Tråden startades av: Leif Larsson  2016-02-08 16:16:05
SAS skandalförseningar 
Är detta sista spiken i kistan?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Jo
2017-01-29 08:11:57
SV: SAS skandalförseningar
Sv Anders, detta är en tråd om förseningar på SAS. Och INTE om Norwegian.
Anders
2017-01-12 09:19:00
SV: SAS skandalförseningar
Long haul är inte NAI. De flyger under NAS och skall så småningom om under NUK.
Flygande
2017-01-12 08:44:54
SV: SAS skandalförseningar
Jag håller med några av de som tidigare kommenterat, var i det hela ligger skandalerna? Får man en birdstrike ska det inspekteras och releasas av en tekniker. Råder snöfall eller om man landat med is på vingframkanten ska det bort. Sker något oväntat och besättningens duty time går ut då flyger man inte. Ett stort problem är att markpersonalen är underbemannad vid ankomster. Och något SAS även tar hänsyn till är connecting flights, ibland väljer man att vänta in en annan flight när det inte går någon mer flight till den destinationen den dagen. Enkelt för bolag som Ryanair där du inte kan boka mer än en flight på samma bokning för att avsäga sig ansvaret om en flight skulle missas. Var tacksamma för att det finns bolag som tar någolunda ansvar för passagerare och personal
@bertil
2017-01-11 22:11:52
SV: SAS skandalförseningar
Korthuset blir mer stabilt med fler maskiner i flottan. Blir enklare för op att lägg om pusslet när det behövs.
sv Bertil
2017-01-11 18:49:04
SV: SAS skandalförseningar
Ja, NAI har haft problem på longhaul, men titta på den övriga Europa trafiken.
50% stämmer inte på den totala trafiken.
Tom
2017-01-11 16:12:13
SV: SAS skandalförseningar
Mer komisk at det ikke stemmer.
Diavel
2017-01-11 14:21:51
SV: SAS skandalförseningar
SAS har förseningar ibland, Ja men det åtgärdas på ett proffessionellt sätt när förseningar uppstår, inte som på kaosbolaget NAI, där man tydligen fortsatt är amatörer.Detta gäller inte flygbesättningerna på NAI, såklart. Men markorganisationen.
B
2017-01-10 23:14:36
SV: SAS skandalförseningar
Lite komiskt att SAS var tre timmar sena, samma dag som Norwegian på samma sträcka var nästan 7 timmar sena...
Bertil
2017-01-10 23:12:18
SV: SAS skandalförseningar
Lite komiskt att såfort SAS har en försening ska det tas upp. Bara att googla Norwegians reg och kolla flightradar så ser man hur det går. Ser ut som ca 50% av flighterna är sena. LN-LNB har inte gått på tid sen 3e Januari, dvs förseningar på upp mot 7timmar 14 stycken flighter i rad.
När faller korthuset ihop?   
Tom
2017-01-10 21:20:26
SV: SAS skandalförseningar
SK 907, OsLO-Newark, massiv försening idag igjen. Gammelt fly fra CPH, måtte overta.
Gunnar
2016-12-22 15:12:39
SV: SAS skandalförseningar
Spot on Tobbe.....förstår du rubriken nu,@?
Tobbe
2016-12-21 22:58:29
SV: SAS skandalförseningar
Skandalen är väl att ett visst flöjtbolag med hög svansföring har lika stora förseningar som konkurrenterna.
@Leif Larsson
2016-12-17 13:24:19
SV: SAS skandalförseningar
Jag förstår inte rubriken, var i ligger skandalerna? SAS tar hand om paxen vid de få förseningar som uppstår.
sv Linkan
2016-12-17 10:17:51
SV: SAS skandalförseningar
Vad vet du om vilka beslut, som tagits av SAS styrelse?
Aktieägarna säger knappast nej till bättre lönsamhet.
Wallenbergarna har nog inget emot det. Titta på vad som skett i SEB.
Anders
2016-12-16 22:43:35
SV: SAS skandalförseningar
Bolag som Norwegian har drivit utvecklingen åt det här hållet.
Stort grattis till flygbranchen!
Linkan
2016-12-16 20:19:16
SAS eventuella utländska baser.
Klart att även SAS kan tvingas öppna baser utomlands när ett flertal bolag redan gjort det. Se bra på grannen Norwegian som utnyttjar alla trix till bristningsgränsen.

Man kommer att betala löner enligt gällande normer i det land man startar en bas.

Än är inget beslut taget om någon utlandsbas! Aktieägarna kanske säger nej!
Sv Jon
2016-12-16 15:01:45
SV: SAS skandalförseningar
Nej, det är det inte har jag redan skrivit. Svårt att begripa?
Jon
2016-12-16 10:30:23
SV: SAS skandalförseningar
Sv pierre. Ansatte på ny base i London er IKKE på skandinavisk kollektivavtale, eller betingelser. De skal ansattes på halv skandinavisk lønn, men kun fly til Skandinavia! Det er sosial dumping og regelshopping. Punktum.
pierre holmgren
2016-12-16 01:35:12
SV: SAS skandalförseningar
Sv Jon , sludder og vås , kom med et argument bede end det.
Skandinavisk kollektiv aftale for alle der udfører produktion er ikke social dumpning , punkt.
Daniel A
2016-12-15 22:10:19
SV: SAS skandalförseningar
Nej det gör dom inte.
Klas
2016-12-15 20:45:47
SV: SAS skandalförseningar
Sv Jon: högst intresssnt att du vet mer än SAS anställda, ledning, styrelse m.fl.

Såvitt jag vet är inga beslut tagna på detta alls, men en fråga som håller på att ses över. Om du redan sitter inne med svaret på hur SAS ska agera kanske du skulle kunna vara vänlig att kontakta Herr Gustavsson och Wallenbergarna och förklara att de inte behöver lägga mer tid/pengar på frågan eftersom du redan har beslutat vad som kommer att ske.
Jon
2016-12-15 18:36:11
SV: SAS skandalförseningar
Sv pierre, sludder og vås. SAS driver i høy grad sosial dumping. Neste skritt på veien er London basen, hvor de kvitter seg med skandinaviske, for å ansatte engelske, til halv lønn.
sv ph
2016-12-12 16:56:22
SV: SAS skandalförseningar
Bara genom att ha dig anställd, bidrar SAS med mindre social kompetens!
pierre holmgren
2016-12-12 11:59:15
SV: SAS skandalförseningar
Sv Jon , SAS bedriver ikke social dumpning men desvärre outsourcer de. Men de selskaber der udförer produktion har alle overenskomster i skandinavien og de ansatte betaler deres skatter her og bidrager til samfunds ökonomien hvor norwegians ansatte for en stor del skatter i f.eks Spanien.

Hahaha , må lige grine lidt for det er da meget sjovt at et dansk net medie havde 22 kommentarer da norwegian blev DOT godkendt , de 11 kom fra samme norske Yahoo IP addresse med 3 forskellige nicks , nemlig Erik , Thomas og Jon. Hvor mange nicks bruger du her??
Jon
2016-12-11 15:18:10
SV: SAS skandalförseningar
Dessverre er ikke ph riktig vel bevart. Hvorfor snakker han ikke om den sosiale dumpingen i SAS? Flybe.....City Jet...Cimber....., Dat.....regelshopping av verste sort.
Upphittat
2016-12-03 20:45:29
SV: SAS skandalförseningar
Finns det underlag? Frågar mig om folk verkligen kommer att resa mer än nu.
DC-10
2016-12-01 17:33:17
SV: SAS skandalförseningar
Jag undrar verkligen hur ph mår. Han jämför Norwegian med barnarbete och norska skidjuniorer som får astma medicin. Dessutom tycker han att det är en helt "perfekt" jämförelse. Hallå, hur desperat kan man bli? Snacka om att vara självgod.
När man läser ph's inlägg i andra trådar angående SAS ev. outsourcing, ja då verkar det plötsligt att vara ok. Danskar är kända för att vara inkonsekventa, så även ph.
Jon
2016-12-01 17:13:07
SV: SAS skandalförseningar
sv pierre, sludder, Norge kan vedta både midlertidige og permanente lover når som helst! Russerne kan utmerket får en midlertidig nekt til å fly over nortsk luftrom, samtlige av dere Amerika ruter flys over Norge, nå kan de på samme måte, få minst en times lenger flytur, ved å måtte unngå norsk luftrom.
pierre holmgren
2016-11-27 14:12:02
SV: SAS skandalförseningar
@svar Jon , norske myndigheder kan ikke gøre noget da der ikke er lovhjemmel til at holde russerne ude , så,forhandlingsbordet er løsningen.
PS så er norwegian stadig ikke Nordens største flyselskab. Og målt på det relevante , nemlig pax til/fra og indenfor Skandinavien bliver de det aldrig , pax mellem PMI og BCN har ikke meget at gøre i den sammenhæng.
Robert
2016-11-26 23:54:49
SV: SAS skandalförseningar
Norwegian flyger ju över Ryssland så det kan ju inte vara så värst stora problem.
Micke Johansson
2016-11-26 18:32:12
SV: SAS skandalförseningar
Undrar vilka " skandalförseningar" som det rör sig om. Norwegians problem med Ryssland hör väl knappast hemma i den här tråden.
Jon
2016-11-26 17:52:32
SV: SAS skandalförseningar
Sv pierre, tror du virkelig at norske myndigheter lenger vil akseptere, at Russland skal nekte Norges, og Nordens største flyselskap, overflyvningarettigheter, uten russerne får samme behandling? Det er fullstendig koko at ikke Norwegian kan fly til en rekke av asiatiske destinasjoner pga dette. Da kan russiske fly på vei til USA fly rundt Norge!
Peter
2016-11-26 16:34:50
SV: SAS skandalförseningar
Oslo-Singapore snart en ny linje nära dig.
pierre holmgren
2016-11-26 13:32:22
SV: SAS skandalförseningar
@svar Jon , tror du virkelig på julemanden også ? Siden du tror at norske myndigheder skulle nægte russiske fly at overflyve starte og lande Norge. Dertil er der ingen lovhjemmel som giver ret til det men det er der derimod i den aftale som gør at russerne agerer som de har gjort hidtil mod norwegian.
Men jeg tror også det løser sig på sigt for norwegian men at det tager lang tid og det er ikke noget der glæder mig. SAS monopolet sprækker ? Undskyld mig men er du hoppet tilbage til 80 tallet.
Og by the way når vi ser på hvad tråden egentlig hedder , hvordan går det så med alle langrute aflysninger og forsinkelser som norwegian er ramt af her de seneste dage , har man teltsenge nok?
Jon
2016-11-25 20:30:49
SV: SAS skandalförseningar
Sv pierre, ikke gled deg for tidlig, Oslo-Bangkok er allerede igang...en time kortere flytid over Russland. SAS - monopolet sprekker! Nå blir det nytt møte i februar og da er det bare og vente på flere tillatelser. Norske myndigheter vil antakelig nekte russiske fly over Norge, om de ikke snart begynner og oppføre seg ordentlig....
Klas
2016-11-25 11:01:09
SV: SAS skandalförseningar
Tyvärr, Endast det vanliga:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23982977.ab
Ernst Lökborg
2016-11-24 17:05:32
SV: SAS skandalförseningar
Fortfarande ingen som vet något om de senaste SAS kancelleringarna?
@Preben
2016-11-23 08:15:21
SV: SAS skandalförseningar
En rutt kan lätt bli ingen rutt också.
Preben
2016-11-22 17:35:35
SV: SAS skandalförseningar
En rutt är en rutt ändå. Eller hur?
En rutt kan lätt bli två som kan bli fler. Eller hur?
pierre holmgren
2016-11-04 20:21:47
SV: SAS skandalförseningar
Sv Peter , haha aner det ikke men tror det tager laaaang tid om man kender russiske myndigheder.
Herligt at se den udelte glæde fra nogen der ikke rigtig havde forstået at det rørte sig om en ynka rute.
Peter
2016-11-04 18:21:23
SV: SAS skandalförseningar
Och du tror det slutar där Pierre?
SAS pilot
2016-11-04 18:05:02
SV: SAS skandalförseningar
Ska ni gå hem nu, ska ni gå hem nu!
pierre holmgren
2016-11-04 14:13:24
SV: SAS skandalförseningar
Nej norwegian har ikke fået fly rettigheder over Rusland men fået lov at operere EN ( 1) rute og kun den og det er OSL-BKK og intet andet.
Peter
2016-10-30 20:40:25
SV: SAS skandalförseningar
Så har Norwegian fått flygrättighetet över Ryssland. Det var inga god nyheter för SAS...
pierre holmgren
2016-10-24 18:52:25
SV: SAS skandalförseningar
@svar pf , politikkerne sætter rammerne , ja der har du sagt mange gange lige som jeg har sagt at norwegian misbruger dem da politikkerne som sædvanlig ikke er på forkant men på efterkælken. Eneste trøst er da det i det mindste ikke er lykkedes norwegian at få et fælles nordisk AOC hvilket ville være en joke givet firmaets struktur. Der bliver ikke bedrevet børnearbejde men sammenligningen er helt perfekt for at menigmand kan forstå , tæppet er fint hjemme i stuen og det er norwegians produkt også for det utrænede øje , men under overfladen er det grovt misbrug af alting og det er min mening og den har jeg lov at have. Lad mig sige at dette er sagt uagtet jeg er ansat i SAS , ville have syntes det samme om jeg så var ansat i de norske statsbaner
eller et ethvert andet sted.
pf
2016-10-24 16:24:27
SV: SAS skandalförseningar
Først til Johan, du må være ganske blind, eller mulig illiteræl dersom du ikke finner annen tråd om SK995/6995.

Pierre H, jeg er skuffet over deg. Du begynner tydeligvis å bli lettere pre-senil, dette når du ikke kommer i håg alle de ganger jeg har skrevet på dette Forum at det er politikere i Europa som setter standarden og ABSOLUTT IKKE danske fagforeninger og SAS.

Å begynne å snakke om barnearbeid er enda et lavmål fra din side.

Jeg kan beklage at jeg ikke har respondert før, men har vært i London og Bergen. Første sted på besøk hos en gammel studiekammerat som bor nordøst for London, det andre for å lede et seminar i går.

Ryanair RYG-STN sist onsdag, BA lørdag LHR-BGO, og av alle ting...jeg bestilte ikke dette og formoder at Norwegian var fullt, SAS BGO-OSL i går kveld. Vel, SAS og SAS, Cityjet ! Med en (dårlig) engelsk på cabin crew, som får Ryanairs spanjoler til å høre ut som nyhetsleserne på BBC TV.
Micke Johansson
2016-10-22 12:53:53
SV: SAS skandalförseningar
sv@Micke J. Jag vet lika lite om SAS crewmeal som pf tydligen gör, därför kommer jag inte e kommentarer betr. denna crewmeal
@Micke J
2016-10-22 00:59:24
SV: SAS skandalförseningar
Du är uppenbarligen inte flygande så vad vet du själv om crewmat?
Ifrågasättande
2016-10-20 22:00:02
SV: SAS skandalförseningar
Antagligen bara hittepå.
Kurt
2016-10-19 15:37:37
SV: SAS skandalförseningar
Ingen som vet något om kancelleringen Johan nämnde?
Micke Johansson
2016-10-19 09:39:13
SV: SAS skandalförseningar
pf, Vet du nånting om SAS crewmeal.... Nä tänkte väl det. Det här var ett nytt och ännu lägre nivå på dina kommentarer. Du är självklart välkommen att hata SAS, men behöver du verkligen att konstant skriva det här...
Johan
2016-10-16 01:44:22
SV: SAS skandalförseningar
SK 995 Kansellerad......SK 925 6 timma försenade. Någon som vet varför?
@pf
2016-10-15 23:19:04
SV: SAS skandalförseningar
Tack Pierre, hur i hel friden kan pf tycka att detta är okej som Norwegian håller på med??
pierre holmgren
2016-10-15 21:36:52
SV: SAS skandalförseningar

Sv @ pf , pf elsker norwegian og hader SAS som han mener har malket det norske marked i mange mange år og holdt konkurrenter væk og nede med ufine midler. Han mener de ikke laver andet på Frøsundavik end at drikke kaffe og holde møder om ingenting. Han elsker de billige billetter som norwegian tryller frem ved at lave baser alle mulige eksotiske steder og så flyve ind til bl.a Skandinavien i stedet for som SAS at flyve fra Skandinavien hvilket jo giver nordiske arbejdspladser der genererer skatter her. Selvklart kan det blive et spørgsmål om tid før SAS og andre bliver nødt til at gøre som norwegian hvilket jo som sådan ikke er svært men bare usympatisk og derfor ingen andre gør det endnu. Et vækst cirkus bygget på social dumpning rettet mod Nordens høje lønninger ved at lade bl.a spanske ansatte til 1000 euro plus det løse flyve Europa tyndt for ikke at nævne de BKK baserede cabin crew. Man kan også,sige det på en anden måde , hvornår har norwegian sidst ansat en norsk kabine ansat til Oslo basen på de vilkår som norwegian opstod på og som vel ca 800 stadig har. Det må være 6-8 år siden mindst. Langt får de heller ikke lov til at flyve på norske kontrakter og svenske fastansatte blev fyret lige før jul for at kunne forsætte på vikar vilkår. Tak for gaven :( norwegian har sat nye standarder for misbrug og udnyttelse af regler på en måde som de ikke var tiltænkt. Men gudskelov er EU ved at vågne lidt op og for et par dage siden blev der stemt hjem en resolution mod social dumpning og løsansættelser og selskaber som norwegian og FR står til at rette ind altså man skal være ansat direkte hos det selskab man udfører arbejde for og ikke nogen anden og kan ikke fraskrive sig arbejdsgiver ansvaret.
Alle sådanne ting er pf og andre fløjtende ligeglade med bare de kan flyve så billigt som muligt , det er direkte at sammenligne med f.eks at bruge børnearbejde for få sine varer produceret. Tæppet er pænt når det ligger hjemme i stuen men hvordan blev det til?
@pf
2016-10-15 13:44:49
SV: SAS skandalförseningar
Om du har något emot SAS så gör något åt det och gnäll inte ut i Svenska forum hela tiden.
pf
2016-10-14 17:00:37
SV: SAS skandalförseningar
"jag har alltid några påsar med Gullans hembakade förseningsbullar i crew bagen..."

Sier vel sitt om Crew-meals i SAS
sv Gullan Purser&Bagare
2016-10-13 12:34:12
SV: SAS skandalförseningar
"jag har alltid några påsar med Gullans hembakade förseningsbullar i crew bagen..."
Räknar du alltid med försening?
pierre holmgren
2016-10-13 06:49:17
SV: SAS skandalförseningar
Hold mig udenfor de buller.
Leif Larsson
2016-10-12 17:03:20
SV: SAS skandalförseningar
Intressant att SAS-anställda har helt motsatt uppfattning jämfört med passagerarna.
Bullar och kaffe? Seriöst?
Gullan Purser&Bagare
2016-10-11 14:45:15
SAS skandalförseningar
@Pierre, Tack ... jag har alltid några påsar med Gullans hembakade förseningsbullar i crew bagen... och dem använder jag vid behov, alltså inte så ofta.. ... Tänk Dig själv då det luktar nybakat i kabinen vid en försening å serveras nybryggt rättvisemärkt colobianskt kaffe... .... Då älskar man SAS...
pierre holmgren
2016-10-11 10:30:07
SV: SAS skandalförseningar
@svar Gullan , du har en ret morsom måde at formulere dig på og stor ros for det , men det der med forseningsbuller hvor har du det fra?? Sådan nogle har jeg aldrig delt ud eller hørt om , er det på svensk indenrigs eller bare spin??
Gullan Purser&Krönikör
2016-10-11 07:11:21
SAS goda kundservice vid förseningar
@Bert K

Denna tråden handlar om punktlighet, inte regularitet.

Klart man ställer in om det är tekniska orsaker, eller ett av planen som blev påkört och fick plåtskador.


Alla bolag har haft , har och kommer att han förseningar och inställningar.

Det viktiga är ju hur man tar hand om sina kunder, det vore smartare att diskutera här.

Tänk om alla bolag hade gratis kaffe & förseningsbullar ombord som vi på SAS. och hjälp till ombokning av egen service personal.....
KalleSus
2016-10-10 21:54:18
SV: SAS skandalförseningar
De inställda turerna igår kan i alla fall inte skyllas på "den åldrande flottan" eftersom det här handlar om två av de senast levererade maskinerna till SAS: LN-RKT (levererad 27/1 2016) resp. LN-RKS (levererad 25/9 2015).
I det senare fallet kan inte heller SAS stå som ansvarig för den inställde turen, eftersom den berodde på att en Belt Loader skadade lastluckan vid lastningen på Arlanda.
Larne
2016-10-10 19:06:05
SV: SAS skandalförseningar
Källa på det?
Bert K
2016-10-10 15:50:33
SV: SAS skandalförseningar
På allmän begäran:

SK 945/946 ARN-ORD 9-10 Okt - CANCELED
SK 939/940 ARN-LAX 9-10 Okt - CANCELED

Förlåt om jag störde era glädjetjut.
Pilot
2016-10-10 14:46:50
SV: SAS skandalförseningar
Inte så svårt med tomma bågar...
B
2016-10-10 09:45:50
SV: SAS skandalförseningar
Sanningen är att SAS legat i världstoppen när det gäller punktlighet i bra många år nu.
Klas
2016-10-09 21:26:43
SV: SAS skandalförseningar
Phu... Vad skönt... Eftersom jag i princip inte hittar ett enda inlägg om någon försening från SAS när jag scrollar igenom denna tråd kan jag inte annat än tolka det som att SAS måste vara ett fantastiskt bolag när det gäller att hålla tidtabell!
Sebastian
2016-10-08 19:31:07
SV: SAS skandalförseningar
SAS har inte ens fläst förseningar så tråden är helt onödig imo.
Gullan Purser&Punktlighetsexpe
2016-10-08 18:05:55
SV: SAS skandalförseningar
Bästa fina Olle.... lyft blicken bortom horisonten.
Blicka framåt...alla bolag har haft...har...och kommer att ha förseningar. Välkommen ombord på en försenings bulle... skall göra allt för att du skall bli nöjd.
Bolly
2016-10-07 21:46:45
SV: SAS skandalförseningar
Olle, kan inte vi ses och gå igenom alla förseningar som SAS har haft. Kanske fler vill hänga på. Skulle vara så kul att älta om och om och om igen. Sen kunde vi kanske prata om SAS förseningar och SAS och deras förseningar. Riktigt älta om och om och om igen. OSA ASAP. Det kommer att bli så kul. Jag bjuder på förseningstilltugg.
Olle
2016-10-07 16:16:13
SV: SAS skandalförseningar
Ja du Gullan, alla bolag råkar ut för förseningar och här diskuterar vi just SAS förseningsar. Tål du inte läsa om det så låt bli att gå in här.
pierre holmgren
2016-10-07 11:12:07
SV: SAS skandalförseningar
Hmm mener ikke at jeg har udtalt at nogen tråd skal slutte.
Gullan Purser&Krönikör
2016-10-07 08:58:38
SV: SAS skandalförseningar
Nu stänger vi killar..... Denna tråd är sedan 08Februari.
Nu räcker det, vi tjejer slutade debattera redan i Mars, man skall inte älta för länge...
Se framåt killar.... .... alla bolag har förseningar... eller skandalförseningar som Ni skriver..
Observatör
2016-10-07 06:01:59
SV: SAS skandalförseningar
Intressant att både Ph och pf vill att trådar om rena fakta ska stängas.
pf
2016-10-06 20:49:05
SV: SAS skandalförseningar
Nå venter vi bare på at en eller annen intelligent kommenterer hvorfor SAS eller Norwegian kansellerer flyginger til Florida i dag....

altså en innsender som ikke ser "hvor vinden blåser"

Ellers enig med Gullan.....denne tråd bør stoppes.
Nja
2016-10-06 10:21:08
SV: SAS skandalförseningar
Denna tråd är aktuell i allra högsta grad. Varje release om siffror är en ordentlig pulshejare.
Gullan Purser&Punktlighetsexpe
2016-10-05 20:22:36
SAS skandalförseningar
Nu är det daxx att stänga denna tråd och sluta älta.
Alla flygbolag har förseningar...fast på SAS hanterar vi dom lite bättre. Information och ombokning...mer kundfokus liksom...å så fort kunderna kommer ombord bjuder vi tjejer i kabinen självklart på kaffe och en liten försenings bulle.
Sten
2016-10-04 22:58:31
SV: SAS skandalförseningar
Vad är det för förseningar ni pratar om?!?!?
Hahah
2016-10-04 19:29:33
SV: SAS skandalförseningar
Snacka om att kasta sten i glashus Pierre.
pierre holmgren
2016-10-04 17:40:26
SV: SAS skandalförseningar
Tror der er et par stykker der skriver her som skulle overveje om ikke de kan få hjælp med deres problemer.
Din idiot
2016-10-04 14:26:13
SV: SAS skandalförseningar
Norwegian Norwegian Norwegian och där gick det för PH.
Sv Paul Hansen
2016-10-03 22:19:45
SV: SAS skandalförseningar
Varför nämner du Norwegian i denna tråd?
När du inte vill tillåta andra att göra det??




James
2016-10-03 04:03:39
SV: SAS skandalförseningar
Sv. SAS anställda pierre holmgren, kann inte sluta....han måste tjata pm Norwegian i varje tråd.
Paul Hansen
2016-09-28 14:52:47
SV: SAS skandalförseningar
Tycker att Pierre Holmgren ska hålla sig till ämnet. Tråden handlar inte om norwegian, den handlar om SAS förseningar.
Finns många andra trådar om norwegian.
Peter
2016-09-28 03:49:10
SV: SAS skandalförseningar
Nja, de gör som FR. Du kommer aldrig att finna så gamla maskiner, man byter ut dem tidigare...
DC-10
2016-09-27 19:53:57
SV: SAS skandalförseningar
@ph Snackar vi i samma tråd?
Lennart
2016-09-27 15:58:32
SV: SAS skandalförseningar
Om 10 år är norwegians flotta äldst. Det går i cyklar liksom det mesta i världen.
pierre holmgren
2016-09-26 16:08:35
SV: SAS skandalförseningar
@svar DC-10 , alene det at du bruger det udtryk om mig som du gör tyder på at det sikkert har indgået flittigt i dit vokabularium sammen med andre lignende udtryk når du skulle omtale dine kollegaer i kabinen. Men tilbage til det det egentlig handler om , norwegians mange påtaler , JA alle selskaber får påtaler men IKKE i det omfang som norwegian fik under den periode jeg omtaler. Tror faktisk at kunne huske at det helt präcist var 87 på under 8 måneder af 2014.
Tror ikke rigtig du ved hvorfor jeg ikke bryder om norwegian , og det er ikke for deres Safety record , men fordi det er et selskab som driver social dumpning rettet direkte mod deres egne ansatte og inddirekte mod andre aktörer i branchen hvor ansatte lider under stadigt forringede vilkår pga selskaber som bl.a FR og DY. Se bare hvordan norwegians ARN base blev nedlagt og de fast ansatte der for snart 3 år siden blev tvunget väk fra deres faste ansättelse og over på vikar basis , folk som havde väret med til at bygge noget op , alt klaret med et lille brev op til jul. Samme metode har man tiltänkt Oslo men da har man fået råbt "varg" i tide så her langt. SAS er et sandt skandinavisk selskab som stolt (så her langt ) betaler sine ansatte en lön de kan leve af og betaler sine skatter til samfundet og gör det på en forretnings model udgår herfra norden og ikke fra alverdens hjörner , en model som norwegian er totalt ensom at bedrive. Selv har du siddet på fläsket så at sige , og hvis du ikke har pensioneret dig så er du ihvertfald ikke langt fra og kan sikkert grine hele vejen til banken. Selv kommer jeg heller ikke til at lide nogen nöd men det gör muligvis alle de mange dygtige unge mennesker som begynder både som piloter og kabine i bl.a SAS som ikke har de guldrandede aftaler som du også har nydt godt af. Dette gälder også hos Thomas Cook og andre aktörer i charterbranchen også , altså en branche som samlet set er inde i en spiral af det onde og hvor der heller ikke er nogen andre end FR der tjener penge andet end det er med papirs tynde marginaler. Og dog for rent faktisk går TC Scandinavien faktisk ret godt. Jeg önsker ordentlige forhold for alle ansatte i luftfart , med gennemskuelige kontrakter og höjest mulig tryghed i ansättelsen hos selskaber der fölger eksisterende lovgivning som den var tiltänkt og ikke begynder at misbruge regelsättet eller sätter op sine egne spille regler. Så at du ikke kan lide mig er flöjtende ligemeget men samtidig forundres jeg over at du ikke deler mine synspunkter ang social dumpning i branchen , men hvad enhver er sig selv närmest nok engang bevist her med din indstilling.
Janni
2016-09-26 15:52:25
SV: SAS skandalförseningar
Inte mycket skillnad...11 och 12 år, är mycket gammalt.
Jalle mus
2016-09-26 15:08:51
SV: SAS skandalförseningar
Sv....oj, du glömde Nordens största flygbolag, Norwegian, total 114 flygplan, ålder, 3,8 år.
KalleSus
2016-09-26 11:57:58
SV: SAS skandalförseningar
Cph4ever & Lano:
Listan kan göras ännu längre.

Air France 12 år
Swiss 13,2 år
Austrian 15,4 år
Brussels Airlines 14,8 år
Air Lingus 11,7 år
Finnair 10,1 år
Icelandair 20,9 år
Smått irriterad
2016-09-26 00:42:18
SV: SAS skandalförseningar
Som anställd på SAS kan jag säga med säkerhet att ålder på flygplanen inte är boven i det hela. Det mesta små förseningar och ibland lite längre förseningarna beror oftas på grund utav störningar i trafikflödet. Ni ska veta att det som oftast orsakar förseningarna är passagerare som antingen kommer sent till gate och därmed håller kvar kärran från att avgå, eller passagerare som inte väljer att åka med vilket resulterar i att dess bagage måste lastas av och de resulterar i sig att planet blir försenat. Tänk er själva en A330 med 250+ baggge i burkar som ska genomgås för att hitta en enda passagerares väska. Det TAR TID ska ni veta, inget man gör på 5 minuter snarare 30-40 minuter.

Ålder spelar väldigt liten roll. Flygplan går sönder oavsett ålder, nya som gamla. SAS ser efter sina flygplan med bra service och därför orsakas förseningar inte så ofta pga tekniska fel, absolut händer det ibland men det gör det inom alla flygbolag.

Så alla ni som inte vet hur SAS eller något annat bolag för den delen underhåller sina flygmaskiner tycker jag kan hålla dessa dåliga och informationsbristande anklagelser om dåliga och gamla flygplan för sig själva.
Cph4ever
2016-09-25 23:11:37
SV: SAS skandalförseningar
#Lano....BA 12,4år SAS 11,1 KLM 11,1 LH 10,9.....så svaret är nej!
Lano
2016-09-25 16:08:03
SV: SAS skandalförseningar
Har SAS Europas äldsta flygpark?
Ludvig
2016-09-24 14:22:38
SV: SAS skandalförseningar
SAS flygpark är average 12år, jamnfört med Norwegians 4 år.
sv ph
2016-09-24 13:24:31
SV: SAS skandalförseningar
SAS har inga problem?? Något som resten av omvärlden, i så fall har missat.
Timian
2016-09-24 11:09:24
SV: SAS skandalförseningar
Jag håller med om den gamla flygparken står bakom många af förseningar och andra problem för SAS...och alla strejkarna.
vierre besattgren
2016-09-24 00:15:21
SV: SAS skandalförseningar
Dom har inga pengar, och skyver ut leveranserna.
pierre holmgren
2016-09-23 20:31:25
SV: SAS skandalförseningar
@svar Jonas , først og fremmest så har SAS ingen problemer. Derefter så kommer der spritnye A320 Neo lige rundt om hjørnet og desuden har SAS fået nye A 330 ench og i en ikke så fjern fremtid kommer rent faktisk A350 også , så stop din propaganda omkring gamle fly hos SAS.
Du minder mig lidt om en gammel LP plade der er kørt fast i samme rille når du under dække af forskellige nicks fremturer med det samme pladder gang på gang.
Linkan
2016-09-23 20:15:24
Inga förseningar av betydelse
SAS har marginellt med förseningar. Flyger ofta med SAS. Har de senaste året inte råkat ut för mer än någon enstaka 15 minuters försening. De har troligen berott på att det är trångt i luften/trafikledningen.

Har under motsvarande tid även flugit med andra bolag där jag råkat ut för betydande förseningar (ingen nämnd, ingen glömd).
Jonas
2016-09-23 18:33:13
SV: SAS skandalförseningar
Varför får SAS inte leveranser på nya plan? None A350, 0 A320 neo. Många af SAS problemen skommer af dom gamle planen.
Gustaf
2016-09-23 11:42:28
SV: SAS skandalförseningar
Det va bagage vagnar, "on the run" som forstörde SAS planet.
JB
2016-09-23 07:34:03
SV: SAS skandalförseningar
Flyget är fortfarande i Malaga...
CB
2016-09-22 10:22:45
SV: SAS skandalförseningar
Alla passasjerare var slutligen tvungna att lämna planet, vet inte om det fortfarande är i Malaga
Kalle Mus
2016-09-21 20:12:41
SV: SAS skandalförseningar
Va hände med Malaga flyget til Stockholm? Fortfarande i Malaga?
KalleSus
2016-09-20 15:59:47
SV: SAS skandalförseningar
Det finns en sajt som heter www.flightstats.com
Där kan man få fram i stort sett all tänkbar information om all världens flygningar.
Jag har roat mig med att jämföra SK och DY flighter på några sträckor som är någorlunda jämförbara - för att se om man kan dra någon slutsats i respektive bolags pålitlighet - och om "de gamla" Airbussarna är så totalt orkeslösa och slitna nu, att de ständigt är försenade eller inställda.

Jag har framför allt tittat på värdet "Overall rating" som är en sammanfattning av ett antal olika parametrar, allmän tidhållning, inställda turer, deviations etc. Betyget uttrycks i en femgradig skala där alltså 5 är bästa betyg och 0 det absolut sämsta.

Så här blev min jämförelse:

Stockholm - New York (EWR): SK903 4,6
Stockholm - New York (JFK): DY7005 1,6

Köpenhamn - New York (EWR): SK909 4,6
Köpenhamn - New York (JFK) DY7011 0,4

Oslo - New York (EWR): SK907 1,8
Oslo - New York (JFK) DY7001 0,2

Stockholm - Los Angeles: SK939 4,6
Stockholm - Los Angeles: DY7087 2,5

Köpenhamn - San Francisco: SK935 4,0
Oslo - Oakland: DY7063 4,3
Stockholm - Oakland: DY7067 1,5

Av detta får var och en dra sig egen slutsats. Mer info finns på sajten.
Sten
2016-09-18 17:26:49
SV: SAS skandalförseningar
Är det inte pålitliga (men "gamla") 340/330 som norwegian brukar hyra in när 787-skiten rasar?
pierre holmgren
2016-09-18 13:36:02
SV: SAS skandalförseningar
SAS fly , det väre sig A340/30/Ench går som Schweizer klokker og det gör resten af flyflåden faktisk også. Tror ikke jeg har väret med til en forsinkelse pga teknik i 5-6 år.
Micke Johansson
2016-09-18 12:51:58
SV: SAS skandalförseningar
Jag ställer frågan igen till dig, Gunnar/Lonnie/Janne, som tydligen är en och samma person, hur vet du hur många tech. issues SAS har på A340. Tills vi får ett svar utgår jag ifrån att du inte har någon form av koll.
Lonnie
2016-09-17 14:47:55
SV: SAS skandalförseningar
Gamla A340 har mycket tech issues, SAS har ett mycket tight program för at tjena pengar, det går tyvärr ofta inte i hop.
EBG
2016-09-16 08:14:36
Pinsamma inlägg.
Det lyser tydligt igenom att Janne, Gunnar och Janne m fl är samma person. Det är också tydligt var denna person jobbar. ;-D

Tack för ett gott skratt och trevlig helg!
Kent
2016-09-15 10:03:30
SV: SAS skandalförseningar
Det är vi passagerare som får betala A340 problemen på SAS.
Man har ett pressat schema med möten tex och det blir problem.
A340
2016-09-14 13:34:46
SV: SAS skandalförseningar
Ja,det är et mycket trist plan.....alla moderna flygbolag, har slutat bruka detta gamla och problefyllda plan, och investerar i moderna plan från Boeing.
B787
2016-09-14 11:29:59
SV: SAS skandalförseningar
Jag är avundsjuk på äldre flygplan de verkar fungera BRA.

Själv har jag Dreamliner B787 råkat ut för mycket elände, flygförbud i månader, bränsle läckage, brand i mina batterier, motorproblem fläktblad (senast 20 inställda ANA flygningar), mm.

Se bara tråden "Fortsatta problem med B787 Dreamliner" mer än 1700 inlägg.

Önskar att jag vore som mina äldre bröder och systrar ett väl fungerande flygplan!
KalleSus
2016-09-14 10:45:23
SV: SAS skandalförseningar
Janne,
Om du orkar läsa mitt inlägg precis före ditt, så får du delvis svar på ditt påstående.
Men självklart håller även SAS på att byta ut sina 340.
Du argumenterar som om ALLA flygbolag, utom SAS, tänker göra sig av med 340. Men även SAS har en beställning på nya maskiner (8 Airbus 350 + ett antal i option) som ska ersätta Airbus 340.
Tanken var ju att de fyra nylevererade 330, som kom i vintras, skulle ersätta 4 av de befintliga 340, men eftersom det fanns ekonomisk vinning i att ha de kvar, och satsa på ett antal nya långdestinationslinjer, så valde man det - ett klokt beslut kan man tycka nu när longhaul är den verksamhet som går bäst inom SAS.
Detsamma har ju Lufthansa bestämt. Behåll - och flyg vidare så länge det är ekonomiskt lönsamt.
Janne
2016-09-13 22:54:29
SV: SAS skandalförseningar
Dom flyger A340, som nu är mycket gamla med fortsatta problem. Alla europeiska bolag parkerar dom nu.
KalleSus
2016-09-11 11:52:57
SV: SAS skandalförseningar
till Gunnar:

Du tycks tro att om man tjatar om samma lögn hela tiden så blir den till sist sann.
Din argumentation går ut på att hävda att SAS flyger med 20 år gamla plan, vilket är en lögn.
Nästa år (närmare bestämt den 27 mars) kommer SAS att ha 1 plan som är 20 år, nämligen LN-RKP, den s.k. LAN-kärran, som numera huvudsakligen används som reservmaskin på långdistans, och tursätts någon enstaka gång i veckan.
Alla övriga plan i SAS flotta är yngre än 20 år. De flesta avsevärt yngre.

Då är ändå 20 år gamla flygplan inget problem för de allra flesta flygbolag. En maskin används tills den inte längre är ekonomiskt lönsam, något som inträffar långt tidigare i ett flygplans liv än dess tekniska bortre gräns.

En titt på andra stora flygbolags flottor visar att 20 år inte är något konstigt i flygsammanhang.
Jag har kollat igenom de 4-5 största europeiska linjebolagen och hittat följande fakta:

Lufthansa flyger Airbus 319/320/321 levererade från 1989. Deras äldsta Airbus 340 är från 1996. LH flyger fortfarande 7 stycken Boeing 737-300 levererade 1991-1992 och deras Boeing 747-400 kom 1996-2001.

British Airways har små Airbus från 1999 - 2002. Snittåldern på BA:s 747-400 är 20,3 år; de äldsta kom 1989. BA har ett antal Boeing 767-300 levererade åren 1990-1998 och de äldsta Boeing 777-200 kom 1996-2001.

Air France flyger några små Airbus från 1992, har Airbus 340 från 1995-2001 och Boeing 777-200 från 1999.

Slutligen, KLM har fortfarande kvar sina äldsta Boeing 747-400 från 1989 - och har för övrigt nyligen renoverat inredningen på dessa.

Så slutsatsen av detta blir att flygplan kan leva långa, säkra liv och att SAS flygplansflotta, i en internationell jämförelse, är relativt ung.

Om dessa uppgifter kan övertyga Gunnar är mindre säkert, eftersom fakta inte tycks bita på hans argumentationsteknik.
Gunnar
2016-09-11 02:18:22
SV: SAS skandalförseningar
Sv. Inget fel på Lan Chile, dom vill inte ha dom gamla plan. Men varör flyger SAS med 20 år gamla plan?
Arne
2016-09-08 22:34:28
SV: SAS skandalförseningar
Lan Chile eller Air Canada spelar roll? Kärran har problem ändå oavsett vem som hade den först.
Förskjut inte fokus.
Fakta
2016-09-07 21:19:26
SV: SAS skandalförseningar
1.Vad är fel på LanChile, Air Canada hade denna första så hänvisa dit tack.
2. Den är inte 20 år gammal ännu.
3. Endast 2 andra A340 har kommit upp i en ålder av 15 år.
4. Nya plan levereras varje år till SAS.
DC-10
2016-09-07 20:22:52
SV: SAS skandalförseningar
@@DC-10 Det du skriver låter väldigt initierat. Vilken tur att du inte var inblandad i SAS make over!
Micke Johansson
2016-09-07 20:12:03
SV: SAS skandalförseningar
Gunnar, det skulle vara väldigt intressant att få veta vartifrån du har dessa informationer, om det nu är annat än gissningar och önsketänk eller annat trams
Gunnar
2016-09-07 14:14:35
SV: SAS skandalförseningar
Det är den gamla EX Lan Chile A340 som har mycket stora problem. Den är 20 år gammal, och strular...
@DC-10
2016-09-05 09:18:02
SV: SAS skandalförseningar
Vad spelar det för roll vart dom skickats??
Med tanke på hur resultatet blev så hade dom för min del kunnat skickats vartsomhelst. Självklart blir ett plan inte yngre bara för att man gör om utseendet.Precis som med gamla kärringar som kör med Botox.

Men...för en passagerare så är det väl av stor betydelse att insidan är fräsch,det är iaf på insidan som man brukar sitta,jag vet inte hur ni på dyngan brukar flyga.




Micke Johansson
2016-09-04 16:17:42
SV: SAS skandalförseningar
Bara okunniga Norwegiankramare tycker att ett långdistans flygplan som är 15 år är ett gammalt plan, kolla på flottan på alla möjliga flygbolag i Europa , Asien och speciellt US, då ser ni att 15 år inte alls är gammalt..SAS 15 år gamla A340 och A330 med ny kabin är fortfarande blant det absolut bästa som finns i atlant trafiken
Palle
2016-09-03 15:13:23
SV: SAS skandalförseningar
4 nya plan, og 14 urgamla...+ 15 år....
Walle
2016-09-02 13:38:32
SV: SAS skandalförseningar
Vad fan är det för fel på er egentligen? Hur kan ni bara orka sitta och tjafsa om detta dag ut och in? Så less på alla jävla "hata DY hata SK" trådar här.
Väx upp någon gång för fan.
Wow
2016-09-01 16:54:43
SV: SAS skandalförseningar
Hela fyra nya? Hatten av..,
Micke Johansson
2016-09-01 12:54:17
SV: SAS skandalförseningar
Sas 4 nya A330 -300 E:
LN-RKR, LN-RKS, LN- RKT LN-RKU
Olsen
2016-08-31 22:44:09
SV: SAS skandalförseningar
Har du reggnumren?
DC-10
2016-08-31 21:29:48
SV: SAS skandalförseningar
Vad vet du om nya eller gamla plan? Ett nytt pentry eller kabin gör inte ett plan yngre. Dessutom var det inte på en fabrik, utan på en underhållsverkstad i Schweiz.
pierre holmgren
2016-08-31 18:56:39
SV: SAS skandalförseningar
svar @ pierre holmgren , hvad er det vi ikke har af det jeg nävnte ??
Er det sådan du ska have REG på de 4 nye for at forstå det?
Hvis det er den spritnye indretning i de eksisterende fly du tvivler på så kan du se en film fra fabrikken på Youtube hvordan de bliver totalt renoveret indvendigt og faktisk også udvendigt til spritnyt på en fabrik i Schweiz.
@pierre holmgren
2016-08-31 17:20:59
SV: SAS skandalförseningar
Nej det har ni inte.
pierre holmgren
2016-08-31 11:34:34
SV: SAS skandalförseningar
Hej JJ , fejl igen da vi har 4 spritnye fly og 12 andre med præcis samme nye lækre indretning som er den bedste kabine over Atlanten uden tvivl.
Dertil et reservefly med relativ ny kabine.
17 longhaul fly hvilket gør os den suverænt største langrute operatør fra Skandinavien , også i fremtiden.
JJ
2016-08-30 20:53:31
SV: SAS skandalförseningar
SAS har bara 3 nya long haul plan....alla dom andra är mycket gamla och problemfyllda plan.
FO Ryanair
2016-08-29 22:13:12
SV: SAS skandalförseningar
Många passagerare vet tyvärr inte vad vanligt sunt förnuft är.
Lars Nödig
2016-08-27 11:12:30
SV: SAS skandalförseningar
En del toalettproblem tydligen.
Jason
2016-08-26 21:14:51
SV: SAS skandalförseningar
Dom har för tight trafik program, med så många gamla plan.
Gullan Purser&Statistikexpert
2016-08-24 15:10:29
SAS skandalförseningar
Nä nu får ni sansa Er killar....

Jag har jobbat ombord på flera av flygningarna, och den där statistiken är
bara bluff, det har i 90% av fallen varit förseningar som vi inte kunnat kontrollera.

Flygledar strejker, hinder på banor, dåligt väder, fåglar, sidvind och liter annat smått och gott...

Vi kabintjejer har gjort vårt yttersta för att det inte skall märkas, och jag vet att de flesta av kunderna ombord varit jättenöjda ändå och inte tyckt nån timme hit eller dit spelat någon roll....

I de få fall detta stämmer , har vi bokat om och hjälpt våra kunder på bästa sätt.
Donald
2016-08-24 14:35:53
SV: SAS skandalförseningar
90% af SAS långhaul fleet är 14-20 år gamla airbus. Dom behöver mer och mer tech, varje år.
5flightsaweek
2016-08-22 16:41:36
SV: SAS skandalförseningar
Det är så intressant att följa trådarna här.
Om SAS försenas av "whatsoever" orsak så hugger de röda mularna snabbt.
Om DY gör samma sak så hugger SK-anhängarna skoningslöst.

Varför inser vi inte att flyg försenas? Precis så som bussar gör. Som taxibilar gör. Som tåg gör. Som färjor gör.
Alla transportslag dras med sina utmaningar. Nya eller gamla kärror. Bra eller bristfällig serviceorganisation. Otur och annat som vi upplever lite här och där i samhället.

Är förseningarna i den här tråden att betrakta som "Skandal"?
Är DY:s förseningar i andra trådar att betrakta som "Skandal"?
Vi får vad vi betalar för, billigare priser eller tryggare resenätverk. Hur konstigt är det att greppa den förutsättningen? Vi vet ju varför vi köper biljetter där vi gör. Eller?

Kom igen nu, ös på med fakta i trådarna, det här forumet skulle kunna bli så bra!

(Och nej, jag är inte anställd av någon av de ovan nämnda bolagen. Håller mig på marken och nyttjar det bolag som passar mig bäst utifrån mina egna preferenser)
Via
2016-08-21 17:04:42
SV: SAS skandalförseningar
@skpierre kolla , flightradar24, men du gillar inte fakta?
sv Valle
2016-08-21 00:01:40
SV: SAS skandalförseningar
SAS äger inga hangarer på ARN. Sålda till LFV för ett antal år sedan. Arrenderar de på sedvanligt dåliga villkor för SAS.
pierre holmgren
2016-08-20 23:59:46
SV: SAS skandalförseningar
@svar Via , er du ansat på SAS siden du har adgang til fakta om tech problem på flyet?
Nej vel , du gätter bare og skulle dette fly individ väre involveret i en aflysning kunne det jo også väre lack of crew og andre årsager.
Via
2016-08-20 20:36:30
SV: SAS skandalförseningar
A LN-RKP, gammal, ex Lan Chile Airbus, ca 20 år!! Har många tech problem
Gunnar
2016-08-20 11:34:12
SV: SAS skandalförseningar
LN-RKN, mardrõM plan. Försenad nestan på varje flight!
Mårten
2016-08-19 20:22:19
SV: SAS skandalförseningar
Norwegians plan är ju inte heller enligt tidtabellen direkt.
Valle
2016-04-13 12:09:52
SV: SAS skandalförseningar
Jadå, de e klart man kan slänga in alla "inlånade" ATR:s.
Hmm? "Hade råd att smälla upp en hangar" tror inte dem hade så mycket val. Någonstans måste dem ju underhålla deras plan...
Det är ju bra om ett flygbolag har en hangar att serva planen på eller vad tycker du?

Ja, men låt oss vänta och se om Arlanda blir en av Norwegians "stora" långhaul baser för transfertrafik först. Björn Kjos har ju själv sagt att det få krävs att Norwegian får tillstånd att flyga över Ryssland och att Arlanda får pre-clearance för att det ska hända.

"Sno den SAS nyttjar" Hur tänkte du då att SAS skulle underhålla sina plan på Arlanda där dem har en av sina tre stora baser... Ska flygplanen få plockas isär och åka båt ner till Köpenhamn?
Eller ska dem hyra in service från Norwegian? Skulle knappast tro det.

Tack det var snällt, men jag klarar mig på morötter. Men jag är glad över att du har syn som en hök och tack för en annorlunda diskussion! :-)
@Valle
2016-04-11 23:17:38
SV: SAS skandalförseningar
Nu skiner jumbon med frånvaro hos SAS, men man kan säkert slänga in alla inlånade ATR samtidigt. Norwegian hade råd att smälla upp en hangar i OSL och det är tveksamt om det är så mycket dyrare att göra dito på ARN. Blir det long haul bas på ARN så räcker inte TUIs hangar till, alternativet vore att bygga en egen eller helt enkelt sno den SAS nyttjar.
Glasögonen lämnar jag åt dig då dy hittar rätt skruvmejsel i lådan. Behövs knappt nga för uppe, syn som en hök!
Valle
2016-04-11 18:18:59
SV: SAS skandalförseningar
Är det inte värt att nämna hangaren som SAS äger och platsar en B747-400?
Nja, de har ju progressiva glasögon & kontaktlinser, du får nog prova på Arlandas tax-free där de kostar typ 1500 ;-D
Tycker att det vore osanolikt om Norwegian skulle "smälla upp" en hangar på Arlanda, det skulle inte bli speciellt billigt. Varför skulle dem slösa de pengarna när de har en fungerande hangar i Oslo som dem använder för större maintenance?

Puss & kram :-)
@Valle
2016-04-11 15:53:23
SV: SAS skandalförseningar
Då kanske du också ver att DY nyttjar TUIs plats för 787.
Det SAS äger är inte ens värt att nämna. Inte bara på Arlanda man säljer av allt av värde. Kika på Oslo. Vem Vet, kanske smäller DY upp en ny hangar på ARN som de gjorde på OSL. Angående Specs... Har de Ray-bans, bing it on! puss och kram
Valle
2016-04-11 15:45:03
SV: SAS skandalförseningar
1. Skulle gått till Specsavers...
2. Jag jobbar inte vägg i vägg, jag skrev att TUIfly Nordic och Norwegian har sina hangarer vägg i vägg.
3. Nej SAS äger fortfarande några hangarer. Dem hyr ut flera ja, de har bland annat sålt/hyrt ut till Braathens och andra företag.
@Valle
2016-04-11 12:02:11
SV: SAS skandalförseningar
Om du verkligen jobbar vägg i vägg så vet du vad som fr plats och inte. För övrigt så "har" SAS inga egna hangarer på ARN. De såldes till luftis för att genast hyras tillbaka. man tecknade även en option att får köpa tillbaka dem om tio år för samma pris som man sålde dessa för. Det samma gäller marken runt Harald också.
Valle
2016-04-11 07:55:04
SV: SAS skandalförseningar
Henrik, SK903 ARN-EWR blev försenad p.g.a motorvibrationer som hade spridit sig. Vi på tech fick plocka isär båda motorerna och fetta in dem. Det tar ju lite tid att plocka isär fan bladen på båda motorerna. Så jag blev iaf glad när vi väl fick ut det he he. Men kan förstå att det blev jobbigt för passagerarna som bara får höra "försenad p.g.a tekniskt fel..."

Måste även säga att Norwegian tech på Arlanda är ett skämt jäntemot SAS. Norwegian & TUIfly Nordic har ju hangaren vägg i vägg som SAS sålde till dem. Tror inte ens att Norwegian får in en dreamliner i den hangaren...

Vi på SAS får in en A380 i jumbohangaren. Eller en A330 och två 737:or.

Ibland blir det förseningar, men man måste tänka att säkerheten alltid kommer först.
DC-10
2016-04-10 21:03:14
SV: SAS skandalförseningar
Du flög väl inte. Du åkte bara med!
sv pierre holmgren
2016-04-10 21:00:20
SV: SAS skandalförseningar
Kan du specificera alla de nya plan, SAS får närmast varje dag?
pierre holmgren
2016-04-10 19:24:34
SV: SAS skandalförseningar
Nye fly får vi närmest hver dag , flöj en spritny A330 Ench så sent som i dag.
Behöver jeg at skrive at der som sädvanligt var udsolgt og folk der ville betale for upgrading ikke kunne få dette bevilliget.
Johan
2016-04-10 15:00:01
SV: SAS skandalförseningar
När får SAS nya plan?? Alla förseningar är pga gamla plan
Oj, då!
2016-04-07 16:51:07
SV: SAS skandalförseningar
Ja Lelle verkar råkat skriva i fel tråd, men det är ju helt sant vad han skriver, om dom som verkar ägna sina liv åt at rada upp förseningar tog med alla Norwegians långa förseningar, då kan dom knappast ägna sig åt nånting annat
@Lelle
2016-04-07 15:16:27
SV: SAS skandalförseningar
Nu tror jag tyvärr att du skrev i fel tråd.
@Lelle
2016-04-07 12:51:25
SV: SAS skandalförseningar
Oj vad upprörda vissa blir :)
Jag trodde att den här tråden handlade om de återkommande "SAS skandalförseningar"
Lelle
2016-04-07 11:50:52
SV: SAS skandalförseningar
Mer och mer, fler och fler DY 787 piloter saknas.
Skall vi börja rada upp alla dessa 787 förseningar kommer vi få anställa ngn på FT som skriver ner alla varje dag.

Grundfrågan är ju:
Varför vill ingen jobba på DY?, varför vill ingen flyga eller söka 787 tjänster där?
Svar: Anställnings otrygghet!
Kommer sluta med att hela DY flottan flygs av asiatiska piloter med: låga löner, dålig erfarenhet av flygningar med västbolag, etc etc.

Ser mörkt ut för DY´s LH satsning.....
Sv Henrik
2016-04-07 08:59:49
SV: SAS skandalförseningar
Sent inkommande passagerare!
Björn
2016-04-06 21:50:47
SV: SAS skandalförseningar
Förseningarna fortsätter: SAS - We are Delayers

SK983 CPH-NRT 6APR 2h 30m Delay
SK997 CPH-PVG 6APR 2h Delay
SK903 ARN-EWR 6APR 5h 10m Delay
SK909 CPH-EWR 6APR 5h 10m Delay
Henrik
2016-04-06 20:36:08
SV: SAS skandalförseningar
SK903 ARN-EWR blev 5 tim+ försenad idag. Varför?
Darth Vader
2016-04-02 12:40:54
SV: SAS skandalförseningar
Skulle vara bra om alla dessa intelligensbefriade individer, som rader upp div. förseningar på hhv. SAS och Norwegian kunde sluta med det, tack!
sv Inge F. Vidare
2016-04-02 12:24:25
SV: SAS skandalförseningar
Merparten av inläggen i den här tråden, verkar att komma från den norska "Lasse",
eller vad han nu brukar att kalla sig.
En som vet
2016-04-02 00:37:04
SV: SAS skandalförseningar
Jag tror inte att många på SAS eller Norwegian skriver på detta forum, det är folk som är intresserade av branschen och "hejjar" på ena eller andra sidan. Fånigt men så är det garanterat.

Jäkla "min pappa är starkare än din"-mentalitet.
Inge F. Vidare
2016-04-01 17:35:53
SV: SAS skandalförseningar
@sv. Inge F. Vidare
Det som gör att jag tror att merparten av dessa inlägg kommer från detta bolags anställda är att
dom är så otroligt fanatiska och hatfulla.
En del utav Norwegian kritiska inläggen kommer säkert från några SAS anställda.
sv Inge F. Vidare
2016-04-01 15:33:15
SV: SAS skandalförseningar
Vad får dig att tro att det är anställda med Norwegian anknytning, som skriver.
Vad ska man då tro om alla negativa Norwegian inlägg.
Är de då från SAS anställda?
Inge F. Vidare
2016-04-01 14:52:35
SV: SAS skandalförseningar
Otroligt att alla dessa anställda på ett utav "Norwegian"s dotterbolag inte har nåt mer intressant
att göra än att rada upp förseningar. Kanske det skulle vara bättre att rätta upp "Norwegian"s kassa service nivå..
Dom verkar vara helt besatta, som en religiös sekt med Kjos gubben som ypperstepräst.
Anders2
2016-04-01 14:30:40
SV: SAS skandalförseningar
Jag har tagit upp detta fenomen många gånger, och alltid blir man förlöjligad av "förseningshetsarna".

Men värt att skriva igen:

De som sitter hela dagarna och letar efter förseningar hade själva inte tänkt åka med de aktuella flighterna. De har antagligen ingen direkt koppling till flyg alls.
Man kan således undra i vilka dunkla syften de postar detta trams.
ARN
2016-04-01 13:07:02
SV: SAS skandalförseningar
@kakan Ja det är märkligt att de orkar lägga så mycket fokus på detta dravel. Det måste vara ett väldigt enformigt liv att sitta och lägga så mycket energi på detta. Trist då detta forum skulle kunna vara bra för de som verkligen är intresserade av ett flyg forum
Kakan
2016-04-01 10:09:16
SV: SAS skandalförseningar
Hur orkar ni sitta och summera förseningar och sen lägga upp dom här. Berätta snälla, hur orkar ni?
Jan Ola
2016-03-31 23:12:14
SV: SAS skandalförseningar
Flights till Washington och Chicago, har varit katastrofala dom 4 senaste veckor
Börje
2016-03-31 21:28:03
SV: SAS skandalförseningar
Dessutom var SK945 till Chicago igår från Arlanda inställd.
Björn
2016-03-31 17:23:05
SV: SAS skandalförseningar
Och förseningarna fortsätter för de gamla Airbus på SAS.

SK995 CPH-PEK 30MAR Canceled
SK925 CPH-IAD 31MAR 5h Delay
SK997 CPH-PVG 31MAR 2h 30m Delay
Nils
2016-03-31 01:33:27
SV: SAS skandalförseningar
En katastrof påsk för SAS
pf
2016-03-30 21:59:16
SV: SAS skandalförseningar
Trenger SAS nok et "reservefly".

Hva med å svare på dette tilbudet ? Re; http://www.ch-aviation.com/portal/news/44835-air-madagascar-places-a340-onto-wet-lease-market
Mirre
2016-03-30 18:41:21
SV: SAS skandalförseningar
En skandal påsk för SAS, hver 10. Flight på longhaul kansellerad! Hu kan det va så??
Ivar
2016-03-30 17:55:32
SV: SAS skandalförseningar
Inge F. Vidare:

För pax med anslutningar är 2.5 timmars delay ett stort problem.
Hans
2016-03-30 10:07:52
SV: SAS skandalförseningar
Det är SAS som skryter med sin punktlighet. Det var väl set enda de hade att komma med.
Inge F. Vidare
2016-03-30 08:45:27
SV: SAS skandalförseningar
Björn, Jag förnekar absolut ingenting, SAS har pt. tre flyg plan ur trafik, ett är på kabinuppgradering, ett är på C check på Cypern och ett blev skadad i Washington och har stått där en tid.
Förseningar och inställningar är alltid problematiska. Men SAS gör i allafall allt dom kan med ombokningar och hotell övernattningar. Sen kan man fråga sig om det verkligen är ett stort problem
med en 2-2,5timmes försening på en långflygning.
Björn
2016-03-29 22:33:32
SV: SAS skandalförseningar
Eftersom Inge.F.Vidare förnekar SAS förseningar och inställda flyg fortsätter jag. Så gott som alla flyg nästan är försenade eller inställda.

SAS - We are Delayers

SK995 CPH-PEK 28MAR Canceled
SK943 CPH-ORD 26MAR Canceled
SK943 CPH-ORD 27MAR 2h 45m Delay
SK943 CPH-ORD 29MAR 2h 40m Delay
SK945 ARN-ORD 29MAR Canceled
SK903 ARN-EWR 29MAR 2h 10 m Delay

Ska jag fortsätta med förnedringarna? Nej nu borde även de mest inbitna inse att de föråldrade flygen är svåra att hålla i luften.
Leif
2016-03-29 22:20:36
SV: SAS skandalförseningar
@IngetVidare, gillar du inte fakta?
Geir
2016-03-29 20:57:51
SV: SAS skandalförseningar
Och varför är SAS så dyra? Låg kvalitet till höga priser..
kk
2016-03-29 20:44:28
SV: SAS skandalförseningar
@Björn, tack for fakta!
Inge F. Vidare
2016-03-29 19:04:49
SV: SAS skandalförseningar
Björn, ok. du har två inställda avgångar, inte bra såklart. Men resten av din lista är trams, om du checkade alla bolag som opererar long haul vill du upptäcka att det händer alla bolag, sen finns det också bolag som excellerar i dygnslånga förseningar, men det är en annan historie
Björn
2016-03-29 17:38:12
SV: SAS skandalförseningar
SAS - We are the Delayers:

SK925 CPH-IAD 26MAR Cancelled
SK925 CPH-IAD 27MAR Cancelled
SK925 CPH-IAD 28MAR 4h 20m Delay
SK925 CPH-IAD 29MAR 3h 50m Delay
SK935 CPH-SFO 29MAR 3h 30m Delay
SK901 CPH-EWR 28MAR 2h 20 m Delay
SK909 CPH-EWR 29MAR 2h 50m Delay
SK997 CPH-PVG 28 MAR 2h 40m Delay

Ska jag fortsätta? Nej det är nog bäst att sluta nu
DC-10
2016-03-29 16:53:12
SV: SAS skandalförseningar
Oj nu lekte jag adm igen!
Sorry flygvänner!
Det jobbet skall ju adm som sagt sköta.
Vi lastare har ofta lite svårt att lägga in bollarna i rätt mål!

Sorry igen
DC-10
2016-03-29 16:20:46
SV: SAS skandalförseningar
ph Tråden handlar om sas förseningar. "Stick to the issue"
@Lad
2016-03-29 15:54:18
SV: SAS skandalförseningar
Cred till "Norwegian Lasse" som lyckas hålla dessa trådar levande.

Hatten av till dig!!
Jan
2016-03-29 13:17:14
SV: SAS skandalförseningar
Dom hara bara gamla, och många tech problem
Lad
2016-03-28 16:45:07
SV: SAS skandalförseningar
Förseningar, överbookingar, hva händer på SAS??
pierre holmgren
2016-03-28 04:20:26
SV: SAS skandalförseningar
Hvis flyene er fulde så betyder det bare at norwegian taber lidt mindre end ved 80% belägning , egentlig märkeligt at de ikke formår at tjene penge, andet end i juni, juli og august , med alle de tricks man bruger for at skaffe sig konkurence fordele.
Anders
2016-03-27 19:37:18
SV: SAS skandalförseningar
SAS känner flåset i nacken. Måste vara jobbigt att se sig själv bli omkörda. Innan NLH kom igång så hette det att det kommer aldrig lyckas. Planen går iaf fulla...
JB
2016-03-27 18:49:49
SV: SAS skandalförseningar
@ smidigt?? Ha ha,dom var rasande, ingen hjälp från SAS kundservice!
myhell
2016-03-27 17:46:20
SV: SAS skandalförseningar
Tråden handlar om "SAS skandalförseningar" (häftigt överdriven titel men det är inte poängen här). Hur är det möjligt att DY/Norwegians (i framför allt LH-sammanhang skandalösa) hantering av förseningar diskuteras på denna tråd? Har det med tråden att göra? Nej. Är Ni som absolut måste börja pladdra om ett annat flygbolag läskunniga Nej, troligen inte. Skämmer Ni ut hela flygbranschen? Ja, absolut!!!
@ok
2016-03-26 09:55:46
SV: SAS skandalförseningar
På tal om dotter sällskap och wetlease... SAS är mer low cost om något. Bittra anställda har dem också, så gör om och gör rätt.
ok
2016-03-26 01:51:31
SV: SAS skandalförseningar
@Jan, Och dessa pax får hjälp att komma fram så snabbt och smidigt som möjligt. Du och dina kolleger på ett av lågkvalitetsbolaget "Norwegian" s alla dotterbolag elle bemanningsföretag borde verkligen se till att få ordning på era många dygnslånga förseningar och kanske inköpa fler tältsängar
SAS följer reglerna, nåt som Kjos gubben absolut inte vill
Jan
2016-03-25 19:44:14
SV: SAS skandalförseningar
Och nu överbooker SAS , 25 passasjerare Oslo-Dublin fikk påsk-semesteren förstörd......
JB
2016-03-21 14:37:18
SV: SAS skandalförseningar
Och SAS-anställda gnäller och gnäller.......
Mimer
2016-03-19 13:59:47
SV: SAS skandalförseningar
Jag satt på BA780 London - Stockholm i torsdags, landade två timmar sent på Arlanda.

Måste säga att jag är grymt förvånad över att inte British Airways har gått ut med information om att dem lägger ned all verksamhet ännu. Tveklöst måste det vara helt kört för dem att bedriva en verksamhet nu med dessa förseningar.
EBG
2016-03-19 13:47:53
Alla vet att det är Norwegiananställda.....
Som gömmer sig bakom en mängd lustiga "namn" här. Det lyser igenom.

Ni borde sköta jobbet istället, så hade det varit bättre för resenärerna. Slå inte in spiken i Norwegiankistan genom att skriva skit här.

http://www.presskontakt.se/pressreleaser/sas-utsett-till-sveriges-basta-foretag-inom-kategorin-personresor
Inge F. Vidare
2016-03-18 15:00:22
SV: SAS skandalförseningar
Oj då! vilken katastrof, 4 timmars försening på Chicago flighten,vad ska man dock göra!!
Få dig ett liv!
Watch eye
2016-03-18 03:35:29
SV: SAS skandalförseningar
Gustafsson försening på Chicago flighten idag. 3-4 timmar....
JJ
2016-03-09 13:43:34
SV: SAS skandalförseningar
Det finns kanskje en grund för at så många er arga på SAS, och alla förseningar och kanselleringar?
@@Gunnar
2016-02-27 10:39:06
SV: SAS skandalförseningar
Så fort man nämner SAS sociala dumping eller ärkritiska mot deras AOC som inget annat bolag kan få, då censureras det hej vilt... Just saying
@Gunnar
2016-02-27 09:50:25
SV: SAS skandalförseningar
Det finns kanske någon orsak till kritiken mot DY? Att vara med på en svart lista 2 år i rad kanske vittnar lite om varför kritiska röster höjs eller? Saxat ur vagabond:
Värst bland de värsta – topp-6:


1. Norwegian Air Shuttle ASA, Norge*
34 ärenden med sammanlagt 73 resenärer. 32 ärenden handlar om flygförseningar, och 2 ärenden om ett sämre ersättningsplan. Sammanlagt rekommenderas Norwegian att betala runt 41?600 euro. En del resenärer har delvis fått kompensation innan eller efter ARN:s beslut, några har gått vidare och anlitat flygrätts-advokat eller gått vidare till tingsrätt.
Gunnar
2016-02-26 22:31:54
SV: SAS skandalförseningar
Nej, största skandalen är den bisarra censuren, kritik mot SAS tas bort, men all absurd kritik mot Norwegian akseptaras. Varför, dom är SAS anställda!
Hasse
2016-02-26 12:34:50
SV: SAS skandalförseningar
Största skandalen är alla lastare som håller på och skriver inlägg härinne på FT.
Dessa herrar saxar vilt från trådar dom läst på webben och tidningar.
När det gäller fakta har dom noll koll ju.

Tack för ordet....
Linkan
2016-02-25 23:31:11
SV: SAS skandalförseningar
@Tekniker. Nej ålder har ringa betydelse om underhållet är välskött.

Nya flygplan kan ha större problem.

Tekniker
2016-02-25 22:11:44
SV: SAS skandalförseningar
spelar det för roll hur gammalt planet är?
Sv Omg
2016-02-25 09:09:46
SV: SAS skandalförseningar
Flygplanet är 18,9 år gammalt.

Serial number 167
Type 340-313X
First flight date 14/03/1997
Test registration F-WWJZ
Plane age 18.9 years

Sv OMG
2016-02-25 00:17:58
SV: SAS skandalförseningar
Flygplanet är 18,9 år gammalt.

Serial number 167
Type 340-313X
First flight date 14/03/1997
Test registration F-WWJZ
Plane age 18.9 years

Tråkigt att du hade fel men det kan även hända den bäste. Hände mig en gång för 30 år sedan.
ok
2016-02-24 22:56:44
SV: SAS skandalförseningar
OMG har inte fattat någonting. LAN Chile har ingenting med det här flygplanet att göra längre.
SAS har leasat det här planet från Airbus och opererar det själva, inget annat.
OMG
2016-02-24 20:51:03
SV: SAS skandalförseningar
Planet är 20 år. Operatör för SAS: LAN Chile! Nöjd?
KalleSus
2016-02-23 20:24:40
SV: SAS skandalförseningar
@Gunnar:
OK, snart 20 år, det kan jag hålla med om. Men bara 25% av tiden har planet flugit för LAN Chile. Det vore kanske bättre att säga f.d. Air Canada-maskinen, det är ju ändå där den gjort längst tjänst.
Med ditt resonemang borde väl maskinen snarare kallas för f.d. Airbus-airbusen - eftersom det är Airbus som äger den och hyr ut den till SAS.
ok
2016-02-22 22:26:31
SV: SAS skandalförseningar
@ Nowayagain, tråkigt vilket bolag reste du med, SAS eller...
Ko
2016-02-22 22:10:07
SV: SAS skandalförseningar
Det har varit många dygn förseningar på SAS lång linjer, och många kanselleringar! 2000 drabbade på 1 månad!
Nowayagain
2016-02-22 19:54:49
och så var det Norwegian
Åkte till Berlin förra veckan ...........över två timmar båda vägar och inte ens väder som orsak. Att vara försenad på dessa redan sena kvälls flygningar med
2 timmar som i sig är mer än själva flygtiden är jobbigt och landa efter midnatt. Flygplanen för "hårt slingade" sade crew. Noterade att Air Berlin flög på tid på gångerna.
ok
2016-02-22 16:46:49
SV: SAS skandalförseningar
@Ko, Det blir väldigt sällan dygnslånga förseningar på SAS om nånting oförutsett händer, pax' en bokas om på andra SAS och Star Alliance avgångar...Inte som vissa lågservice bolag.
Ko
2016-02-22 15:07:59
SV: SAS skandalförseningar
@ok, tråden är om dygnförseningar på SAS, lång linjer
ok
2016-02-22 13:42:31
SV: SAS skandalförseningar
Gunnar, varför har Norwegian då alla dessa dygnslånga förseningar?
Gunnar
2016-02-21 22:36:16
SV: SAS skandalförseningar
Ålder Norwegeian long haul fleet <2 år.......SAS > 14 år......därför har SAS alla dessa förseningar.
Gunnar
2016-02-20 23:49:03
SV: SAS skandalförseningar
@Kallekluss, planet är ca 20 år, innan SAS for LAN Chile: ergo, 20 år gammalt fd LAN Chile plan!!
KalleSus
2016-02-20 22:54:56
SV: SAS skandalförseningar
LN-RKP är 19 år gammalt. De första 10 åren flög planet för Air Canada, som också är beställare. Därefter blev det 5 år för LAN Chile. Övertogs av Airbus 2012 och hyrs nu, sen 2014, ut till SAS.
Det här är nog kunskaper som en del kan behöva i stället för att slänga ur sig generaliseringar som "ett tjugo år gammalt LAN Chile-plan".
Urban
2016-02-20 22:17:49
SV: SAS skandalförseningar
LN-RKP, er et leaset fly fra Airbus, enligt Check.in DK.
Gunnar
2016-02-20 18:55:12
SV: SAS skandalförseningar
Planet er 20 år gammalt og har operert for LAN Chile . Trist och gammalt.
B
2016-02-20 17:53:43
SV: SAS skandalförseningar
Ja, LN-RKP är snart 20 år gammal, SAS har iaf reservplan till skillnad från vissa andra tältsängsbolag..
Kabinen är uppgraderad med fully flat business seats, vad är problemet?
ok
2016-02-20 17:43:20
SV: SAS skandalförseningar
Återigen en norsk Norwegian kramar som inte vet vad han skriver om. LN- RKP är leasad Av från Airbus, inget annat.
JB
2016-02-20 13:22:40
SV: SAS skandalförseningar
@@cb, what? LN RKP et nesten 20 år gammelt A340, er eiet AG leased fra LANChile!! Try to update yourself!
Urban
2016-02-20 12:53:17
SV: SAS skandalförseningar
Den är leasad från Airbus.
@CB
2016-02-20 00:23:11
SV: SAS skandalförseningar
SAS leasar INTE någon A340 från LanChile!
ok
2016-02-19 21:14:32
SV: SAS skandalförseningar
Jag försöker igen så att kanske även Norwegian Larsson fattar, om det blir tech problem tar man hand om pax' en tvärtemot vad lågservice bolaget Norwegian gör vid dom frekventa dygnslånga förseningar som dom fortfarande brottas med.
Jon Truthy
2016-02-19 20:16:35
SV: SAS skandalförseningar
http://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=202649

Sug på den du Lasse!
CB
2016-02-19 19:44:32
SV: SAS skandalförseningar
A340 planet som SAS leasar från Lan Chile, är 20 år gammalt, og har mycket tech problem
Jog
2016-02-19 18:31:02
SV: SAS skandalförseningar
Dom har mycket tech problem med A340
Gunnar
2016-02-19 07:06:47
SV: SAS skandalförseningar
Va händer på SAS? Varje vecka med förseningar pålogget haul!
Skepparn
2016-02-14 22:09:58
SV: SAS skandalförseningar
Jättetråkigt för fortsatta motgångar, men nu försöker vi iallafall anställa för att det inte skall bli mera sådana monster förseningar. Svårt att få tag på kvalificerade piloter nu för tiden. Sas år ju bara eliten som ni säkert vet..
sandlåda!!!
2016-02-13 12:11:54
SV: SAS skandalförseningar
Vilken jävla sandlådenivå det är på alla dessa never ending Dy och Sk inlägg.
Hur gamla är ni egentligen???
Man kan ju tro att det är ett gäng 8-9 åringar som skriver och tjafsar här men dom är garanterat mognare än er.
Min pappa är starkare än din pappa...
Jag, och säkert många med mig blir superless på detta eviga tjafsande, väx upp nån gång.
Bedrövligt!!!
Anders2
2016-02-13 06:22:07
SV: SAS skandalförseningar
De som ropar högst om förseningar hade själva inte planerat att åka med flighterna i fråga. Det tycker jag är lite lustigt, minst sagt.
haha
2016-02-12 10:48:33
SV: SAS skandalförseningar
kommenderats att skriva här? mohahaha
Nä snarare att jobba med den bristen på personal som existerar i bolaget.
ok
2016-02-12 09:41:37
SV: SAS skandalförseningar
Enda skandalen här är att div. Norwegian anställda tydligen har kommanderats att skrika skandal varje gång ett SAS plan blir försenat några timmer eller en avgång ställs in. SAS har avtal och resurser att ta hand om sina pax på bästa möjliga sätt. Norwegian har inte dessa avtal och resurser, därför blir det ofta dygnslånga förseningar föränn Norwegians pax räddas av Hi-Fly eller EuroAtlantic s"gamla flygplan" när Norwegians nya drittliners står på marken.
sv ph
2016-02-11 21:05:04
SV: SAS skandalförseningar
Det var väl inte länge sedan Hi-Fly flög för sas.
Urban
2016-02-11 20:58:59
SV: SAS skandalförseningar
Idag 11 feb:

12:20 14:50 SAS
Washington, USA - Washington Dulles International Airport
SK925

Hyrde inte SAS in Hi Fly också?
Jo, 2013.

SAS wetleasade HiFly att flyga 9 rundturer på SK925/926
under tiden 21 november - 2 december med A340 CS-TQZ.


pierre holmgren
2016-02-11 19:19:34
SV: SAS skandalförseningar
@svar ZigZag , for det förste så kopierer SAS ikke norwegian , mener ikke at DY flyver hverken PVG , BEJ , NRT , HKG , ORD eller IAD og så var SAS vel sådan set også för norwegian på NYC , sådan ca 70 år. For de andet så er SAS den seneste af disse to som har modtaget et nyt langrutefly , nr 3 med nummer 4 på vej og endnu flere senere. For det tredie så er det jo märkeligt hvis det med flyenes alder skulle have nogen betydning , for det går jo aldeles udemärket for Hi-Fly med deres rigtig gamle fly at redde stumperne for norwegian når deres nye fly gang på gang gör folk Kjosfaste.
ZigZag
2016-02-11 14:33:40
SV: SAS skandalförseningar
Dom har stora problem. Det går inte och vara så desperata och öppna nya långlinjer , bara för at kopiera Norwegian, när man inte har moderna LH flyg.
Jon - Gunnar
2016-02-08 20:13:58
SV: SAS skandalförseningar
Du får nämna några först!!

Annars är det ju bara hittepå ju.
X
2016-02-08 18:01:31
Pinsamme Norwegian-Leif
Hahaha! :-D
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev