Tråden startades av: HQ  2014-04-18 11:39:09
Ovanligt tyst om ACR... 
vad händer? Har politikerna skrämt bort ledning och ägare? Sunt förnuft gäller snart. Inte en dag för sent och tack Löfven & Co.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Juridikum
2014-04-25 13:19:09
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Läs igen Lena!
Man har justerat texten för att inte få ett undantag från undantaget.
Lena
2014-04-25 11:51:34
SV: Ovanligt tyst om ACR...
När går ämnesrådet och LFVs kompis på N-dept i pension? Nu vill han föra in "all flygtrafiktjänst" i lagen. Betyder att Swedavia tvingas köpa ATS, CNS och AIS av endast mopoolisten i framtiden. GRATTIS!!!
Johan
2014-04-25 07:16:25
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Vare sig Swedavia ATM eller ACR har något att erbjuda marknaden ifall LFV får ensamrätt för flygrrafiktjänten i landet. Tack och hej!
ACR..
2014-04-25 01:50:41
SV: Ovanligt tyst om ACR...
att de lägger ner är ju bara taktiksnack för att "skrämma" politikerna... ;) eller...
Südschwede
2014-04-25 00:23:12
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Någon chef därifrån var med på riksdagshearingen som sändes i SVT häromdagen. Han upprepade vad de väl sagt innan: att om de större flygplatserna försvinner som möjliga kunder, så blir marknaden för liten, och de kommer då att lämna den helt.
Ojdå
2014-04-24 22:38:14
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Vad händer med Swedavia ATM?
Åååååååååh!
2014-04-24 22:04:39
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Håller med föregående. Läs detta så länge.
http://www.lagradet.se/yttranden/Aterreglering%20av%20viss%20flygtrafiktjanst.pdf
ooooh..
2014-04-24 21:52:04
SV: Ovanligt tyst om ACR...
e så trött på denna diskussion... Nu väntar vi på lagförslaget innan någon mer kommenterar... ok..??? :)
Professor Kalkyl
2014-04-24 17:47:24
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Det är helt otroligt fascinerande hur många totalt insiktslösa, kortsiktigt tänkande (?) individer som uttalar sig på Flygtorget. Alltför många har en kortsiktig horisont som till största delen täcks av dollartecken, de verkar stöpta direkt ur Ryanairs form! Jag tillhör dem som förstår att om flygverksamhet ska bedrivas på ett långsiktigt, säkert och organiserat sätt, ja då kostar det lite mer. Det är inte, har inte varit och kommer aldrig att bli ekonomiskt försvarbart att sälja flygbiljetter till ett pris som understiger vad det kostar att ta sig till flygplatsen! Att försöka få till en fungerande verksamhet i trafikkomplexa områden med en massa halvseriösa småttingar till ATS-operatörer kommer bara att drabba flygoperatörerna i form av dålig och dyrare service, och då kommer det att gnällas ännu mer här inne!
Måsen
2014-04-23 11:35:24
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Just det... Planekonomi är bättre för flygledningen. Det gynnar alla som ska betala för kalaset.
Hans
2014-04-23 10:55:59
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Det är väl ingen hemlighet att det "städas" inom LFV... Men att dom skulle söka sig till ACR... Nix!
Det blir lite billigare kortsiktigt för gapande flygplatschefer men i långa loppet är det INGEN som kommer att bry sig om utveckling och underhåll. Se på hur det ha gått med järnvägen!
Nyliberaler är få men farliga och har förstört mycket i Sverige.
Olyckan
2014-04-23 09:56:41
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Städas det inom LFV - varför så många som söker nya jobb?
Korpen
2014-04-22 23:11:32
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Tornsvalorna sover.
Realisten
2014-04-22 08:00:28
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Alla avvaktar vad som händer i maj i trafikutskottet. Skönt att Ygeman har lyckats till slut!
jorå
2014-04-21 21:35:53
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Sköter man sitt jobb så hörs sällan något.
Linkan
2014-04-21 18:42:13
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Det finns flera kommuner som själva svarar för trafikledning. Det kommer inte att ändras även om ACR försvinner. Det är bara de större flygplatserna detta gäller (ett fåtal).

Thomas
2014-04-21 18:22:08
SV: Ovanligt tyst om ACR...
Socialdemokraternas nya politik. Löfven via Ygeman sätter stopp för konkurrens och då tystnar ACR. LFV återfår sitt monopol och kommuner och staten får skjuta till stora pengar för att täcka upp ökade underskott. Flyget får stå tillbaka som alltid.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev