Tråden startades av: Undrande  2018-02-24 07:52:28
SAIL 
Hej,
SAIL (SAS Ireland) Bas i London och Malaga.
Marknadens sämsta villkor? sägs det.
Vad är rykten, vad är sant?
Vad är det för villkor, och hur står sig dom emot andra liknande bolag?
Tror en styrman har mellan 40-50K/mån inklusive tillägg.
Vad har en Skeppare?
Vad erbjuds för schema och andra förmåner?




Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

RättskavaraRätt
2018-02-28 16:19:29
SV: SAIL
Nja, nu glider du allt på sanningen, det är inte alls grundlönen, utan hela lönen som ligger till grund för sjuklön och pension.
Hans
2018-02-27 23:54:34
SV: SAIL
Finns det någon skandinav på SAIL över huvud taget?
@Gun-Britt
2018-02-27 23:17:45
SV: SAIL
Det är mer än FO har på SAS core... knappast troligt. Sen är inte flygtillägg lön, det är just den låga grundlönen som ligge till grund för sjukdom mm. Jippi!! Dåligt är bara förnamnet.
Undrande
2018-02-27 22:35:10
SV: SAIL
Inget problem att man inte kan gå mellan SAIL och baserna i Skandinavien. Varför skulle någon som anställts där vilja ha sin bas i tex Stockholm? Är man britt, eller för all del från någon annan del av världen, så varför skulle man vilja pendla till Stockholm?

För övrigt så är basen up and running. Tack vare detta kan linjerna från LHR och AGP flygas med lönsamhet. En lönsamhet som gynnar och stärker hela SAS.

Gun-Britt
2018-02-27 19:11:21
SV: SAIL
Sämst villkor i branschen är lite överdrivet. Det är låg basic salary men med flygtillägg normala månader pratar vi omkring,
50-70.000 för styrmän och 90-115.000 kr för Kaptener i månaden.
@Daniel A
2018-02-27 16:15:52
SV: SAIL
Skillnaden är att på Norwegian kan personalen gå mellan de olika baserna, man har en gemensam senioritetslista. SAIL är helt separerat från SAS och personalen på SAIL är fast i SAIL.
sv Daniel A
2018-02-27 13:28:05
SV: SAIL
Vad menar du? Dessutom handlar tråden om SAIL.
Undrande igen
2018-02-27 06:59:59
SV: SAIL
Det verkar som om dom är igång sedan ett tag.
Tydligen flertalet erfarna piloter från UK.
Det skrivs bara dåliga villkor, sämsta villkoren i branchen.
Vad exakt är det vi pratar om? Specificera gärna.
Någon svensk som jobbar där som kan uttala sig?
@Daniel A
2018-02-25 18:22:38
SV: SAIL
Gick ju sådär med kollektivavtalen...
Daniel A
2018-02-24 20:26:14
SV: SAIL
Skulle inte SAIL räknas in I SAS skulle Norwegian med samma synbara vara en resebyrå, inte ett flygbolag.
Pilot
2018-02-24 18:06:17
SV: SAIL
De skulle starta verksamheten i höstas, skyllde på förseningar på bussen. Röster innefrån sas säger att man hade fått 9 piloter. När Park la ut annonsen bade de bekräfta att de inte skrivit fel i annonsen. Mindre smickrande. Ska bli kul å se hur många västeuropéer med erfarenhet som nappar. Men det är som allt annars, en liten värld. Bevisligen är inte diavel flygande...

En sista synpunkt... räknas SAIL in i 11%?som inhyrt eller tycker RG att det är riktiga sas? Dvs riktiga sas med core kollektivavtal? To be or not to be... facket?
DY
2018-02-24 16:48:34
SV: SAIL
Tänk att SAS kramarna gör allt, för att dölja SAILS's marknadens sämsta villkor.
Diavel
2018-02-24 12:56:05
SV: SAIL
Det där med ” marknadens sämsta villkor” har ju ingen dokumenterat, så det är väl mest ett rykte.
Andreas
2018-02-24 11:22:26
SV: SAIL
Jag tror tyvärr att du mest kommer att få svar baserade på illvilliga rykten om du frågar här. De som flyger för bolaget och vet är mestadels britter, så de kommer inte att svara dig på ett svenskt forum. Testa PPRuNe.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev