Tråden startades av: Flygplatsanställd  2014-10-18 16:41:47
Linjen till Bangkok är katastrof för Norwegian! 
Man flyger med låg beläggning max 50%. Hur länge kan man flyga så??

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Hjon
2014-10-22 08:53:31
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Väl beprövade flyplan? Haha! Vilket argument. 90,5% beläggning på BKK. End of story.
Alfons pappa
2014-10-22 03:49:24
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Det är ju bara att titta på priserna! På Norwegian sjunker priset ju närmare avresa man kommer! På andra bolag stiger priset…….
Man behöver ju inte vara "Raketforskare" för att förstå!!!
Sv Normal
2014-10-21 22:44:10
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Norrman var med ombord och flygplanet hade ca. 50% beläggning.
Denna flygning är då helt belagd.

Norwegin kommer inte att vilja redovisa ett dåligt resultat vilket gör att vi får lita på passageraruppgifter.
Normal
2014-10-21 20:38:25
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Helt omöjligt att göra pengar på det då de inte heller kan ta betalt. Deras resande är de som vågar resa med screamliner och har tid med dagars försening utan ersättning och inte vill ha bagage och säkert inte köper för en krona på hela resan. Vem i hela världen är det, förutom studenter utan inkomst och all tid i världen. Men det duger ändå inte att kasta ur sig siffror utan länk. Det blir bara bla bla bla....det kan lika väl vara 88%
Norrman
2014-10-21 20:16:04
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Förra veckan var det en beläggning på 54% , vem kan göra vinst på det?
pf
2014-10-21 11:57:41
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Venner her på Forumet, og spesielt til trådstarter;

nå har dere gnålet om 50 % belegg på denne ruten i lengre tid-si meg, har den ikke akkurat sesongstartet opp igjen etter et ca halvt års stopp? Så....

jeg ønsker fakta fra dere, ikke bare at dere har ønsker/drømmer om at Norwegian har 50 % kabinfaktor, og som vanlig for enkelte av er, koker soppa på en meget tynn spik(er).
Cheap Charly
2014-10-21 03:17:39
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Flög sträckan BKK - OSL förra veckan och det var drygt halvfullt med mestadels "patriotiska" norska pensionärer och backpackers på den flighten.
Linkan
2014-10-21 00:21:50
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Ingen medveten / vettig person väljer Norwegian till Bankok. ThaiAirways har så mycket mer att erbjuda. Man flyger dessutom med väl beprövade flygplan.
Smart For Two
2014-10-20 19:46:44
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
att öppna en linje "off season" är lika illa som att tro att man kan bygga elbilar i Norge. . . . .

THINK before you act!
Calloway
2014-10-20 17:39:34
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Thai Airways 30 kg fritt bagage i Ekonomi?!
Då kan ta med golftrunken 15 kg + vanligt bagage 15 kg utan kostnad, låter kanon!!!

Har tidigare åkt med Turkish Airlines till Bangkok som också har 30 kg fritt bagage i AP-klassen!
pf
2014-10-20 17:16:25
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
sv pf, jeg antar disse forsinkelser da har skjedd i sommer ?
@Tim Tom Lasse
2014-10-20 16:26:15
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Occupancy Rate = Beläggning på ett hotell.

Om du försöker skriva Kabinfaktorn, så heter det "Load Factor" på Engelska

Aviator
Hulken
2014-10-20 11:23:05
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Som ytterligare grädde på moset har nu Thai Airways infört 30 kg kostnadsfritt bagage i EKONOMI KLASS!!
Normal
2014-10-20 10:55:35
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Vi är även många i Norden som värderar vår fritid högre än att vi vill sitta i en öken och ödsla vår tid istället för att flyga direkt. För mig är detta helt främmande, men jag kan förstå om studenter letar sista kronan.
Yo
2014-10-20 10:34:17
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Lasse liten...
Personalen på Thai tycker snarare synd om de underbetalda värdarna/värdinnorna på Norwegian.
V-Jet
2014-10-20 09:40:28
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Norwegian är catastrof !!
J.B.
2014-10-20 09:19:40
Re: "Nisses kusin"
Bra talat "Nisses kusin"!
Få inser att det är fulbolagen i mellanöstern som med hjälp av stora subventioner och en social dumping etter värre än DYngan som håller på att ta en stor del av marknaden.
Vill ändå tro att det går att driva långlinjetrafik från skandinavien till asien under sjysta former och ändå göra vinst. Det är nämligen betydligt dyrare att göra en avsevärd avstickare med tillhörande "ökenlandning" än att flyga direkt.
Nisses kusin
2014-10-20 08:51:11
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Det är alldeles för många här som fokuserar på rivaliteten Norwegian-SAS.
Ingen av dessa är viktiga till Asien. Har alla helt missat vad som hänt de senaste åren ? Mellanösternbolagen har köpt trafiken helt, och idag flyger inte Svenne nonstop till Thailand längre, utan byter plan mitt i natten ute i öknen någonstans.
Så länge det är billigt spelar väl inte slavkontrakt, social dumpning o.s.v. någon roll.
Sv pf
2014-10-20 00:35:53
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Norwegians long haul linjer har/har haft stora problem.

Hälften av alla flygningar har varit försenade, detta är fakta!
ABC
2014-10-20 00:02:17
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Om man tror att passagerarnas oro slår linjespecifikt har man nog inte alla hästar hemma.
pf
2014-10-19 23:18:21
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
ABC, kan du v.g. liste opp hvor mange store forsinkelser Norwegian Long-haul har hatt på ruter til/fra BKK ?

Jeg tror ikke det du skriver har sannhet i virkeligheten, "desperate pax ?" V.g. informer oss.....ikke bare ditt normale Norwegian-hat, men saklighet, takk !
ABC
2014-10-19 22:21:56
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Thai hatr förmodligen aldrig haft så hög lönsamhet på linjerna till Scandinavien som efter Norwegians inträde på marknaden. Som det enda pålitliga nonstopalternativet kan de nästan ta vad de vill för biljetterna. De har även sålt många fullprisbiljetter i sista stund till strandade desperata passagerare.
Direkt
2014-10-19 22:08:02
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Är det därför Thai fortfarande vill ha runt 8500:- i Januari Arn- Bkk...
pierre holmgren
2014-10-19 21:23:48
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Woow det håber jeg virkelig , dvs at Norwegian lader egne norske ansatte flyve deres longhaul, supergodt , skål for det!!! haha
@Pierre
2014-10-19 16:25:59
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Du kommer nog sätta kaffe i halsen snart ang ditt tjat om social dumping. Vänta och se, saker på g ;)
MaxPax
2014-10-19 12:25:33
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Synd att det inte finns några källor på dessa påståenden. UTAN källor blir det alltid pajkastning.

Undrar vad Lasse från Norge tycker om situationen? Han brukar ju ha opartiska och onyamserade inlägg.

Tycker 50% låter lågt, men säsongen att åka till Thailand är väl vinterhalvåret?

Mvh/Max
pierre holmgren
2014-10-19 10:12:56
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
@svar Tim , istedet for at kritisere mig så kig indad og forhold dig til fakta , det ville väre klädeligt , du er ansat i et firma der driver social dumpning mod sig selv.
Tim
2014-10-19 09:57:54
SV: Linjen till Bangkok är en suksess for Norwegia
Pierre, why would anyone listen to Norwegian obsessed lying SAS muppetts? You should Focus on the company you work for, that loonie who this tine call himself "flygpkatsanstaelld', and started this thread , along with several others, should be sent to an institution
pierre holmgren
2014-10-19 09:30:16
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
@svar Tim , först og fremmest er TG og ej heller Norwegians thailandske ansatte udsat for social dumpning på den måde som du fremstiller det , det er ikke dem vi skal have ondt af men derimod de norske , svenske og danske ansatte fra Norwegian som qua de thailandske ansatte ikke får flyve longhaul , at Norwegian lader thaier flyve når man selv har ansatte der kunne göre det , se det er social dumpning udfört og praktiseret på sig selv smatidig som det er unfair konkurence over for andre selskaber, Norwegian er ikke et thai selskab og derfor burde de heller ikke have thai ansatte modsat Thai Airways og formentlig bliver de også frataget deres
dispensation til dette på et tidspunkt forhåbentlig ikke så langt ud i fremtiden.
Beslutningen om at flyve fra CPH til BKK er taget for lang tid siden så det er ikke et udtryk for hvordan det går generelt på ruten for Norwegian og at der skulle väre 90% belägning er der ingen der tror på. Samtidig som selv 100% belägning ikke nogen garanti for at man tjener penge , brutto indtjeningen ligger på ca. 1.000.000,- nok pr flight inkl. alt og det er ikke nok til at tjene penge så det er bare at konstatere at pengene fosser ud af kassen isär på lang men så sandelig også på kort dog i mindre målestok , vinteren bliver lang for Norwegian hvor en hvis herre allerede er opp i det röde felt grundet meget lave bookingtal. Samtidig som medarbejdernes loyalitet er meget lille , de tänker mere på hvor näste kontrakt kan indgåes end på hvordan det går med selskabet , enhver er sig selv närmest og mange forlader selskabet pt.
Tim
2014-10-19 05:15:54
SV: Linjen till Bangkok suksessf för Norwe ...
Now the mad, lying SAS muppets , are at it again. The Bangkok routes have, both from Oslo and Stockholm, been a success with 90% + occupancy rate. That's why the 3rd BKk route will soon be opened from CPH. Old , inefficient SAS on the other, hand, has closed down all routes, and is now practising 100 % social dumping , by letting underpaid Thai staff do their job!
pierre holmgren
2014-10-18 23:52:48
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
@svar Urban , har du hört om codeshare ? Sas sälger billetter på TG og belägningen er god da man tilbyder et kvallitets produkt i samarbejde med Thai oh folk på vores breddegrader har genneskuet Norwegian bluffen med en billig indgangs pris men dyr slutpris.
CB
2014-10-18 18:20:39
SV: Linjen till Bangkok är katastrof för Norwe ...
Norwegian måste flyga den för att importera thailändsk låglönebesättning utan arbetstillstånd. Viktigt för Norwegian med denna konkurrensfördel över andra europeiska och amerikanska bolag.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev