Tråden startades av: A330  2015-04-16 00:46:09
A320 kontrollsvarigheter vid landning 
A Korea-based Asiana Airlines Airbus A320 hit a radio installation on approach to Hiroshima Mihara Airport in Japan, causing damage to a wing and engine and injuring 27 passengers as a result of the resulting final off-runway stop.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Joystick
2015-05-01 19:12:44
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Airbrush joystick invites overcontrol and/or PIO in windy conditions.
@Mekcert på båda.
2015-04-20 17:06:13
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Sorry, men du vet inte ens vad du inte vet....
Mekcert på båda.
2015-04-20 10:53:00
#Du som påstår dig heta @Mekcert på båda.
En tekniker med utbildning och praktik på typen kan ungefär hälften om flygplanet.
En pilot som flugit några tusen timmar med typen kan också ungefär hälften.

Den som inte kvalar in i någon av dessa kategorier kan så lite att det inte är värt att notera.

Det är bara tekniker och piloter som verkligen kan något om ett flygplan. Man kan inte läsa sig till den kunskapen utan man måste jobba fysiskt med kärran endera som tekniker eller pilot, bäst vore ju om man är bådadera men flight engineers finns inte på moderna flygplan.

Nu kommer alla Flightsimpiloter och övriga osorterade knäppskallar här på forumet att gå i taket och skriva så tangentbordet glöder.
Det ändrar ingenting.
@Arne Anka
2015-04-20 00:37:17
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Visst var det en flygolycka. Det var piloter i cockpiten som gjorde motortesten. Det var ingen bilolycka.......
Arne Anka
2015-04-19 21:01:28
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Etihad A340 i Toloose -- 5 skadade, 3 allvarligt. Detta var ingen flygolycka, eftersom syftet var att gora en motortest pa marken. Grova misstag gjordes av teknikerna om bord. Man ignorerade dom korrekta procedurerna vid motortesten.
Väx upp
2015-04-19 20:34:36
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
BMW har betydligt fler olyckor än Toyota. Är BMW en dålig bil för det eller har det något att göra med vem som hör dem?

Otroligt löjligt att jämföra flygplan med antal olyckor utan att titta på vad som orsakat olyckan.

@Mekcert på båda.
2015-04-19 18:58:47
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Man behover inte ha mekcert for att kunna allt om flygplan.
Mekcert på båda.
2015-04-19 11:54:12
#A330
Skulle vara intressant att veta vad du grundar dina åsikter om flygplan på.

Är du influgen på någon Airbus eller Boeing (flightsim i datorn räknas inte)?

Har du B1/B2 på någon Boeing eller Airbus?

BusinessPax
2015-04-18 20:25:01
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Airbus skryter nu med 195 stolar i A320. 27 tum pitch? Aldrig i livet.
A340
2015-04-18 19:50:42
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
A340 har inte något fall där någon har dött! Detta räknat på 20 miljoner timmar i luften. Inte så lite.

The A340 has amassed some impressive numbers: Over 600 million passengers have flown well over 20 million flight hours and 2.5 million flight cycles with airlines flying A340s as long as 16 hours per day.
@Ross
2015-04-18 18:28:03
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Air France A340 crash landing i Toronto -- 43 skadade, en allvarligt
Iberia A340 i Equador -- antalet offer okant
Etihad A340 i Toloose -- 5 skadade, 3 allvarligt

Sen har det varit nagra ytterligare hull losses.

A340 flottan ar obetydlig och all A340 statistik ar obetydlig.
Desk jockey
2015-04-18 18:16:21
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Mata inte Trollet A330 mer. Han har någon personlig vendetta mot Aibus A340.
@Ross
2015-04-18 18:12:11
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Jag har aldrig namnt dodsfall. Men minst 3 A340 har totalhavererat, ett av dem en helt ny A340-600.
Ross
2015-04-18 04:35:27
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
@A330

Det finns ingen rapport om dödsfall samband med Airbus A340, jag har letat massor på Goggle och får inget någon information, Jag kan bara hitta information att A340 hade tekniska problem, men inte några dödsfall...Detta flygplan har aldrig störtat, men hade haft tekniska problem och det finns inget dödsfall med A340. Kan du hänvisa mig till olyckor, där folk har dött med med A340, det är viktig information för mig med mitt analys..
@Mr. Neutral
2015-04-18 04:00:53
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Du kan ju borja med att Googla "A340 accidents".
Mr Neutral
2015-04-18 03:50:04
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
@A330

Du har information om olyckor med A340 så jag vill gärna få en källa eftersom jag jobbar med en statistisk diagram inom flyget med olika problem på varje flygplan. Dina information är mycket värdefulla om du känner till alla flygplantyper...
Mr Neutral
2015-04-18 03:31:48
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
@ sv MR Neutral

Tack så mycket för dina vänliga ord för mitt språkkunskap. Mitt tips till dig, gå till annat forum på Lunarstorm och håna andra istället eftersom du mår inte så bra så du behöver söka vård. Jag kan avslöja för dig, svenska är inte mitt första språk och andra har visat respekt för mig, men inte du... Angående Google var bara en ironi...
Egon
2015-04-16 13:02:34
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
2st B737 körde av banan i Ryssland respektive US förra veckan
sv MR Neutral
2015-04-16 11:53:24
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Kolla en gång till på google. Korrekturläs gärna dina inlägg. Fasansfull grammatik.
A330
2015-04-16 08:20:10
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Dubblett
@Mr Neutral
2015-04-16 05:52:10
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
Du har ratt att Airbus ar nyborjare. Att A340 inte haft nan olycka? Kolla Air France och Emirates A340. A340 flottan ar sa liten att den marks inte i nagon statistik och produktionen slutade for nagra ar sedan.
Mr Neutral
2015-04-16 01:52:31
SV: A320 kontrollsvarigheter vid landning
@A330

Vad det visade i artikeln så det berodde på piloter som landade A320 på ett fel sätt. Felet låg inte hos Airbus, utan dom som styrde flygplan... Du kan aldrig häva att Boeing är 100% felfri och var inblandad i många allvarliga tillbud och olyckor i historia. Vad det skiljer mellan Boeing och Airbus så Boeing har dragit en lärdom av alla olyckor och tillbud så dom gjorde förbättringar för att undvika att det skulle hända igen medan Airbus har haft inte en lång erfarenhet som Boeing hade så dom har en del att lära...

Men en sak är säker, Airbus A340 är en riktig arbetshäst och har inte en enda olycka och är mycket omtyckt flygplan över stilla havet när vinden är oberäknlig så fyra motorer är en stor plus medan andra flygplan med två motorer skakar mycket och tvingar dra ner på frakt tillsammans med passagerarna för att kunna klara en rutt över stilla havet. Det är en fakta och Boeing 747 är fortfarande faktiskt populär när det gäller stilla havet... 4 motorer är bättre än 2 motorer... Ni kan skratta eller vill rätta jag har fel, men jag har kollat upp allt på Google...
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev