar man F.T sista tiden gäller följande:
Åk inte 787 eller ATP.
Riktiga risbuskar......
Sprid budskapet till nära och kära, ovänner kan dock flyga med dessa haverister.....
Jösse
2013-10-12 10:58:55
SV: Qatars 787:a stillastående i CPH sedan ons ...
Sammanfattar man F.T sista tiden gäller följande:
Åk inte 787 eller ATP.
Riktiga risbuskar......
Sprid budskapet till nära och kära, ovänner kan dock flyga med dessa haverister.....
Sv BA
2013-10-12 09:26:18
SV: Qatars 787:a stillastående i CPH sedan ons ...
Den står i SAS´s hangar där man jobbar på problemet. Tydligen brist på reservdelar.
BA
2013-10-12 07:04:54
SV: Qatars 787:a stillastående i CPH sedan ons ...
Blåmössetomtar.....??????????
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev