Tråden startades av: Vem då??  2014-10-28 22:59:18
Varför har SAS en mix? 
Hur länge ska man behålla B737 i flottan? Går man mot en renodlad Ai32X flotta med tanke på dom 30 st man beställt?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

luuto
2014-12-24 04:06:51
SV: Varför har SAS en mix?
Bong eller Airbus
Påven
2014-12-24 03:51:34
SV: Varför har SAS en mix?
Alltså, många av de större flygbolagen har en jäkla mix på deras flottor, absolut inte unikt för SAS, läs på eller var tysta.
pf
2014-12-23 23:39:12
SV: Varför har SAS en mix?
Kan A-320 familien ha operative begrensinger på korte baner i Norge på vinterføre ? Hvor 737's er bedre ?
pf
2014-12-23 23:27:57
SV: Varför har SAS en mix?
Caravellen er vel også jetfly. Uteglemt ?
Leif Boström
2014-12-23 18:27:23
SV: Varför har SAS en mix?
För länge sedan läste jag att SAS flög Convair 990 (Coronado) på 70 - talet, bland annat till Tokyo. Någon som har mer info om detta? En udda fågel. . . . . . . .

GOD JUL ALLESAMMANS!

Mvh/Leffe
MaxPax
2014-10-30 13:29:29
SV: Varför har SAS en mix?
De har dock haft 4st A300:

LN-RCA
SE-DFK
OY-KAA
SE-DFL
Boston
2014-10-30 13:25:41
SV: Varför har SAS en mix?
Nej, hittar ingen A310 på SAS.

Där emot har de även haft A332 samt B741. . .
KalleSus
2014-10-29 21:48:42
SV: Varför har SAS en mix?
SAS har väl aldrig haft Airbus 310?
LH
2014-10-29 20:36:15
SV: Varför har SAS en mix?
Vet inte vad ni lever i för värld men de flesta större bolagen har en väldans mix av flygplansmodeller, eller?
Maintenance Bob
2014-10-29 18:28:02
SV: Varför har SAS en mix?
SAS har alltid haft problem att bestämma sig, speciellt angående long-haul. Bara sedan introduktionen av Jet flyg har de beställt:

B742
B762
B763
DC-8
DC-10
MD-11 (beställt men avbokat)
A310
A333
A343
A359
PAM
2014-10-29 18:19:31
SV: Varför har SAS en mix?
Hittills har inte SAS mekarna på ARN klarat av moderna flygplan, men nu ska de göra sig av med alla Douglas-nostalgikerna. . . .




FBW = Fly By Wire!
@Bo
2014-10-29 12:10:31
SV: Varför har SAS en mix?
Många av SAS B737-600 är redan sålda, så visst går det. Källa: årsredovisningen.

Arlanda blir snart en Airbus-bas, helt korrekt. A320neo förbrukar 16% mindre bränsle per passagerare, än en B737-800.
Hejpårre
2014-10-29 12:06:37
SV: Varför har SAS en mix?
ARN blir airbus bas iom leveranserna av de nya maskinerna. OSL fortsätter med B737. B717 försvinner helt. Fördelningen av CRJ kan komma att ändras.
Bo i bilen
2014-10-29 10:24:58
SV: Varför har SAS en mix?
Det har blivit något bättre med tiden, men någon större förändring sker nog inte förrän det är dags att ersätta alla B736. Då de inte går att sälja, så må de ju köras tills de är slut, runt 2022?

Verkar som om CPH blir "Airbus fort" och OSL o ARN Boeing (tillsvidare )

Bosse

J.B.
2014-10-29 08:47:43
SV: Varför har SAS en mix?
Sas politik för deras flygplansflotta har alltid varit ett mysterium för en utomstående. Av och an har de talat om en enhetsflotta men alltid gjort tvärt om. Nu har de genom historien inte haft alla trafikflygplanstyper som producerats, men inte långt ifrån. Frågan är varför? Inkompetens? Korruption?
Boing
2014-10-28 23:13:44
SV: Varför har SAS en mix?
Förhoppningsvis köper SAS nya modellerna som Boeing kommer med.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev