Tråden startades av: 747  2015-04-25 17:45:12
Wideroe 
Vad kommer att hända med Wideroe?
Deras flotta börjar bli gammal med ett flertal flygplan som har passerat 20-årsstrecket.
Vad finns det för alternativ till Q100/200/300 om man vill satsa på nya mskiner?
Lämpar sig ATR-42 för norsk trafik med korta hopp mellan flygplatserna bland fjordarna eller finns det någon annan maskin att satsa på?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

@SAAB
2015-04-29 21:06:48
SV: Wideroe
340 byggs inte längre!
Geir-Helge
2015-04-28 18:57:59
SV: Wideroe
 Sponsor Message:  Change Forum... Civil Aviation Travel, Polls & Prefs Tech/Ops Aviation Hobby Aviation Photography Photography Feedback Trip Reports Military Av & Space Non-Aviation Site Related LIVE Chat My Starred Topics | Profile | New Topic | Forum Index | Help | Search 

Widerøe Extends The Life Of Their Dash 8 Fleet  

USER PROFILESEND INSTANT MSGADD TO RESP MEMBERSSUGGEST DELETIONQUOTE SELECTED TEXT

Mortyman  From Norway, joined Aug 2006, 4271 posts, RR: 1
Posted Mon Apr 27 2015 19:50:50 your local time (23 hours 5 minutes 23 secs ago) and read 2043 times:

As the only company in the world, Widerøe has extended the life of its fleet of Dash 8 with ten years.

Monday the last of a total of 16 aircraft rolled out of Widerøe hangar from a comprehensive maintenance program. The aircraft is now readied for flight and their Aircrafts has received replaced and fitted 2000 parts.

The Extension Service Program (ESP), is a program which means to extend aircraft life by replacing and fixing of existing parts. It is a collaboration between Widerøe and Bombardier wich means that the airplanes can go through and can cope with 40,000 new landings.

- We will now achieve a price that is one third of the cost of a new aircraft today. It is a unique expertise we sit on, since we are the only ones in the world that has done this, says ceo Skoglund.

The planes have been completely stripped down and mechanics have among other Things, replaced 200 meters of piping and also put around 14,000 hours in each plane.

Widerøe now wants to sell the unique expertise to other airlines. The company is already in talks with one Canadian airline to do something similar for them.

- We will work together with Widerøe to view other airline benefits of this. This maintenance program can be used by all Bombardier partners, says Paul Thompson, director of customer service at Bombardier, which is aircraft manufacturer behind Dash 8.

http://www.nrk.no/nordland/her-rulle...eroe-fly-ut-av-hangaren-1.12332316

The type of Aircraft not built anymore:

Over the past years, the vast majority of Widerøe aircraft have been completely ripped apart and put together again. In this way the airline has bought valuable time searching for new aircraft.

Dash 8 aircraft tolerate originally approximately 80,000 landings before they must be replaced. But with the unique upgrade program Widerøe gets another 40,000 landings out of each machine and simultaneously prolonged lifetime.

Dash-8 aircraft have been important for Widerøe, as they can take up to 40 people and simultaneously land on the many smaller regional airports around Norway.

Problem is that there is'nt alot of options to choose from if Widerøe were to buy New Aircraft today. They do hope however to present a New fleet by 2025.

The Aircrafts they are looking for needs to be able to land on 800 meters of runway at very challenging weather airports.

http://www.nrk.no/nordland/derfor-ha...dd-flyene-fra-hverandre-1.12238680


Partly translated from 2 different articles in Norwegian
DW
2015-04-28 18:36:59
SV: Wideroe
Här har du svaret till din fråga.

http://www.nrk.no/nordland/derfor-har-wideroe-skrudd-flyene-fra-hverandre-1.12238680
pf
2015-04-27 08:46:17
SV: Wideroe
WF har i dag, som det benevnes Dash-8-100/200/300 og 400.

Disse er i bruk på ulike markeder. -100/-200 brukes på STOL-ports i Norge. Selv om noen er blitt forlenget er det fremdeles mange som bare har runway på 800 m. Jeg er langt fra noen ekspert på området, men vil neppe tro at hverken ATR-42, eller som det nevnes Saab340 kan brukes der.

Stol-port rutene i Norge er anbudsruter. Noen Stol-port har fått baneforlengelse, som BNN og FRO, de tar ATR-42.

-300/-400 brukes på flyginger ut fra Sandefjord lufthavn, Torp til BGO, SVG, TRD og CPH. I tillegg til ruter fra SVG og BGO til ABZ v.v. -300 anvendes også på OSL-GOT/RRS. WF flyr også langsmed vestlandskysten med -300/-400. De trafikkerer HAU/KKS-CPH v.v.

En del av WF's Dash-8 går igjennom i disse dager et life-extension program.

På sikt vil Wideroe få et problem med å finne fly som kan brukes på 800 m baner

Det vil egentlig være norske myndigheter som har "serven" i fremtiden. Hva slags trafikk ønskes på 800 m banene. En del kan forlenges, en del kan ikke pga terreng, og store kostnader knyttet opp til forlengelse. Her kan det hende at man må vurdere både nedleggelse(NVK er nedlagt) og mindre flytyper i anbudskravet. Mao det er slettes ikke sikkert at WF hverken vinner eller byr på enkelte ruter/destinasjoner for fremtiden.
SAAB
2015-04-27 06:45:39
SV: Wideroe
Saab 340
PAX
2015-04-27 06:34:14
SV: Wideroe
Nej, det finns inget annat plan, i den storleken, som är lämpligt för Norgetrafiken än just ATR-42.
Grönt e skönt
2015-04-26 14:02:42
SV: Wideroe
Nej!
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev