Boka billigt flyg på Sveriges största flygsajt

Sök
Du kan även jämföra Charter och Sista minuten
 Tråden startades av: Thomas  2017-08-08 11:19:22
Norwegian med 800.000 pax mera än SAS 
Nu er juli klar, NAS: 3,3 milj pax, SAS 2,5 m. NAS fyller bättre 95%, SAS minskar til 84

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Leif Boström
2017-08-14 20:01:26
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Jag förstår inte alla dessa DY vs SK trådar. Vad är syftet????

1) SK har Skandinavien som bas
2) DY har halva Europa som bas

Jag fattar inte varför dessa två bolag skall jämföras hela tiden.......

Med vänlig hälsning/Leffe
Trött
2017-08-13 10:34:50
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Daniel Fattar inte varför du önskar DY i konkurs. Dina sk "analyser" är ju helt uppåt väggarna. Du har inte en aning om hur DY's styrelse och ledning tänker, och inte jag heller.
sv Daniel A
2017-08-13 09:46:46
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Dina kunskaper om företagsekonomi, förefaller något begränsade.
Daniel A
2017-08-13 09:20:55
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Svar Trött... emissioner är vanliga men förutsätter att ägarna har pengar att sätta in och är villiga att riskera att förlora mer än de redan gjort. Tveksamt i Norwegians fall.
Trött
2017-08-12 20:11:58
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
@Daniel A Nyemissioner är väl inget ovanligt för "Scandinaviska" bolag.
Daniel A
2017-08-12 15:10:04
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Enkelt, billiga biljetter gör att bolaget går med brakförlust, aktiekursen sjunker pga av detta och aktieägarna förlorar tillgångar. Nu har det gått så långt att enda troliga senaroit är att de dessutom måste sätta in nytt kapital vid nyemission i september, annars är bolaget troligen i konkurs.

Frågan är om de gör det, eller låter bolaget falla?!?!?
sv Daniel A
2017-08-12 10:26:16
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Förklara hur aktieägarna finansierar Norwegians billiga biljetter.
Diavel
2017-08-12 09:35:32
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Sälja massor med biljetter med förlust är väl iget vidare egentligen....
Vissa Norwegian fanatiker fortsätter att jämföra äpplen med päron, SAS flyger inom och till- från Skandinavien. Norwegian flyger också inom och till- från Skandinavien,men dom har fler och fler linjer som inte kommer i närheten av Skandinavien.
Om man absolut måste hålla på med detta helt ointressanta barnsliga jämförande, gör det då på rätt sätt, jämför Norwegians skandinaviska trafik med SAS trafik
Att hålla på som vissa gör är lika löjligt som att jämföra T.ex. Nextjet med Lufthansa
Goran
2017-08-11 15:14:54
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Nästan I mil mera än SAS, bara i juli månad? Kan det vara möjligt?
Silja
2017-08-09 09:55:58
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Vad nu, lilla pierre, gillar du inte fakta från Danmark?
hasse F
2017-08-09 01:07:55
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
800.000 fler än sas
så har ju dy en större flotta med större plan än sas

ändå visar dy en större förlust än sk
?

åter
fulla plan ger inte nödvändigtvis en högre risk
det är ju fakta för dy i detta fall ju

nej dy´s växtvärk har visst inget slut
min teori är att europa trafiken på årsbasis inte är en kassa ko
lh linjerna går ju okey även om det är tufft att börja nya baser/linjer

nej dy måste höra priserna på europatrafiken.
annars snart i historieböckerna annars.............
Thomas
2017-08-09 00:25:33
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS

Sv men pierre lilla, kan du inte räkna? 858.000 føera NAS pax, än SAS. Checkin.dk och dn.no är käøøa

3.358.565 passagerer fløj med Norwegian i juli, hvilket er 432.683 (15%) flere end samme måned sidste år. Det er det højeste antal passagerer i en enkelt måned nogensinde.

Belægningen var på 94% og den totale trafikvækst (RPK) steg med 23%, mens kapacitetsvæksten (ASK) steg med 24%. Den gennemsnitlige belægning var på 94%, mens langdistanceflyene havde en belægning på ×


SAS traffic figures July 2017
8 × SAS traffic figures July 2017
8 aug.



. Scheduled traffic (RPK) increased 6.7% and the capacity (ASK) was up 8.8%.

. The load factor decreased by 1.7 p.u. versus last year to 86.5%.

. Scheduled number of passengers increased by 2.2% to 2.5 million passengers in
July, the highest number of passengers that SAS has transported in July.

B
2017-08-08 22:59:11
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
SAS hade drygt 2,8 miljoner pax med chartertrafiken. 2,5 var bara för den reguljära.

Hur som helst så ökar SAS Yield med 1% medan Norwegians fortsätter sjunka 6%.
Problemet är att Norwegians yield på 0.49 NOK är mindre än deras kostnader på 0,50-0,51 som de uppskattade i senaste kvartalsrapporten.

Vore kul om det gick bra för båda, men ärligt talat, Norwegian har problem.
Skandinav
2017-08-08 22:38:54
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Hur kan man heja på ett bolag som Norwegian som allt tvärt emot vad Skandinavien står för?
Skandinavien är världens ledande region när det gäller i stort set allt som har men rättvisa, sjyssta vilkor, demokrati, mänskliga rättigheter att göra. Och vad gör Norwegian? Hittar sätt att fuska, ljuga underhålla skatt, försämra vilkor för sina anställda,diverse bemanningsbolag, följer inte ARN rekomendationer osv med en vidrig ägare Kjos. Det är helt emot den skandinaviska modellen! Ja jag har fullt medveten att SAS har börjat göra likadant, i all nödvändiget att överleva och i sista minuten. Jag förstår dom. Jag är stolt Skandinav och är stolt det SAS har stått för iaf tills nyligen.
Diavel
2017-08-08 18:39:11
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
pf, fullständigt likgilltigt " Vem som är störst i Norden" Norwegian är tvungen att sälja massor med biljetter till under kost pris, därför, flera pax större förlust. SAS får in mycket mer per. pax, men frågan är om detta räcker.
Daniel A
2017-08-08 17:50:04
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Håller med föregående talare, bättre flyga 2,5 miljoner pax och tjäna pengar, just nu finansieras Norwegians billiga biljetter av dess aktieägare, frågan är hur länge till...

Sen varför jämföra dessa två bolag, Norwegian växer utanför Norden och bidrar inte här i Norden i särskilt stor omfattning, SAS bygger nåt vi har nytta av.

Vara intresserad av NAS är som att vara intresserad av Ryanair, visserligen inget fel i det, men prata inte om nordiskt flyg...
pierre holmgren
2017-08-08 17:26:52
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Sv Thomas ( Gunnar og hvad du ellers hedder ) og regne kan du heller ikke , vælger at skrive 300.000 for mange herregud hvor ynkeligt.
pierre holmgren
2017-08-08 17:01:20
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Sv Pf , du har helt ret ganske enkelt. Vel ret logisk at vide hvem der er størst fra til og indenfor Skandinavien er det interessante for SAS. Btw så er det SAS som er størst som dog må finde sig i at norwegian på OSL er snæppet større end SAS mærkeligt nok. Tror dog at efter norwegians 6000 forsinkede flyvninger bare i juli med i gennemsnit 45 min så er der nok nogen der tænker om næste gang.
Jonny
2017-08-08 16:32:12
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Wow, leaves SAS behind in the dust. With near one million..---
pf
2017-08-08 16:13:27
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Normal (?) og Linkan, Norwegian tok en del ekstraordinære avskrivninger i Q2, i følge selskapets CEO. En del av disse KAN være skatterelatert.

La oss vente og se på Q3 .
Normal
2017-08-08 15:19:48
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Hur mycket tjänade Norwegian på sina pax? Trodde det var det som var poängen med att driva företag. Kjos har ett krisbolag.

Exempel...tror du Porsche skulle vara bättre av att sälja dubbelt så många bilar till halva priset? Tror väldigt få är imponerade av Norwegian.
pf
2017-08-08 15:18:18
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Hysh,tala inte om det, PH vil hevde at SAS er størt i Norden.
Linkan
2017-08-08 14:54:07
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Men NAS stora problem är att passagerarna inte betalar tillräckligt.

Fler passagerare = större förlust!


John
2017-08-08 13:04:16
SV: Norwegian med 800.000 pax mera än SAS
Du kan ditt trixande med siffror du! (Eller brukar det kallas gripa efter halmstrån???)

...det du skrev är ungefär lika intressant som om du skulle skriva att Norwegian åter igen hade en rödare nos än SAS.


Intjäningen sjönk ca 6% för norwegian i Juli, där den under samma period endast sjönk 1% för SAS.
Behöver jag säga att jag tycker det är illa nog den procenten SAS intjäning sjönk i denna hård pressade bransch??? Men här ser ju SAS siffror rent strålande ut rent ut sagt i jämförelse med norwegian..! Jag lovar att Norwegian inte kommer att överleva om de fortsätter att öka i trafik på bekostnad av att sälja biljetter till underpris. (Men vilket val har de om de ska fylla alla nya flygplan som ska in..?)
 

Tillbaka

Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev